Vil Visual basic 6 Programmer virke i Windows 7?

10 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg er en flittig Visual basic 6 programmerer, Og jeg eier min egen nettbutikk der jeg selger de programmene jeg lager.

Men Jeg gruer meg for fremtiden, Nå som Microsoft bare fukusjerer på VB.NET og de skal legge ned Visual basic 6.

Vel , Noen har sakt at Microsoft holdte NESTEN på å gjøre det slutt med Visual basic 6 i Vista.

Så vil Programmer som er laget med Visual basic 6 virker på Windows 7 når den er klar?

Ser fremtiden lys for Windows 8,9,10 også?

Takker for alle svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan jeg så og si garantere deg at det kommer til å gjøre :) Har ingen konkrete "bevis", men sunn fornuft tilsier at Visual Basic vil bli beholdt hos Microsoft i en god stund ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, Men Visual basic 6 er laget i 90 tallet eller 80 tallet , Vel , Så er det kommet et nytt Viual basic program som heter VB.NET som jeg hater , Det har ikke iNet,Winsock eller andre diverse Ocx.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er nesten umulig å svare på før vi nærmer oss utgivelsen av windows 7 vinna eller hva det heter.

Hvis du er utvikler for microsoft, kan du nok få tak i windows 7 milestone 2 eller Beta versjonen som man tror vil komme til jul. Også teste.

Men ellers så er det vel bare programmere for microsoft som kan svare.

Prøv å ta kontakt med microsoft (engelsk språk) tror ikke der er så mange program utviklere i norge for MS, siden det først og fremst er amrikansk selvskap.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal ikke si noe for sikkert, men tror du ikke trenger å uroe deg ;)

Ja, Men Visual basic 6 er laget i 90 tallet eller 80 tallet

Nettop - Det er jo da de beste programmeringsspråkene ble skapt! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

VB.NET er, som du sier, ikke kompatibel med VB6 eller tidligere utgaver. Men om det vil fungere i nye Windows versjoner er vanskelig å si, det avhenger vel mye av moduler/DLL'er som du bruker. Jeg kan tenke meg at UAC vil kunne skave en del problemer for deg.....

Selv ville jeg gått for .NET, man får tilgang til alle funksjonene i .NET-rammeverket og har ikke like mange begresninger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da vil alle god bitene forsvinne som iNet og Winsock , + 100 vis av flere :(

Skal satse på .Net, Fremover i tiden .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er ikke veldig inne i verken VB6 eller .NET, men det finnes erstatninger for de API'ene vel?

Winsock har vel blitt erstattet av System.Net.Sockets namespacet, iNet erstattes av HTTP streams.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er fint lite som finnes i VB6 som det ikke finnes et alternativ til i VB.NET. Og om du skulle slumpe over noe gamle tredje-parts greier så er det egentlig bare COM/ActiveX objekter som du også kan bruke fra VB.NET.

For å få en gradvis overgang kan du bruke Interop toolkit til å lage ny funksjonalitet i VB.NET og bruke den i VB6 applikasjonen din. Dermed kan du gradvis flytte mer og mer funksjonalitet over i VB.NET og tilslutt gå helt over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Smart :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive