Problemer med Windows Home Server Connector

5 innlegg i emnet

Skrevet

Har installert en Windows home server på en maskin som jeg har liggende, p4 , med 1024 ram , stor hd etc.

Har kjørt installasjonen , og kom meg fint inn i HOme consolen på serveren og alt slik. Har sjekket at klokke , tids instillinger , tidssone osv er rett.

Har også kjørt ipconfig og ser at den får ip fra routeren 192.168.0.106

Har også pinget serveren fra min pc, vert innpå web interfacet, og på shared folder på guest kontoen. Alt dette funker flott.

Problemet oppstår når jeg skal kjøre Windows Home Connector på maskina mi, som er ei vista maskin (har også prøvd fra ei anna vista maskin)

Den starter og innstalere , og det går fint helt til den kommer til der hvor den skal finne serveren, der står den og søker en liten stund, så får jeg bare opp unknown error, og rød varsel. Rett før dette varselet kommer fryser den litt. Når jeg går bort på home serveren, ser jeg at den ligger adda, men i grått, altså jeg får ikke gjort noe. Om jeg ikke trykker cancel på erroren får jeg gjort noe.

Dette er da litt merkelig og svakt av microsoft? Har lest på flere forum at andre også har problemer med dette, og lurer på om det er noen her som har løsningen for hvordan få koblet sammen med Home serveren?

Veldig merkelig at den ikke klarer og koble sammen når jeg har ping kontakt, og kommer inn på delte mapper? Har også av firewall, og antivirius når jeg forsøker, pc en min er også formatert for 2 dager siden.

Har også forsøkt med en switch i stedet for router, da noen byttet router og fikset problemet. Noen som har peiling på hvordan jeg skal få connecta?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Uten å ha direkte kjennskap til problemet så har jeg erfart at Windows generelt er lite glad i IP tilkoblinger.

Feilen kan ligge i name resolution (host filen)

Et kjapt søk på Windows Home Server Connector gav meg denne linken fra microsoft.

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Overview

Use this document to help troubleshoot problems if you see "An unknown network error has occurred," "Configuring computer backup failed," or some other error during Setup of the Windows Home Server Connector software.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har kjørt den der, uten at den hjalp noe .. Fant ingen feil..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har ikke OpenDNS på routeren din? Det skapte en del kluss for meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Står det noe i eventloggen på HomeServeren?

//Jan-Erik

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive