[LØST] Hva er Postoppkrav?

9 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, Jeg skal bestile noe fra nettet, Og de tar bare i most postoppkrav.

Er det sånn at de sender pakken til nærmeste butikk eller Post kontoret.

Og når jeg skal hente pakken , Så må jeg betale de i Butikken eller post kontoret for å få pakken?

Og , Hvis jeg ikke har lyst på pakken eller det er noe feil , Kan jeg sende den tilbakke gratis eller?

Takker for alle svar :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om du velger postoppkrav så sender de pakken til det postkontoret som er nærmest deg, du vil da få et tillegg på 50-70 kroner eller noe i den duren :)

Når pakken har kommet på postkontoret vil de sende deg en mail på den kontaktmailen du selv har oppgitt, her følger deg med et brev som du printer ut og tar med på postkontoret når du henter pakken.

Ja du betaler da enten med kort eller kontant på postkontoret hvor pakken hentes.

Om du kan sende den tilbake gratis vet jeg ikke, dette må du høre med bedriften du bestilte pakken fra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Man får ofte penger tilbake for frakt om man sender inn en defekt vare.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok :D , Da vet jeg ka postopkrav er :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Postoppkrav er en temmelig dyr løsning for mottakeren - men det er en temmelig trygg løsning for bedriften. Litt dyr løsning for bedriften også hvis pakker ikke blir hentet innen fristen og blir returnert.

En grei nok løsning for bedrifter med mange "tilfeldige kunder", men ikke særlig konkurransedyktig hvis du har mange faste kunder. De fleste bedrifter bør tilby andre alternativer hvis de ønsker å være konkurransedyktige overfor faste kunder.

Postoppkrav kan være egnet for å få større bestillinger fra samme kunde, så det kan være godt egnet for enkelte bransjer (stort utvalg av billige produkter av type "stæsj").

Stoler du på bedriften kan forskuddsbetaling være å foretrekke

- laste ned en faktura når du bestiller eller lignende løsninger (kredittkort er samme løsning)

- betale faktura

- de sender varene når betalingen er bekreftet

Løsningen er ikke særlig egnet på "tilfeldige bedrifter". Denne løsningen er veldig gunstig for bedriften - så du får ofte varer tilsendt portofritt hvis det dreier seg om litt dyrere ting.

Stoler bedriften på deg kan etterskuddsbetaling være OK.

- de sender varer og faktura sammen

- du betaler innen 14 dager

Dette er en veldig vanlig løsning for bedrifter med mange faste kunder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for svaret,

Men frakt koster 150 kr , Og jeg har bestilt 5 ting i samme pakke = 700kr + 150 kr = 850kr

850kr er med frakt , Så når jeg skal hente pakken , Må jeg bare betale 850Kr eller noe mer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du ser på ordreoversikten hva oppkravet kommer på totalt: Varer + porto + eventuelt gebyrer. Står det 850,- kr nederst på ordren er det dette du skal bettale i oppkrav. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må dekke returporto selv hvis du ikke ønsker varen alikevel.

Er det feil på varen (defekt vare) så dekker selger returporto som nevnt over.

Litt dyr løsning for bedriften også hvis pakker ikke blir hentet innen fristen og blir returnert.

I disse tilfellene sender som regel bedriften en faktura på utgiftene de har hatt med sendingen slik at de som har bestilt må dekke portoutgiftene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Klarer meg ikke uten postoppkrav, ringte Komplett.no ang prosessen og fikk vite at hvem som kan helst kan bestille! Det er ingen aldersgrense, men de anbefaler at du får tilatelse fra forestatte etc. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive