Ny pc til videoredigering og Fsx

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei! Jeg skal kjøpe meg en ny pc som jeg kan bruke til video redigering ( Hd ) Skal også bruke den til Microsoft Flightsimulator X.

Har ikke veldig peiling på dette, men har startet å sette opp en pc på prisguide http://www.prisguide.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=81667 , mangler strømforsyning og minne...skal vel også ha noen disker til.

Er det noen her som kan komme med noen anbefalinger på det jeg har valgt ut, og evt hva jeg skal velge av det jeg mangler.

Takk!

Endret av TANGO
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, og velkommen som medlem.

Først og fremst: Trykk på knappen på siden av tastaturet, som heter Caps Lock.

Deretter må du dele handlevognen med oss, slik at vi har noe å kommentere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva jeg kan si så langt, er at hvis du skal drive videoredigering i HD, bør du satse på kraftig prosessor (dual/quad core), og mye minne (min 2Gb, helst mer). Jeg har selv erfaring med hvor slitsomt det kan være å jobbe med HD på en litt eldre maskin.

Med tanke på flight sim X, holder det vel med et helt greit skjermkort, GeForce 8xxx serien muligens. Billige og gode skjermkort.

Mer kan jeg ikke si, basert på den informasjonen du har gitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hmm... Unødig dyrt hovedkort egentlig, som inneholder en masse PCI-X slotter du aldri kommer til å bruke. Kjøp heller et P5E Deluxe, og legg de 500 du sparer i å oppgradere Raptor X'n til en 300GB Velociraptor.

Minne, kjøp 8GB med noe helt grei DDR2 ram og kjør Vista 64 (Home / Ultimate - et fett). F.eks. 2 sett av disse:

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=148677&model= / http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=103073 (mest for pengne når det gjelder DDR2 som jeg klarer finne)

Som skjermkort ville jeg heller satset på et Radeon HD 4870 X2 siden det i de fleste tilfeller er bedre enn et 280 GTX. Men dette er smak og behag.

Prosessor, kjøp en Intel Core 2 Quad Q9550, evt en billigere Q9x50 og klokk den opp hvis du er komfortabel med det. (Q9650'n er unødvendig dyr i forhold til hva du får igjen i ytelse).

Endret av Flodas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar!

Vet at Fsx er veldig avhengig av prosessor hastighet. vet du hvordan de to er til å overklokke. hva kan jeg forvente å klare på q9650 og q9550 uten alt for mye problemer.

Så også at Asus P5E64 WS Evolution var et ganske bra kort i forbindelse med overklokking, så det var litt derfor at jeg valgte det........men som sagt jeg er ikke noen "guru" på dette.

Hvis jeg fortsatt velger det hovedkortet som jeg har satt opp...kan jeg da bruke det minne som du foreslår?

Er det noe spesielt jeg bør tenke på når jeg velger strømforsyning? Borsett for at det er nok watt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Du må ha BRA skjermkort for å kjøre FSX bra, jeg har 9600 GT og kan så vidt ha det på Ultra (høyest) men med litt lag..

EDIT: Og jeg har 4GB ram (3,3GB) og 2.8GHZ Q6600...

Endret av Intenso
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive