Litt tips om en mobil.

22 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Om dette ikke er riktig sted så rett meg.. Fant ikke noe annet sted å poste dette.

http://prisguide.tek.no/product.php?productId=84287

Lurer litt på denne.

1. Kan denne ha gratis MSN på mobilen ?

2. Har denne støtte for GPS på mobilen ? (Mot betaling selvsagt)

3. Noe anbefalinger ang. den mobilen ? Noe som er dårlig ? Bra ?

4. Er den verdt den prisen ? (Finnes til 1699,- på telenor.no)

Mvh: Anders

Endret av HHXpert
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

1. Gratis MSN kommer an på hvilket abonnement du har, det er dette som styrer det.

2. Den har GPS fant jeg ut ja. Uttdrag

Du kan imidlertid koble til GPS, og få nøyaktig informasjon.

3. Kan ikke komme med noen anbefalinger da jeg ikke har hatt denne selv, men den har en god skjerm og mange morsomme ting du kan fikle med. Du kan lese alt som er om telefonen her.

4. Prisen du snakker om, er dette med abonnement? isåfall hvilket?

Endret av Gamezor
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Står mer om telefonen her: http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_w890i/49665/2

Om du leser nederst på siden der, er det en posisjonstjeneste som likner på GPS iallefall. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1. Kan denne ha gratis MSN på mobilen ?

Av operatørene i dag er det kun netcom som har gratis msn(forutsatt at telefonen støtter msn klienten). Du kan dog kjøpe en telefon som har støtte for trådløst internett (wifi) og laste ned en gratis msn klient. Da har du gratis msn på alle offentlige steder med gratis trådløst internet. En telefon som støtter wifi er Nokia N95 8gb. Den er noe dyrere men jeg er meget godt fornøyd med den. Men hvis du ikke har bruk for mer avanserte funksjoner anbefaler jeg deg ikke å gå for en smarttelefon(som nokia N95 8Gb), da disse ofte er litt tregere og vanskligere å bruke.

Må legge til tilslutt at hvis du laster ned en "uoffisiell" msn klient så kan du bruke "flytende" avgift. Dvs. at du betaler etter hvor mye data du laster ned. Det koster rundt 1 krone i timen med flytende avgift (basert på 20 kr pr MB).

En gratis klient med løpende pris er f.eks. Mig 33.

Lykke til med kjøpet, Vetle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her må jeg si deg imot på et punkt Vetle N. Det er flere operatører enn netcom som har gratis msn. Djuice nonstop har også gratis msn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Her må jeg si deg imot på et punkt Vetle N. Det er flere operatører enn netcom som har gratis msn. Djuice nonstop har også gratis msn :)

Oi. Beklager. Tydeligvis noen endringer siden jeg var Nonstop kunde i fjor i fjor. Leste at Telenor hadde lagt til gratis msn i det abbonomentet for å matche Netcom's Freetext. Jeg har lett blant flere operatører nå, Tele2, Chess, Onecall, Mtu, Shetalks, Vitel, Ventelo, Telipol og Lebara. Ingen av disse inkluderer gratis msn(som jeg kan se).

Men flytende pris bør man kunne leve med 1kr. timen er ikke så dyrt.

Endret av Vetle N.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, så denne er et bra valg ?

Jeg tror det er et sånt Telenor FriFiks, jeg skal ha .. Eller kanskje Djuce Control ..

Har de støtte for msn på mobil ?

Burde jeg invistere i den mobilen ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://www.amobil.no/artikler/naa_kan_du_k...e_walkman/51657

Om du skal ha en helt ny en. B) Skal du ha en som tåler en støyt i jobbtiden eller lignende ville jeg nok gått for en nokia, de har som regel litt mere solide glass da noen kan være litt bøyde innvendig som gjør at glasset tåler mye mere. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, dette ser ut som en god mobil :)

Telenor Frifix vil gi deg gratis MSN den første måneden, etter det betaler du 9kr pr døgn eller 49kr for en måned.

Djuice control gir deg først og fremst 3000sms hver måned de 2 første månedene, gratis. Igjen får du også 1 måned gratis MSN før du her må betale 9kr pr døgn eller 49kr for en måned.

Om du skal invistere i mobilen eller ikke får du jo bestemme selv, men den har fått en del positiv tilbakemelding. Lang batteritid er jo et stort pluss i og med at det er en walkman telefon. Finurligheter som GPS og andre stilige programmer har du her, så det er en mobil som følger med i tiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg har denne tlfen selv og er veldig fornøyd :)

tror ikke det er gps på den.. jeg har vertfall ikke fått den til.. men det er googlemaps som finner din posisjon med nøyaktighet på 1700 meter så kan du søke på steder eller bla på kartet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, Er denne veldig gammel og vil ikke bli ''ut'' om et halvt år ?

Hva heter den nyeste/nest nyeste evt. ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

er ikke så gammel den, vet ikke hva den nyste heter

Endret av stakan
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, en gang for en stund siden så så jeg en side der man liksom kunne prøve mobilen på internett ..

Vet dere om en sånn side ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hehe. kan også huske den siden , men husker ikke hva den heter:p

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, en gang for en stund siden så så jeg en side der man liksom kunne prøve mobilen på internett ..

Vet dere om en sånn side ?

Noe som http://www.tryphone.com/home.seam ??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Fant dette på sony ericsson sine sider ;)

Men tips til andre bra nye billige telefoner ?

Er noka bra ? i forhold til andre osv. ?

Åpen for forslag ^^

Endret av HHXpert
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvis det er aktuelt å kjøpe en smart telefon så må jeg få anbefale Nokia N95 8GB. Telenor har et tilbud på den akkurat nå. kr 1699. Da får du ihvertfall en knall telefon. Gps, 5 megapiksels kamera, radio, symbian s60 v3 +++

Men det kommer selfølgelig an på (som jeg nevnte tidligere) hvor "heavy" mobilbruker du er. Er du litt teknologisk oppegående, og liker å eksprimentere (installere morsomme og nyttige programmer som er liitt mer avanserte) er nokiaen et knallkjøp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ok, Er da nokiaen med abbonomang ? Og hvor kan jeg få kjøpt denne til den prisen ?

Regner også med da at det blir skyhøye priser på månedsafgift osv. ?

Endret av HHXpert
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

den er med abbonement. Telenor frihet:

FriHet har vår laveste ringepris på 49 øre per minutt uansett hvem du ringer. Startpris 0,89 per samtale. Månedsprisen endres automatisk til kroner 0,- etter 12 måneder. FriHet har minimumsfakturering på kr 99,- Ringer du, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner, blir fakturaen din likevel på 99 kroner per måned. Dette abonnementet vil derfor lønne seg for de som ringer over 3-4 minutter pr dag. Etablering 200,-

Litt høy månedspris, men bra ringepriser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Altfor høy måned pris, når 199,- kommer i tilleg til det jeg bruker.. Altså vil det bli 199-300,-

Altfor mye ..

Da blir det vel billigere å ta et annet abbonomang selv om telefonen da blir dyrere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil bare si at nokia mobiler har mye dårligere batterikapasitet ennd et sony ericsson har. sony sone mobiler er liksom "kjent" for å ha bra batterilevetid og kapasitet.

Kjøpte meg en nokia N70 for rundt 1 år siden nå, og om jeg prater i tlf i 5-6-7 min + sender noen sms så er den tom for strøm så.

Har du sett på sony ericsson C902?

Du finner den på prisguide.no eller på sonyericsson.com, selv synes jeg denne er utrolig stilig med 5mp kamera og kjempe tynn og lett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har helt rett, den er fin. bra og stilig.. Men prisen blir i det dyreste laget ..

2600,- med djuice control og da er dt 200,- måneden og ring for hele beløpet, men med fri fiks med 29,- måneden(Noe jeg tror jeg skal ha) koster den 3399,- Noe som blir altfor dyrt ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive