Vil du hjelpe til i forskningen mot kreft? Les her!

373 innlegg i emnet

Skrevet

Det går så det griner ja! :thumbup:

Håper flere kan joine oss!

Til opplysning til dere med ATI skjermkort. ATI og PG (Pande Group) jobber med å få GPU klienten til å fungere bedre på ATI-kortene. Her er det mye mer å hente høres det ut for. Nvidiakort har en kjempefordel med mye større effektivitet på sine brikker. Jeg følger med saken og vil gi et signal dersom jeg kommer over noe nytt i saken..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hmm... Får ikke hentet nyere WUer jeg nå.

Står bare "result successfully sent" nede ved statusikonet. Har stått slik i noen timer nå. Nytter ikke å restarte klienten heller. Skal prøve en reinstall nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv å deaktivere brannmuren et minutt før du gjør det. Eventuelt sjekke/redigere brannmursregel. Det kan være at du har spesifisert begrensninger der som ikke er heldige?

Jeg har en brannmur som må besvares innen en viss tid (ved nye oppkoblinger). Dersom jeg ikke er tilstede ved pc'n når dette skjer vil brannmuren lagre en midlertidig regel som sperrer for den tilkoblingen. Dette kalles for øktregler i Norman Security Suite og må slettes fra hovedmenyen dersom en vil gjøre et nytt tilkoblingsforsøk. Kan det være noe der?

¨Har nemlig opplevd et veldig likt senario som du beskriver :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hmm... Får ikke hentet nyere WUer jeg nå.

Står bare "result successfully sent" nede ved statusikonet. Har stått slik i noen timer nå. Nytter ikke å restarte klienten heller. Skal prøve en reinstall nå.

Har nettopp oppdaget akkurat samme problem med min GPU-klient. :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette står nederst i loggfilen:

[15:56:25] EUE limit exceeded. Pausing 24 hours.

What??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Virker som om jeg faktisk må vente 24 timer, gitt. Hvorfor det plutselig ble slik skjønner jeg ikke...

EDIT:

[17:06:59] Folding@home Core Shutdown: UNSTABLE_MACHINE

[17:07:02] CoreStatus = 7A (122)

[17:07:02] Sending work to server

[17:07:02] Project: 5506 (Run 6, Clone 40, Gen 152)

Dette kan vel kanskje ha noe med saken å gjøre. :P Men hvorfor det ble slik? Fikk noen bluscreens igår, så kanskje det er det som har gjort det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm, rart.. Liten bug eller noko kanskje?

Hadde eit problem i sted også btw. Plutselig så begynte det å komme opp grønne streker på skjermen mens eg satt å såg på film. Kjørte CPU og GPU klienten sammen. Minna veldig om når skjermkortet vart overoppheta på den gamle Dell pcen, men ser ut til å fungere greit no.. Kunne det være ein tilfeldig bug?

Det skjedde ein gang før, men det var etter installering av nye kodeker, når eg gjekk tilbake til dei gamle fungerte det greit igjen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

We've forced a core upgrade to version 1.05 for GPU2/NVIDIA. We did this since there is important new code there. In particular, there's code that will better handle unstable or incorrectly configured machines. This core now generates an UNSTABLE_MACHINE error and the 6.12beta6 client will trap this error, leading to a 24 hour sleep for the client if 5 such UNSTABLE_MACHINE errors are reached.

If you are having problems running your client after this forced core upgrade, it most likely means that there's a problem with the client installation, most likely with startup aliases. If this is the case, please check out the FAQ and in particular note that the Start In and Target directories have to be different:

In Windows XP:

Target: "C:\Program Files\Folding@home\Folding@home-gpu\Folding@home.exe" -verbosity 9

(or whatever flags you use instead of -verbosity 9)

Start in: "C:\Documents and Settings\<your_windows_username>\Application Data\Folding@home-gpu\"

In Windows Vista:

Target: "C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-gpu\Folding@home.exe" -verbosity 9

(or whatever flags you use instead of -verbosity 9)

Start in: "C:\Users\<your_windows_username>\AppData\Roaming\Folding@home-gpu\"

Please see our FAQ for more details:

Ser ut for at dette kan være en årsak?

My client gives an UNSTABLE_MACHINE error and is going to sleep for 24 hours! What should I do?

This occurs when 5 EUE's occur. Rapidly EUE-ing machines are a sign that the client needs some donor intervention to fix it. Please check out the FAQ below as well as forum (
) for details about how to fix a misconfigured client. This error typically results from a problem with drivers. Please see the instructions above for which drivers you should use for your hardware. Unfortunately, we cannot give more information from the client, since all the client knows is that it can't run CUDA and there's lots of reasons why (and there's currently no way for the core to detect them).

If your client has worked before, try restarting your machine, as that has also shown to help. Restarting the client will reset the EUE counter.

Kilde Second generation GPU client on NVIDIA hardware (GPU2) FAQ

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Niks nada... Prøver jeg første forslag får jeg beskjed om at cudart.dll mangler og programmet slår seg av. Forskjellige drivere har jeg også prøvd. Både gamle og nye. Venter til i morgen og ser om det fortsatt er det samme. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kansje du kan testet om det fungerer med et nytt brukernavn intill videre? Jeg vet ikke, men dersom F@H har sperret deg er det muligens via gjennkjenning av maskin-ID eller brukernavnet ditt.

Bare et forslag dersom du er i humør til å plages mer :P

EDIT: Tips til alle foldere: Det kan være lurt å legge inn F@H arbeidsmappen i antivrusprogrammets utelatelsesliste dersom dette har en "On-access scanner" eller en annen form for automatisk oppstart av harddisk-scan. Henviser til Windows GPU2 client installation guide (dette gjelder også de andre klientene som kjører under Windows):

Note: Under Windows, antivirus software can interfere with the Folding@Home client files and cause errors. We suggest that you configure the antivirus software to exclude the F@H client directory and especially the work directory inside of it from the antivirus scanning list. This can be done by going into the exclusion list panel that every antivirus should have. The work subdirectory contains semi-random binary data and can confuse overly aggressive heuristic virus scanning.

Under Windows XP er plasseringen typisk slik: C:\Documents and Settings\ <brukernavnet>\Programdata\Folding@home-XXX

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Samme skjer også da. Skjønner ikke dette altså.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan se ut for at den nye Catalyst-driveren ( v8.9 ) har bedre ballansert utnyttelse av flerkjerneprosessorer. Ser hvertfall endring på min Dual Core. Ganske så jevn belastning på kjernene (ca 50% fordelt på begge mot 85 og 15% med forige driver). Dette gjelder selvf F@H på GPU-klient ATI-kort.

257837.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Derja! Fungerte det igjen. Måtte faktisk "rulle tilbake" skjermkortdriveren via enhetsbehandling, selv om jeg hadde oppgradert drivere osv. Merkelig! :huh:

Uansett, ha dette i bakhodet om dere får problemer med at programmet ikke tar noen WUer. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var som pokker! Da rekker jeg ikke å ta deg igjen i dag heller. humre....

Har ikke sjanse i havet å hevde meg med ATI-kortet mitt. Det ser ut for at Nvidia-kortene har et lite fortrinn her, men ting kan fort endre seg med softwaren som er i bruk....

Btw har så sitter jeg å studerer BIOS for å finne en stabil 24/7 klokking på hovedkort, RAM og skjermkort. Tror jeg gir meg for kvelden. Er sånn passse møkklei av å resette BIOS :P

hmmmm. Tror jeg må ha bistand i morgen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

La PCen står på til alle døgnets tider, så får du en god del mer WUer. Jeg har forresten ca 60 WUer uten poeng nå, da den lille "glitchen" jeg hadde her gjorde at når jeg startet opp F@H-klienten sendte den inn WUer uten resultat, som gav +1 på antall WUer med 0 poeng. Har restartet klienten en del, som du sikkert forstår. :P

Btw har så sitter jeg å studerer BIOS for å finne en stabil 24/7 klokking på hovedkort, RAM og skjermkort. Tror jeg gir meg for kvelden. Er sånn passse møkklei av å resette BIOS

hmmmm. Tror jeg må ha bistand i morgen.

Bare lag deg en tråd hvor du forklarer dine problemer angående overklokkingen. ;)

Ellers skal det sies at det må kreves tålmodighet, da overklokking består av veldig mye prøving og feiling i startfasen.

Og angående resetting av BIOS: Sjekket om det finnes noen "hurtigresetting" av den? Asus hadde en måte der man kunne holde inn startknappen når man startet PCen, helt til den slo seg av. Startet man PCen da, gikk den på en slags "reserveBIOS". Veldig praktisk, da alle instillingene du hadde i BIOS var der fremdeles. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg fant meg en gammel resetknapp med ledning som jeg koblet til jumper-pinnene for sletting av cmos-innstillinger. Funket hest. B)

Tror jeg har fattet prinsippet med klokking, men BIOS'n på dette hovedkortet var fryktelig avansert. Mye å holde styr på her.

Kommer tilbkake eventuelt med egen tråd dersom jeg trenger tips og hjelp. :thumbup:

F@H Forum - Main menu -\\\- F@H Forum - View active topics -\\\- F@H - ITpro.no stats -\\\- KakaoStats - ITpro.no stats

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, kjekt med litt personlig modding. ;)

BTW: Nå har vi passert plass nr 3000 og er med på Extreme Overclocking.nets liste. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jau! :thumbup:

Det er nok mange team som mister "trykket" etter en tid og det er sikkert noen av dem vi raser forbi nå.

Btw Fikk ikke brukt knappen mer enn en gang. Fant ut av saker og ting etter hvert.... Har en helt forsiktig overklokk nå på E8500: FSB økt fra 333 til 356 som tilsvarer en corefrekvens på 3160MHz til 3382MHz. Tempen ligger på 45grader ved 50% load og vifte på 100% vCore er 1.232.

Ja det er ganske så uskyldig. Vet det...

Jeg lurer på om jeg ikke skal forsøke meg på en 400Mhz FSB etter hvert B)

EDIT: Kakaostats rapporterer om en pågående duell mellom to av våre lagkammerater. Her er det blodig alvor :P

258348.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da er jeg også med. Vet ikke helt om jeg har forstått hvordan jeg får greia til å starte, men det virker som det bare er å trykke på "Display"?

Jeg har også lagt inn dette til å starte 3 ganger i døgnet (2 på natten og 1 på dagen). Den ser ut til å bruke ca. 2 og en halv time på en økt. Snarveien jeg har lagt inn til planlagte oppgaver peker til viewer.exe. Hvis dette ikke stemmer er det kjekt å få beskjed :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Grafikkort. GeForce 9800GTX

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal finne fram veiledning på konfigureringen av klienten.

Men kan jo nevne at denne klienten bør starte av seg selv og vises i systemfeltet etter innlogging i windows. Den skal starte av seg selv og stopper kun opp for å laste opp og ned prosjekter. Du kan pause klienten og stoppe den manuelt ved å høyreklikke på ikonet i systemfeltet. Oppstart kan også gjøres manuelt som med andre programmer (via startmenyen eller snarvei på skrivebordet), men dette trenger du kun etter å ha avsluttet programmet manuelt.

Det er ingen grunn for å legge programmet i "planlagte oppgaver" med andre ord. ;) mer kommer....

Windows v6.20 GPU Client F@H Forum

Windows GPU2 client installation guide

Dersom det er noe i guiden som er uklart er det bare å spørre ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, daså :P

Jeg har egentlig fått svar på spørsmålet mitt, men venter på mer :)

Takker for svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg for min del har lagt snarveien (som du finner i start - alle programmer - Fording@Home-gpu) til i oppstartsmappen, som du også finner i start - alle programmer. :) Altså den står på hele tiden, med mindre jeg spiller et spill som krever mye av skjermkortet, eller ser film. Ved filmtitting har jeg en tendens til å få blåskjerm med F@H i bakgrunnen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive