Vil du hjelpe til i forskningen mot kreft? Les her!

373 innlegg i emnet

Skrevet

Det er vel så enkelt at raske WU-beregninger gir høyere score. Så her er det mye opp til hardwaren rett og slett. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå er vel ikke scoren det som det bør fokuseres på, men det er selvsagt en pådriver. Uansett, poengene (WUene) raser inn sålenge man har programmet gående i bakgrunnen. Man merker ikke noe til det heller, da alt går automatisk. :) Før man vet ordet av det er man "en del av den store statistikken".

Men, når man først skal fokusere på poeng er god hardware et must om man vil avansere fort i rekkene. :) For min del gjør et Nvidia 8800Ultra jobben godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ikke undervurder poengene pr. WU.

Kalkulatoren min sier at Jan.Kristian.F "har skjønt pointet" - 562,875 pr. WU i snitt. :P

... og GaMeLOvEr har virkelig skjønt det -750 pr.WU i snitt

Jeg sjekket noen flere på listen til hardware.no, med høye poeng i forhold tilWU.

1760 i snitt

1880 i snitt

Dårlig snitt:

En haug hadde snaue 100 pr.WU, noen få helt ned mot 50 i snitt.

Her er det tydelige fordeler med GPU fremfor CPU ?

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

GPU har en del høyere muligheter for kraftig prosessering, da dette er så og si det eneste den trenger å gjøre. Såfremt jeg ikke tar feil er det shader-prosessorene (stream-prosessorene) som benyttes i slike operasjoner. Mitt skjermkort har 128 slike prosessorer. Dette gir nok en soleklar fordel fremfor en "vanlig prosessor", og det kommer nok på måten disse er bygd opp på.

Noe mer enn det kan ikke jeg forklare. Detaljerte svar på dette spørsmålet er nok mer egnet for Andrull eller evt andre som har dyptgående informasjon på dette temaet. Ellers kan sikkert google peilie deg inn på svaret også. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kalkulatoren min sier at Jan.Kristian.F "har skjønt pointet" - 562,875 pr. WU i snitt. :P

Med unntak av det lille jeg har lært om prosessering på skolen og i denne tråden så er det nok desverre ikke mye jeg har skjønt. :P

Er vel mer det at PS3en står på med Folding@Home når jeg ikke sover og når jeg ikke bruker PS3'en til andre ting. Den er som regel kun helt av når jeg sover. Står den idle i over 10 min så går den automatisk over på F@H. Asus Eee'n min står som regel på 24/7, men den 900MHz prosessoren kan umulig være så mye til nytte. Liker ikke å ha mange programmer starte opp når Windows starter, og av den grunn så er det desverre sjeldent at F@H GPU'en kjører på hovedmaskinen. <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Per Ståle har også blitt med ser jeg. Topp! Vi er nå 12 medlemmer ;) Vi avanserer også i rankingen, og har brettet ca 270 protein fordelt på 12 personer. Dette tilsvarer 120000 poeng, og en plassering på plass nr ca 6700 av 141000 lag.

Flere som har lyst til å være med? Les forsiden. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fungerer ikke GPU-klient på dette kortet: Asus Radeon HD 4850 1024 MB ?

---------------------------

Folding@Home

At present your GPU is not supported or you need a current driver.

You may wish to consider running our standard client,

which you can download at folding.stanford.edu.

OK

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fungerer ikke GPU-klient på dette kortet: Asus Radeon HD 4850 1024 MB ?

Prøvd å laste ned dei nyeste driverne? Beskjeden seier at enten så er ikkje skjermkortet ditt støttet, eller så har du ikkje oppdaterte drivere..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, jeg forstod hva meldingen sa....

Det jeg ikke var sikker på var om HD4850 (rettet feil GPU-benevnelse) var støttet. Det oppgis at at en må ha en " ATI 3xxx " GPU eller bedre. Da er mitt kort støttet?

Tyder på det, men jeg er blodfersk på ny hardware derfor vil jeg være sikker på at jeg ikke misforstår noe.....

Har nettopp installert systemet og CCC/ drivere fungerer som de skal (har versjon 8.5 ettellerannet)

Frustrerende å vite at alt er slik det skal og forsatt fungerer det ikke.

Jeg lurer på om dette kan være forårsaket av at ASUS har modifisert Catalyst-driverne ??? Har ikke mulighet til å feilsøke noe mer herfra, men jeg er tilbake i pc-kroken i kveld. Skal laste ned CCC direkte fra AMD ATI og forsøke om de driverne kan løse problemet.....

EDIT:

Skal laste ned CCC direkte fra AMD ATI og forsøke om de driverne kan løse problemet.....

Worked like a sharm :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var bra! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

CPU - F@h Attemping to get work packet

har det stått hele tiden mens jeg har lest denne tråden!(i system status feltet)

er det noe feil med innstillingene mine? WinXP, cpu standard versjon

Skal innstalere dette på skolen :rolleyes:

Vista 64 bit, m.m. :lol:

edit:

virker på gammle pc'n min (Win98, 128MB RAM, Intel Celeron Prosessor)

Endret av oddstr13
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøvde du starte dette på skolen? Kan hende skula blokkerte nettverkstilgangen.. Kor lang tid lot du det stå å prøve?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Prøvde du starte dette på skolen? Kan hende skula blokkerte nettverkstilgangen.. Kor lang tid lot du det stå å prøve?

ja, på skolen. har egen pc og full adminitrator rettigheter på denn :D

ser t til å virke nå det står "working 0/500" nå

edit:

men den ser ut til å bare bruke en 'core' (har winXP 32 bit OS, intel pentium 4 CPU 3,20GHz)

Endret av oddstr13
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

untitled_9.png
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Toppscoren i feed form :)

http://feed43.com/itpro_folding.xml

edir:

itpro teamet sin toppscore!

Endret av oddstr13
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er med!

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Der takket vist den gamle Medion-pc'n for seg. Svart skjerm. (Virker som skjermkortet er gåent.) :P

Hvem er glad for å ha bygd seg ny pc i grevens tid? he-he...

Lurer på om det er forskjell på iters / sec på forskjellige prosjekter?

Ser nå at de siste WU's har ligget på ca 660 iters / sec, men jeg mener da at jeg hadde mer tidligere.

Jeg har et ASUS ATI HD4850 og kjører nå helt uten noen tuning av hardwaren. Oppfordrer alle til å komme med tips angående det å øke utnyttelsen av GPU til F@H.

Er det softwareoppdateringer/mods som vi bør vite om, så kom med det. :thumbup:

EDIT: Vi klatrer bra ser det ut for KongKlykken. Strålende!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om du vil ha mer "juice" ut av skjermkortet benytter du deg av overklokking. :)

Jeg har mitt 8800Ultra overklokket litt moderat:

255884.jpeg

Lurer på om det er forskjell på iters / sec på forskjellige prosjekter?

Ja, det er det. Noen er litt tyngre enn andre ser det ut til. Har ikke helt klart å sette fingeren på hva det er, men her er iallefall to med stor forskjell hos meg:

255887.jpeg og 255888.jpeg

Den ene er litt mer avlang enn den andre, samt at den har mindre antall på "progress".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvor finner jeg 64bits versjonen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror du må bruke "vanlig klient". selv om du har 64bit OS. Den blir bare kjørt som en x86-applikasjon. Finner ingen spesifikk informasjon om dette på F@H-sidene.

Om du har et kraftig skjermkort, benytter du deg av High Performance-klientene som du finner på første side av denne tråden. Hvis ikke, bruker du bare de vanlige versjonene. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tror du må bruke "vanlig klient". selv om du har 64bit OS. Den blir bare kjørt som en x86-applikasjon. Finner ingen spesifikk informasjon om dette på F@H-sidene.

Om du har et kraftig skjermkort, benytter du deg av High Performance-klientene som du finner på første side av denne tråden. Hvis ikke, bruker du bare de vanlige versjonene. :)

Nvidia GeForce 8600 GT

men det ser ikke ut til at gpu klienten kommer i gang!

edit:

laster ned vanlig klient nå

Endret av oddstr13
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nvidia GeForce 8600 GT

men det ser ikke ut til at gpu klienten kommer i gang!

edit:

laster ned vanlig klient nå

Anbefaler allikevel at du prøver å få skjermkortklienten til å fungere. Det går mykje raskere med den ;)

Endret av Spike
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp, enig med spike.

Har forresten rundet 200 WUer jeg nå. ;)

Og når ITpro.no passerer plass 3000 er vi med i samme statistikk som Hardware.no, nemmelig ExtremeOverclocking.Coms liste. En enda mer oversiktelig liste enn alle de andre. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive