Vil du hjelpe til i forskningen mot kreft? Les her!

373 innlegg i emnet

Skrevet

Vi avanserer fort i rekkene her nå. Sist jeg fikk sjekket nermet vi oss WU nr 100 og plass nr ca 12000 av ca 140000stk. :)

Jeg skal la PCen stå på fra idag til tirsdag, mens jeg er borte. :) Tenker jeg får unnagjort noen WUer da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja ok :)

Vi har akkurat rundet 100 WUs (101 nå) og ligger på 12 001 plass :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Håper flere kan hive seg på dette slik at vi kan klatre enda litt opp i rekkene. Selv på min gamle Athlon 64 fungerer pc'n helt fint enda workloaden er på 100%. Jeg merker ikke at programmet rett og slett. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har hatt F@H gående i bakgrunnen siden 2004, men har vel aldri (med unntak av muligens en liten periode medlemskap i Hak5 sitt team) egentlig orlet å sette meg med i et Team. Sånn, nå er iallefall både hovedlaptopen og PS3'n lagt inn under 144270 Teamet. Aner ikke hvor mye jeg faktisk har bidratt med, det har som regel bare gått i bakgrunnen (spesielt siden jeg glemmer å skru av PS3'n og den dermed automatisk går over på F@H).

Endret av Jr.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

synn der staer på ny hver gang jeg restarer Pc-en.

Har restartet to ganger i dag på ca 20000000

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

synn der staer på ny hver gang jeg restarer Pc-en.

Har restartet to ganger i dag på ca 20000000

Gjør det? Her så fortsetter både GPU klienten og SMP klientene på det den jobbet med forrige økt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gjør det? Her så fortsetter både GPU klienten og SMP klientene på det den jobbet med forrige økt.
hmm... tja, muligens sett feil da, eller den har kanskje ikke rokket og starte flr jeg sjekker.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da har jeg også joinet itpro teamet med min PS3. Hyggelig å kunne bidra til forskning når jeg ikke bruker PS3`n,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bra! ;) Vi trenger så mange som mulig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Skulle gjerne hatt litt hjelp når det kommer til Folding@Home GPU versjonen.

Etter installasjon av programmet så får jeg opp følgende feilmeldinger når jeg starter Folding@Home:

---------------------------

FahCore_11.exe - Finner ikke komponent

Programmet kan ikke starte fordi nvcuda.dll ikke finnes. Det problemet kan la seg løse ved å installere programmet på nytt.

OK

Når jeg da trykker OK så får jeg opp denne meldingen:

[Window Title]

Microsoft Windows

[Main Instruction]

FahCore_11.exe har sluttet å virke

[Content]

Windows kan søke på Internett etter en løsning på problemet.

[V] Vis problemdetaljer [se etter en løsning på Internett, og lukk programmet] [Lukk programmet] [Feilsøk programmet]

Nå har jeg prøvd både "Se etter løsning", "Lukk programmet" og "Feilsøk programmet" uten hell, og når jeg til slutt holder musen over ikonet i systray så dukker det opp en siste feilmelding:

Folding@home

Folding@home has run into a serious error running the core. and will shutdown.

OK

Har reinstallert programmet 4 ganger og får de samme feilmeldingene hver gang, som en liten erstatning så har jeg nå installert CPU x86 versjonen. Dette i tillegg til PS3 og en Eee 900 som står på døgnet rundt med også en x86 versjon (XP).

Operativsystemet det er snakk om er Vista x86 og skjermkortet jeg hadde håpt å få utnyttet er et Nvidia GeForce 8600M GT (256MB dedikert RAM).

Endret av Jr.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann! Hadde samme problemet før eg kom i gang med mitt 8800GTS kort. Slik løste eg det:

Gikk hit og lasta ned drivere: nVision -> Release 177 drivers

og hit for å laste ned noe CUDA verktøy til Nvidia skjermkort: Download CUDA Code

Om ikkje å laste ned og installere dette fungerer så fant eg fram til disse her:

http://www.overclock.net/overclock-net-fol...-missing-2.html

Lykke til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om du har noen andre F@H-klienter installert, så avinstaller dem (kjør gjerne CCleaner for å fjerne alle spor). Samt nyeste drivere er viktig. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann! Hadde samme problemet før eg kom i gang med mitt 8800GTS kort. Slik løste eg det:

og hit for å laste ned noe CUDA verktøy til Nvidia skjermkort: Download CUDA Code

Om ikkje å laste ned og installere dette fungerer så fant eg fram til disse her:

http://www.overclock.net/overclock-net-fol...-missing-2.html

Lykke til :)

Skal prøve dette og se om det fungerer. :)

Om du har noen andre F@H-klienter installert, så avinstaller dem (kjør gjerne CCleaner for å fjerne alle spor). Samt nyeste drivere er viktig. :)

Maskinen var helt ren (nettopp formatert helt ren) når jeg prøvde første gang å installere GPU programmet. Så noen rester etter tidligere Folding@Home programmer var der ikke installert. Folding@Home x86 ble installert først etter at jeg hadde prøvd 4 reinstallasjoner av GPU versjonen og gitt denne opp (altså installert rett før jeg spurte om hjelp). Får prøve Spike sine hyperlenker og håpe på det beste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ville bare nevne at det hjelper godt å oppdatere driverne på skjermkortet ditt også. De greine som eg linka til over trur eg har mest med Folding@Home å gjere..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lastet ned Vista 32-bits OEM (siden jeg har en Dell Vostro 1500 der Vista x86 fulgte med) og fikk denne feilmeldingen når jeg kjører setup.exe:

Installeringsfeil for NVIDIA

Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldende maskinvare. Installasjonsprogrammet avsluttes.

OK

Prøvde deretter en driver ifra linken du oppgav som kun hadde navnet "Vista 32bit | NVIDIA" (altså uten OEM på slutten som forrige forsøk hadde) og fikk den samme feilmeldingen:

Installeringsfeil for NVIDIA

Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldende maskinvare. Installasjonsprogrammet avsluttes.

OK

Ellers så kan jeg opplyse at jeg har de nyeste driverene (iallefall de som Dell hevder er de nyeste, Nvidia bare ber meg om å gå til Dell.com sine nettsider for å hente drivere).

Skal installere CUDA verktøy til Nvidia skjermkortet nå (best å poste dette svaret før maskinen må reboote under installasjonen). Er det forresten nødvendig å installere Toolkit'et og SDK'en? Eller er det nok å kun installere CUDA Driveren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Last ned driverne fra Nvidia.com. :)

Velg Geforce M/go.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

2008-09-03_2257.png
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Last ned driverne fra Nvidia.com. :)

Velg Geforce M/go.

Har prøvd å laste ned drivere ifra Nvidia.com før, og får alltid denne feilmeldingen:

NVIDIA Setup Error

The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.

OK

Nå derimot har jeg installert CUDA Driver som Spike linket til, og nå fungerer alt kjempeflott (tror jeg selv iallefall). Her er et screenshot (bekreft gjerne om alt er som det skal) iallefall. Takk for hjelpen! :)

Når vi likevel er inne på det emnet he med donering, så vil jeg også oppfordre alle til å iallefall ta stilling til organdonasjon. Det er ikke sikkert du har lyst, men ta iallefall stilling til det (om du ikke allerede har gjort det) slik at dine nærmeste pårørende ikke ender opp med å måtte ta et slikt vanskelig valg. Blodgiving er også viktig, men det er en del mer å sette seg inn i, og det krever også at du er noenlunde forberedt på å stille opp et par (maks fire) ganger i året. Vær også forberedt på å svare på en god del intime/detaljerte spørsmål (skriftlig) hver gang du gir blod.

Endret av Jr.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bra at du fikk det til til slutt da Jr. :)

Hehe ja, er allerede organdonator om noko skulle skje med meg, så går rundt med sånn grønn lapp i lommeboka :thumbs:

Evelen, da fungerer neppe driverne på din pc.. Veit ikkje om det er nødvendig å installere Toolkiten og SDKen, men eg gjorde det iallefall.. Du kan jo prøve uten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oppdatert stats her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Runda nettopp hundre WUs, men om jeg trykker på "Certificate" vises det merkelig nok 98:

251130.jpeg

ITpro har så langt 11 medlemmer, og ligger på plass nr 7450 av 140401 lag:

251132.jpeg

Flere som vil være med? Ta en titt på forsiden av denne tråden! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeij, vi begynner å få ein del WUs ja! Hehe du har alltid 2:1 score med meg du Kongklykken ^^

Har sendt inn ein artikkel her på itpro, og når den blir publisert håper eg at fleire ser den og joiner :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nja, vet ikke om det alltid har vært slik. Har bare latt PCen stå på så og si hele tiden, med F@H i bakgrunnen. Blir jo noen WUs etterhvert da. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det virker som om dere får statistikken til å knele ?

Jeg har fulgt med på oppdaterte resultater her:

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.p...;teamnum=144270

Den har vært nede i minst 8 timer med melding:

Stats update in progress

External access to the Folding@home stats server is currently not available in order to expedite the stats input process. We expect this to take about 45 minutes.

NB. Anbefal dette først og fremst til de som kan benytte GPU og High Performance programmet. De som bruker CPU "sliter" langt mer for poengene - det er langt verre å holde seg motivert hvis det kreves 20-40 timer på en WU og samtidig få lav score.

Hardware.no teamet har stort sett klart å beholde 12-15 prosent som aktive - statistikk

EDIT:

Her finnes det noen tricks som gir skyhøy score pr. WU - det er forskjeller på 31 ganger mer på noen i listen til hardware.no

Sjekk nummer 171 HP&H og nummer 172 Nimblex i listen - HP&H leder over Nimblex på tross av forskjell i WU på 61 mot 1926.

Sjekk nummer 332 Syliandor - gjennomsnittlig score pr. WU er 1905,8 ( 38.116 / 20).

Her er det noen tricks dere bør snappe opp !!!

... jeg har rett og slett ikke maskinvare for oppgaven (varmeproblem), men dere har en "heiagjeng" isteden.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive