Bytte internettleverandør. Anbefalinger?

29 innlegg i emnet

Skrevet

HEI!§

Pappa har Ventelo 2MB ned foretningsgreie, og han spurte om han skulle si opp internettavtalen med dem, for så å få raskere linje, siden de tilbyr oss 4MB for 600 kroner, noe jeg syntes er drøyt, bare fordi pappa er foretningskunde...

i og med at fattern er foretningskunde, tenkte han å si opp avtalen med ventelo og heller finne en annen leverandør til internet ikke som privatkunde, men som bedrift.

Han vil helst bestille idag fortest mulig, hvem bedrift internet pakke er best ? Tenkte på Telenor, men hadde så mye problemer med de før, vil helst ha minimum 4MB og oppover!

TAKK!!! TRENGER SVAR KVIKT :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dere kan jo prøve http://www.telepriser.no

Her har man muligheten til å huke av visse krav dere har til internettet (eller fasttelefon og mobil for den del...) og så kommer de beste alternativene opp i en liste med forskjellige leverandører.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ventelo har ikke sånne priser, syntes det er litt merkelig, jeg får 20Mbit for 399. Bare bestill den så får dere den oppgradert :) Er skjemaer til alt sånt på ventelo.no hold deg unna telenor eller ngt ihvertfall. Support der er helt på jordet og de gir ikke hva de lover. Ventelo lover ihvertfall mindre en det de er sikre på at de leverer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Han sier at det er et bedriftsabonnement. Det er det som gjør at prisen er såpass stiv. Jeg har selv Ventelo 16 mbit og betaler også 399 i mnd. Det spørs om du finner noe som er veldig mye billigere enn det dere har i dag (kan godt hende dere gjør det), NextGentel f.eks tar 599,- for det de kaller Bedrift 4000 som jeg da antar er på 4mbit.

Endret av @Skeivfordeling
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

husk at det må være bedrift da.. silpper å betale medverdiavgift og sånt... kanskje derfor bedrift koster så innmari mye.. ikke vet jeg, men har sett og sammenlignet ;

Nextgentel

Teleno

Ventelo

Tele2

Og ble litt overrasket over Tele2 sine prise, egentlig ganske lave i forhold til de andre;

16MB

Månedsavgift * 519

Installasjon, gjør det selv 0

Installasjon m/montør fra Tele2 895

Bindingstid 12 mnd.

Modempakke ** 0

Web pakke 49

* Hvis du ikke har et aktivt telefonabonnement på linjen der bredbånd installeres, tilkommer kr. 48,- per måned i linjeleie.

** Modempakken inneholder brukermanual, fri telefonsupport for ADSL Gjør-det-selv, alle nødvendige kabler for modem og dekker leie av ADSL modemet. Prisene for tilleggstjenester forutsetter nytegning eller eksisterende Tele2 Internett avtale. Alle priser er oppgitt eks. mva. Tele2 tar forbehold om at bedriftens telefonsentral er utbygget for ADSL.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er prisen eneste grunn til å bytte? Eller er det noe annet dere er missfornøyd med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

eller, pappa bryr seg egentlig ikke, men jeg som sitter hjemme og får en nedlastningshastighet på maks 100 kb/s er missfornøyd, egentlig sa pappa til meg at prisen ikke har så mye å si, fordi bedriften betaler den uansett, så regner vel med at den 600 kroner for 4mb fra Ventelo skal gjøre det bedre enn 100 kb/s som jeg får per dags dato....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal være enig i at det var litt lite. Er dette max hastighet uansett hvor du laster ned fra? Har du forresten snakket med Ventelo å klagd?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå er det vel ikke kun abonnementstypen som har noe å si for hastigheten, men også kvaliteten på linja. Om du kjører på max av det linja "tåler" i dag så er det jo dumt å oppgradere abonnementet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg får maks 200 kb/s nedlastning noensinne og gjenomsnitt på 100 kb/s XD

en kamerat hadde 4mb og fikk en gjennomsnitt på 300-400 kb/s som ser ut som en reell økning...

men vi skal se nermere på det ikveld, trur det faller på TELE2 sitt 16mb linje for stusselige 519 kroner; http://www.tele2.no/bedrift/internett/adsl-2pluss.html

ser den grei ut? er TELE2 bugga eller? hakke hvert borti det noengang =/

men syntes TELE2 var billige hvis det er opptil 16mb for kun 519 kroner, i og med at telenor osv hadde tatt over 1000 kroner for det.... men sjekk det ser greit ut da dere...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hastigheten og prisen ser jo veldig fin ut da. Har hatt Tele2 tidligere selv og ikke hatt noen problemer med de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan jo ringe dem og høre hvor langt unna sentralen demmers du bor. Du taper en del ved å bo for langt unna, slik at 16Mb kan maks bli 6-7Mb liksom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nedlastnings hastighet er veldig avhengig av hvor du laster ned fra.

Har Ventelo 4100kbs ned og 448kbs opp.

Synes det går rimelig kjapt men noen nettsteder har bremse på sin nedlastings hastighet hvis du ikke er medlem og innloget.

Bittorent filer kan være veldig trege og stopper av og til helt opp.

Tror ikke du vil øke nedlastnings hastigheten noe særlig selv om du oppgraderer linjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det symmetrisk eller asymetrisk linje du vil ha?

Om du sender meg en pm med navn og adresse så kan jeg sjekke deg i kapaks( hvor langt du er unna sentral og kvalitet på kobberen)..og kanskje gi deg en god pris...;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Pappa har Ventelo 2MB ned foretningsgreie, og han spurte om han skulle si opp internettavtalen med dem, for så å få raskere linje, siden de tilbyr oss 4MB for 600 kroner, noe jeg syntes er drøyt, bare fordi pappa er foretningskunde...

i og med at fattern er foretningskunde, tenkte han å si opp avtalen med ventelo og heller finne en annen leverandør til internet ikke som privatkunde, men som bedrift.

bedriftskunder har som oftest en shdsl (symmetrisk) istedenfor adsl (asymetrisk) linje og dette er to ulike produkter med ulik prissetting. Dessuten vil en bedriftskunde få et helt annet nivå på support og oppfølging enn det en privatkunde får.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bedriftskunder har som oftest en shdsl (symmetrisk) istedenfor adsl (asymetrisk) linje og dette er to ulike produkter med ulik prissetting. Dessuten vil en bedriftskunde få et helt annet nivå på support og oppfølging enn det en privatkunde får.

Trur ikke det er symmetrisk, trur det er asymetrisk (adsl) ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

ca 449 for adsl 2+ med max speed på det kobber, avstand fra sentral og kapasitet kan levere + fast ip.

Endret av exchange
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

det er jo en nice pris da! hvis jeg får full utnyttelse av kobberet for den prisen så er jo det kjempe fint!

Edit; hvor mange MB er sånn ca full utnyttelse av kobberet til Rygge / Bygdetunveien / Østfold ???

Endret av shAwTy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bump og svar på mitt innlegg er du snill!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

husk at det må være bedrift da.. silpper å betale medverdiavgift og sånt...

Mva må betales uansett, men som bedrift kan den utgiftsføres. Så vidt vites kan også privatabo. utgiftsføres med begrunnelse (dokumentasjon på at det er bedrifts-bruk).

Jeg har meget dårlig erfaring med sTjele2, trodde jeg måtte oppsøke firmaet med matpakke for å få service. Aldri mer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har Telenor Online ADSL Turbo.. maks 16000 kb/s (Jeg har 8000). 399,- mnd.

EDIT: Btw anders, du bor jo ikke langt unna meg, så jeg tror nok ikke linja di kan tåle mer enn rundt 8mbit.

Det går på hvor langt unna man er sentralene til de forskjellige leverandørene.

Endret av Quad
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er nice Quad, så kanskje jeg burde gå for 6 Mbit/s istedet enn å betale for 16 Mbit/s og ikke få brukt mer enn 8 Mbit/s... 6 Mbit/s ??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er nice Quad, så kanskje jeg burde gå for 6 Mbit/s istedet enn å betale for 16 Mbit/s og ikke få brukt mer enn 8 Mbit/s... 6 Mbit/s ??

Vel, telenor har mange abb: http://www.telenor.no/privat/internett/abonnement/bredband/

Som du ser så er det billigere med Turbo abbonementet enn med det andre. Dette er fordi med Turbo Abb er ikke gratis support inkludert.

For meg (som kan få maks 8mbit) blir det billigere å betale 399/mnd enn Ekstra abb som koster 499/mnd.

Dette er privatabb. da. Vet ikke helt med bedriftsabb

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kapasiteten i hovedfordeleren, hvor mange trådpar som er lagt ut, støymarginer, eventuellt om en tar unna for peaks i nettverket, overbooking på dslam osv...er konfidensiell informasjon. Når du tegner en avtale med en isp, er det en gjensidig forpliktelse til å bevare taushet om alle forhold de får kjenneskap til i forbindelse med gjennomføring av avtalen, i den utstrekning slik informasjonen ikke er å betrakte som allment kjent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

så kanskje jeg burde vurdere telenor da... <_<

Prisliste;

Telenor

ADSL 8000/650 kbit/s 899,- Bestill nå!

ADSL 16000/700 kbit/s 1099,- Bestill nå!

TELE2

Opptil 6 Mb - 499 kr per mnd.

Opptil 16 Mb - 519 kr per mnd.

NEXTGENTEL

Bedrift Mega 5000 699,-

Bedrift Mega 10 000 799,-

Bedrift Mega 20 000 949,-

Alle prisene er vist som bedriftskunde; Hvem ville dere ha tatt/vurdert hvis dere var i mine sko?

Edit; Nextgentel har satt opp en forventet hastighets tabell;

Linjelengde Forventet hastighet

Inntil 1 km 20.000 kbps

1,5 km 16.000 kbps

2 km 12.000 kbps

2,5 km 10.000 kbps

3 km 7.000 kbps

Tok en sånn test på TELENOR sin hjemmeside ang hvor raskt nett du kan få, og der komjeg opp i hele 12 Mbit/s ... Kan det stemme? Test selv; http://www.telenor.no/bedrift/produkter/in...number=69267622

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive