[LØST] Gjestebok uten reklamer

14 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, jeg laget i vår en hjemmeside for en lokal frisør salong.

Og omtrent siden jeg begynte med siden har jeg forsøkt å lage en ordentlig gjestebok.

Foreløpig bruker jeg en gratis gjestebok fra bravenet.com, men den har reklamer og jeg skulle helst hatt en uten reklamer.

Har prøvd med MySQL, men er ikke noe geni på det så jeg får det ikke til, i tillegg har jeg prøvd med flere script, men får det ikke til å virke.

Er det noen som enten vet om en gratis gjestebok på nettet som ikke har reklamer og som ikke bare er en linket gjestebok?

Eller er det noen som vet om et bra script eller MySQL tutorial eller noe slikt som kan hjelpe meg? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis webhotellet siden ligger på støtter php, så burde det være en rimelig smal sak å laste opp for eksempel denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis webhotellet siden ligger på støtter php, så burde det være en rimelig smal sak å laste opp for eksempel denne.

Den virket kjempe bra! eneste jeg trenger å gjøre nå er å få den lik resten av siden. Takk! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har fått et lite problem nå, for "website URL" har flyttet seg slik at den ikke lenger er på linje med de andre.

Noen som vet hvordan jeg ordner det? Å hvis noen vet hvordan jeg endrer farge på skriften så si ifra :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva mener du med Website URL? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mortz's gjestebok var og er kjempepopulær, veldig lett å bruke, har brukt den i snart 4 år.

http://mortz.tjokk.net/download.php/PHP-Sc...s/gjestebok.zip

Gamle PHP-Scripts fredag 26. januar 2007

Her følger en liste over gamle scripts som har vært ute på mortz.tjokk.net tidligere. Legger de nok en gang ut for nedlasting grunnet en del etterspørsel. Trykk på linkene for å laste ned.

* Includescript

* Loginscript

* Gjestebok

* Bildegalleri

* Filarkiv

* Kontaktskjema

* Partnerscript

* Pollsystem

Husk at det snart er omtrent 4-5 år siden jeg originalt skrev disse scripta, og snart 2 år siden forrige oppdatering. Skrev de for å lære meg PHP, så man kan finne litt rar kode. ;-)

Alle er skrevet for HTML 4.01 Transitional og bruker flatfil-databaser. Vet om noen småbugs, i tillegg til at gjesteboka er meget utsatt for spam. Mulig det noengang dukker opp noen nye versjoner av scripta med spam-filter og bug-fikser.

Btw; et krypteringsverktøy finnes her: http://mortz.tjokk.net/sneak.php (Velg MD5 fra dropdown-lista)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva mener du med Website URL? :)

Der man fyller ut navn, email addresse, website URL og til slutt skriver kommentaren, er hele website url delen forflyttet.

Jeg snakker nå om dbscripts gjestebok ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her er gjesteboken: http://kortoglangt.no/Subpages/Underpage/guestbook/index.php

Hvis dere ser så ligger ikke "webside URL" på linje med de andre, noen som vet hvordan jeg fikser det? :D

Okei, jeg fikk ordnet det, men er det noen som vet hvordan jeg skifter farge på bare kommentarene? for det er litt vanskelig å lese når alt har samme farge...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Okei, jeg fikk ordnet det, men er det noen som vet hvordan jeg skifter farge på bare kommentarene? for det er litt vanskelig å lese når alt har samme farge...

Nå fikk jeg ordnet det også, men så er det å få skiftet datoen slik at den står på norsk å ikke engelsk. Har prøvd å bruke "setlocal"

Noen som har noen tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå fikk jeg ordnet det også, men så er det å få skiftet datoen slik at den står på norsk å ikke engelsk. Har prøvd å bruke "setlocal"

Noen som har noen tips?

Versogod :D

http://no2.php.net/date

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er bare for å ordne dato ikke for å ordne språket på datoen B)

Men takk uansett

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive