[LØST] E-post domene. Hvor?

5 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har tenkt til å anskaffe meg et E-post domene. Altså der jeg kan bestemme navn og slikt selv. fek.s "mitt@domene.no" og selfølgelig en server-plass. Domene skal bli brukt i et firma. Og skal ha mulighet for å bli brukt i outlook.

Er det noen som kan tilby dette til en god pris?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,

Du har mange som tilbyr til billig pris (one.com, domeneshop.no), men min erfaring er at det lønner seg å bruke noen kroner ekstra for gode spamfilter, glimrende kunderservice etc.

Etter mange år som trofast Domeneshop-kunde gikk jeg over til det forholdsvis lille firmaet Sysedata. Har ikke fått en eneste spam-e-post de fire månedene jeg har vært kunde der.

Enkelt å opprette e-postkontoer og, som nevnt, glimrende kundeservice.

I tillegg har de ikke så mange kunder som f. eks Domeneshop, ergo mer plass på serverene og alt går mye raskere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så det er ingen mulighet å bestille e-post domene og serverplass, uten å få med internett domene, og det der?

Når jeg har bestilt derifra, er bare plug-and-play, eller det masse styr? altså sånn at jeg bare skriver det domene jeg vil ha, og finner og skriver evt pop3 adresse og smtp adresse i outlook og så er alt klart?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen,

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener...

For at du skal lage din egen e-postadresse, må du ha et domene. Du kan ikke lage daniel@superkul.no uten å eie domenet superkul.no.

Når alt er bestilt går det ikke mange timene før alt er oppe og kjører, og da kan du legge inn pop3/smtp i Ooutlook, og e-posten fungerer. De har også en bra webmail så du kan lese e-post uten Outlook (fint på pc-fri ferie). Der kan du blant annet sette fraværsmelding etc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar. Dette hjalp meg ;)

Endret av Daniel_sp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive