[LØST] Symantec Backup Exec 11

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei. fikk hjelp her i går til stragien. Trenger nå litt hjelp av noen som kan Symantec Backuo Exec .

Hvis jeg nå putter i 4 taper, uke1, uke2, uke3 og uke4. Jeg har kalt dem det i symantec.

Så har jeg laget en backup job som går man, tir, ons og tor. Den bruker mediaSet som heter Dags_Backup og her ligger de 4 tapene.

Hvordan får jeg Symantec Backup til og ta uke1 tapen på mandag og uke2 på tirsdag osv ? Skal jeg putte alle tapene inn med engang eller bytte hver dag?

Finnes det noe sted der jeg kan se hvilken tape symantec kommer til og bruke når backupen på mandag starter ?

Ted

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du tape bibliotek eller bare en enkel tape drive? Hvor mange backup jobber har du laget?

Mvh

Jolly

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har du tape bibliotek eller bare en enkel tape drive? Hvor mange backup jobber har du laget?

Mvh

Jolly

Har plass til 8 taper.

Har laget 2 backup jobber :

Dags_Backup (man,tir,ons,tor)

Ukes_Backup (fre)

Endret av Froggen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ville vel egentlig bare latt 2 taper stå i biblioteket av gangen. Dagstapen og ukestapen. Resten ligger i en brannsikker safe ;) Bare husk å bytt taper på fredagene eller mandagene.

På backup jobbene så deffinerer du hvilket media som skal brukes. Jeg ville bare latt gjeldene ukes tape stå i biblioteket. Skulle det begynne å brenne så er det dumt å miste alle tapene ;)

Mvh

Jolly

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har du slik "Magasin" løsning så ville jeg hatt alle tapene i magasienet til en hver tid, det er mye jobb å bytte taper og det sliter på løsningen.

Noe som er litt relevant

Hvor mye data skal det tas backup av?

Hvilken type taper kjører du ?

Stilles det krav for sikker oppevaring av tapene? evt. lagring på ekstern lokasjon?

Jeg ville lagt det opp slik:

Ett tape sett med 5 taper som går i daglig backup som er inkrementell backup,

Ett tape sett med 3 ukes taper som kjører Uke1, Uke2 og Uke3

For å passe på at løsningen velger riktig tape til riktig tid, definerer du dette i schudulen om jeg ikke huseker helt feil. Du kan også sette en tids periode på hvor ofte det kan skrives til tapene

Endret av BrUz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive