Automatisk avlogging med timer - batch

19 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Jeg har prøvd å lage et "logg av bruker" script i batch, men jeg får det ikke helt til.

Har prøvd <Shutdown -l -t 30> og har blitt fortalt at det skal fungere, men det fungerer ikke. (Vanlig shutdown -s -t 60 fungerer)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei, om du har lyst må du gjerne legge meg til på msn, så kan jeg jo lage et lite program til deg med timer som slår av maskinen etter et bestemt klokkeslett eller med nedtelling, utlogging, hva det skulle være... :) adressa mi er v_vollebekk@hotmail.com alle som har lyst kan bare legge meg til altså... :P;) hehe

-edit-

logg av via cmd:

shutdown -f -l -t 0
som batch fil (*.bat):
@echo off

shutdown -f -l -t 3 -c "Logger av..."

:)

Endret av Veg@rd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva med å legge exe filen i start-programmer-tilbehør-Systemverktøy-planlagte oppgaver

shutdown -m

shutdown -m -f

shutdown -r

shutdown -s

eller

shutdown -t 3600 (er en time)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eller exe/bat fil i påloggingskriptet eller oppstart katalogen

shutdown -t 3600

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er jo ikke sikkert han ønsker at den skal logge seg av med en gang etter pålogging av systemet, men kanskje etter at maskinen har vært inaktiv i en viss tid. :)

Endret av Veg@rd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Altså det jeg trenger hjelp til er at scriptet skal automatisk logge av brukeren etter 30sek, men shutdown -l -t 30 funker ikke,

Poenget med scriptet er at jeg skal legge den i oppstart mappa, og at man må skrive inn passord innen 30sek, ellers logger pcen seg av.

Jeg greier å scripte resten av scriptet selv, men får ikke til den shutdown greia

Endret av fjoR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Men kan jo stoppe shutdownen ved å skrive "shutdown -a" uansett. :P Kanskje det hadde vært lurt med en windows-form som dukket opp ved oppstart og spurte etter passord?

for å legge til programmer i oppstart med systemet kan du lese et annet emne jeg etterspurte dette. :)http://itpro.no/supportforum/index.php?sho...mp;#entry512275

du kan jo legge en batch fil gjemt på harddisken, så deretter legge den til... og at et windu som etterspør passord kommer også opp ved oppstart som etterspør passord? :) selvfølgelig da som stopper prosessen dersom passordet var riktig for resten av tiden eller i 1 ny time f.eks.

Endret av Veg@rd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe Vegard. du trenger ærlig talt bare å klikke på X når batch vinduet spør om passord :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

hehe, det går å skjule prosessen da. :P hvertfall gjøre så den ikke synes på skrivebordet. :)

Skal prøve å sette opp en slik løsning nå, så publiserer jeg kanskje en løsning om jeg får det til. :D

Endret av Veg@rd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe Vegard. du trenger ærlig talt bare å klikke på X når batch vinduet spør om passord :P

script kan kjøres i bagrunnen uten at noen ser, dersom en ikke da kikker på prosessen, en kan låse den også da slikt at dersom en avslutter den avsluttes windows :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Altså hvis du krysser ut batch vinduet så vil jo pcen fortsatt logge seg av etter 30sek. Og det gjør den hvis du ikke skriver inn riktig passord

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

haha, lagde en løsning her i VB... la foresten til slik at man kunne skrive inn et forskjellig 8 siffret nummer hver time for å få en time lenger... veldig greit om man skal låne bort pc'en sin til lillebror og man kan ta betalt for en ny kode hver time. ;):D

edit: samme kode kunne ikke bli brukt flere ganger da.. :(:P

hehe

Endret av Veg@rd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ser ut som at dere er litt off topic her.

Jeg trenger hjelp med å få til log off timeren i BATCH. Shutdown -l -t 30 burde funke, men det gjør den ikke...ingen som kan hjelpe??

@echo off
:start
shutdown -l -t 30
echo Du har 30sek på deg til å skrive inn riktig passord
set /p shutdownpw=
if %shutdownpw% equ blabla goto :riktig
goto :start
:riktig
shutdown -a
echo Du skrev riktig passord
pause
exit
[/codebox]

Scriptet kommer til å se noe lignende dette, men får ikke til den log off timeren.

Endret av fjoR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har antagelighvis ikke rettigheter som administrator. Sorry for at jeg gikk litt av topic... :(

Mener man må være innlogget som administrator for å bruke komandoer som "shutdown -f -s -t 0" osv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er administrator, er den eneste brukeren på dataen.

Alle andre shutdown commands fungerer, det er bare den shutdown -l -t som ikke fungerer. har testet det på flere pcer også, fungerer ikke.

Fungerer det med dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nei, men skriver jeg dette så fungerer det for meg. ;)

shutdown -f -l -t 0

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fungerer ikke med meg.

Har vista btw.

Når jeg kjører denne i cmd: shutdown -f -l -t 0 - så kommer det "Årsaker på denne datamaskinen" å så ei liste me masse maskinvare, operativsystem osv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1) Shutdown kan avbrytes ved å skrive "shutdown -a" i start Kjør.

2) En kan unngå oppstarts-skript/programmer ved å holde inne SHIFT mens en logger på.

Før jeg var klar over at en kunne slippe unna ved hjelp av skiftknappen, selv i Windows 98, brukte jeg å legge en snarevei til skjermbeskytter i oppstartsmappen, samtidig som jeg krevde passord for å lukke skjermbeskytteren. Dette kunne fungert som en løsning for nyere versjoner også, med en "shutdown -r -t 30" som går i bakgrunnen (restart i stede for loggut -siden det ikke fungerer, men dessverre tror jeg Windows vil avbryte det hvis brukeren ikke er innlogget. Dette er i alle fall noen idéer som kanskje kan forskes videre på.

Enkleste løsningen tror jeg allikevel vil falle på å lage et VBSscript eller lignende som tvinger brukeren til å oppgi passord på 30 sekunder, og kjører kommandoen "logoff" hvis brukeren feiler, og som exception hvis programmet avsluttes. (TaskManager's endtask under prosesser kan sikkert lure selv den funksjonen). Dessverre er min VBSscripting litt rusten for øyeblikket, men her er sikkert noen rundtom som kan være behjelpelig her om det skulle være et alternativ.

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive