Plutselig - Innlogging, profil, scriptfeil i win2003

1 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Idag opplevde jeg noe sykt rart på en bedrift.

1) Skulle logge meg på en klient, har admin rettigheter, fikk til svar:

"systemet kan ikke logge deg på xxxxx domenet, fordi domenet er ikke tilgjengelig"

Logget på som administrator, fungerte flott.

2) En klient fant plutselig ut at vi var i år 2000, et forsøk ble å systemgjennoppretting, noe som ga til svar på alle datoer:

"Gjennoppretting ufulstendig" det hadde liksom ikke skjedd noen endringer, selv om det sto det på de aktuelle datoene.

Retanket maskinen, fikk meldt den inn i domenet.

Når jeg logget meg på med administrator brukeren, fikk jeg meldingen

"systemet kan ikke logge deg på xxxxx domenet, fordi domenet er ikke tilgjengelig"

Prøvde min bruker, fikk samme feil.

Prøvde administrator på ny, da virket det, veldig ustabilt.

3) Et par brukere mistet Super Office Command bar, får dette tilbake ved å slette gammel profil å få inn en ny, men ganske rart.

4) En annen klient, alle brukere som logget seg på fikk ikke påloggingsskriptet til å kjøre, ikke admin heller.

Fikk kjørt det manuelt, da fungerte det, men om en logget ut eller restartet fungerte det ikke, ble nødvendig å kjøre det manuelt etter innlogging.

5) Det er ikke oppdatert noen windows update, antivirusen går automatisk på oppdatering, brannmur inn til bedriften er utrolig bra, det er ikke gjort noen endringer i det hele, slikt at jeg ser ikke noen logikk ang dette.

Ringer det en bjelle hos noen..

Aha det høyst sannsynligvis ... feil eller problemer med...

Eller ja jeg vet ca løsningen på 1-4..?

Ser for meg at jeg må gå gjennom alle eventloggene på alle servere å klienter som har problemer, men ser ganske svart på å tolke dem, mange er så kryptiske, vet ikke hva de har med å gjøre, bruker google ofte, på eventer som kommer opp ved et problem, men nå er det jo alt mulig å så forskjellig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive