Mobilt bredbånd med Linux

9 innlegg i emnet

Skrevet

Mitt største problem har oppstått ! Jeg skal og akter å bytte OS fra Windows XP til Linux Uubntu , og skal installere mobilt bredbånd til Linux , men hvor finnes det støtte for å kunne få til dette ? Etter en samtale med kundeservice hos Telenor så hendvendte de til en rekke forumer på nettet , men de kunne ikke hjelpe meg med dette problemet , så nå spør jeg dere ! Hvordan skal man installere Mobilt Bredbånd fra Telenor på i Linux ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Brukar du mobiltelefonen som modem, eller har du fått eit USB-modem (eller PCMCIA-kort) frå Telenor? Kva for utstyr har du? Merke, modell, mest mogleg info om det. :)

Endret av enixitan
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

siterer her fra ice.no annonse på mobilt bredbånd

"Systemkrav Ice.net D50 USB-modem:

• Prosessor: 300 MHz eller høyere

• Minne: Minimum: 128 MByte RAM eller mer

• Ledig harddisk plass: 100 MByte ledig harddisk

• 1 helst 2 ledige USB 2.0 porter

• Windows® 2000 m/SP4, XP m/SP2, Vista, Max OS X eller Linux"

fungerer med mac oz windows og linux

link til ice

dette er en meget god løsning med bra dekning og ok pris

ungå gsm/ 3g telenor tart extra betalt pr kb i nedlasting

Endret av jalle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mobilt bredbånd er et konsept på lik linje med ICE. men tilbake til ontopic, synes det var merkelig at de ikke kunne hjelpe deg på kundeservice. Ring igjen og klag! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mobilt bredbånd er et konsept på lik linje med ICE. men tilbake til ontopic, synes det var merkelig at de ikke kunne hjelpe deg på kundeservice. Ring igjen og klag! :P

Klage ja! Gjett om jeg skal! Telenor hjelper ikke kundene sine som er Linux-brukere nettopp fordi at det går under "åpen kildekode" :blink: Det irriterer meg.. "Vår brukerstøtte gjelder kun Windows og Mac" :thumbd:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det er neppe derfor:

"Telenor hjelper ikke kundene sine som er Linux-brukere nettopp fordi at det går under "åpen kildekode"

men heller manglende kompetanse.

må du ha telenor ?

jeg sier det igjen de tar ekstra betalt pr kb nedlastet så ser du en time webtv risikerer du kjempertetgning

for og ikke snakke om den dårlige service og grådige politikken mht priser

og åpen / lukket kildekode er den uvedkommende om de ikke har noe og tjene på den

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du prøvd å emulere programmet? Bruk Wine til å starte windows programmer. Vet ikke om dette fungerer med sikkerheten i Linux, men det er helt klart verdt et forsøk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette har ingenting med open/lukka kjeldekode å gjere. Det handlar om at Telenor meiner at Linux er for komplisert til å hjelpe brukarane sine med det. Det er synd, men det er slik det er. Windows og Mac har størst markedsandel, så då fokuserar dei på det. Det har òg litt å gjere med at det er vanskeleg å støtte Linux pga. for mange distribusjonar, men det er ikkje så viktig å forklare.

jeg sier det igjen de tar ekstra betalt pr kb nedlastet så ser du en time webtv risikerer du kjempertetgning

Mobilt Bredbånd

Det er dette han snakkar om. Dersom han har Fri Bruk, og Telenor likevel tok ekstra for kvar einaste kB, ville Telenor ha drive ulovleg i Noreg, og det ville vore oppdaga for lenge sidan. Dersom du kan vise til noko som viser at dette faktisk skjer skal eg vurdere å tru på det.

Dersom du vil ha hjelp, trådstartar, les det første innlegget mitt ein gong til, og prøv å svare på det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Brukar du mobiltelefonen som modem, eller har du fått eit USB-modem (eller PCMCIA-kort) frå Telenor? Kva for utstyr har du? Merke, modell, mest mogleg info om det. :)

Jeg bruker usb-modemet GlobeTrotter HSxPA. Dette er visstnok "standardmodemet" som blir utlevert fra Telenor. Noe mer utover dette vet jeg faktisk ikke :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive