[LØST] hjelp! til bygging av home server

10 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

hei jeg skal bygge en home server men så vet jeg ikke hvilke kompnenter jag skal ha. jeg har en gammel marskin fra før så jeg tente jeg kunne brruke den. den må være billig jeg har ikke så mye penger.

Endret av mssol
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisan

Hva skal du bruke home-serveren din til? :) Tipper du mener Windows Server 2003/08?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vurder å bruke linux istedet, det vil antagelig fungere utmerket på din gamle maskin, og koster ingenting. Linux har heller ingen av begrensingene til WHS. Du finner alt du trenger i signaturen min.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

jeg skal bruke den til å dele mediacenter.jeg skal ha fire tjenere. Det skal hvære whs 08

Endret av mssol
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du mener vel at du skal ha fire klienter? Du kan såvidt jeg vet ikke bruke WHS som mediacenter, det er kun en filserver som kan gjøre dine filmer og musikk tilgjengelig for dine klienter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

etter det jeg har hørt så er det media center på WHS 08. meg viil bare ha svr på hva systemkravene til WHS er med 4 tjenere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om det går fint å kun få tilgane til filene dine over nettverk, så kan du jo bare sette opp slik at den deler harddisker på nettverket bare da... Eller kan du jo bruke FTP :) Men om du vil ha hjelp, må du nok komme med litt mere info om hva du skal og vil sette opp. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

etter det jeg har hørt så er det media center på WHS 08. meg viil bare ha svr på hva systemkravene til WHS er med 4 tjenere.
Jeg er redd du har blitt forvirret av alle de kreative lisensene til Microsoft. WHS og win server 2008 er to vidt forskjellige produkt. WHS er en nedstrippet versjon av win server 2003:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339482

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350130

og ingen av dem er mediasenter, men server 2008 kan ihvertfall brukes som mediasenter. WHS er ikke en gang ment å ha skjerm, den styres fra en web-interface i nettverk.

Tjener er det norske ordet for server, de maskinene som får tjenester fra en server/tjener kalles klienter.

Jeg mener ikke å stikke noen kjepper i hjulene dine, men synes det er litt trist om du ender opp med å kjøpe noe helt annet enn du var ute etter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da mener jeg minimums kravet til tjeneren er med fire klienter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Denne kan du få for en billig penge. Der er 512MB ram (Trenger ikke mer på WHS) 160GB disk (Denne bør oppgraderes til en 500 eller 750GB 7200RPM disk) osv. Det er dette jeg har selv hjemme og kjører den glatt. Det eneste "problemet" med denne er at det ikke er DVD-ROM på denne. så du må sette inn dette, for å installere WHS

Tror du får en slik pakke for rundt 3-4 tusen...

Bruker den opp i mot Xbox 360 Elite, og 5 andre maskiner. Ikke noe problem i det hele tatt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive