Begrenset tilgang til AD

4 innlegg i emnet

Skrevet

Noen som vet hvordan jeg setter opp en begrenset tilgang til AD? Jeg vil at enkelte brukere skal kunne endre passord og låse opp kontoer (og helst bare se den OU'en de tilhører).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Høyreklikker du på den OU'n du ønsker å deligere tilgang på, og velg "Delegate Control...". Legg så inn brukeren (anbefaler å lage grupper og legge de til i stede for å legge til enkeltbrukere), velg så hvilke tasks de skal få lov å gjøre (Reset user passwords and force change at next logon) hvis det er det du ønsket. Etter å trykket Next, og Finish, vil brukeren bli lagt til.

Om du senere skal slette brukeren eller gruppen du har lagt til, går du inn på Properties, Group Policy og trykker Properties der. Der skal du finne igjen gruppen/brukeren du la til under Security, og der etter kunne slette den. NB, dette gjelder bare for OU og ikke de innebygde "mappene". Jeg husker dessverre ikke i farten hvor du finner igjen grupper/brukere du har lagt til der, men kan komme tilbake til det om ingen andre nevner det.

-ZnarreZ-

Beklager, her ble det mye feil. For å fjerne grupper/brukere du dedigerer kontroll til, må du først aktivere "Advanced Features..." under View. Deretter høyreklikker du på OU'n du ønsker å fikse, og velger Properties. I properties vil du finne igjen gruppen/brukeren under Security.

Endret av ZnarreZ
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal prøve ut dette. Takk for raske svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive