[LØST] Tenker å kjøpe iPhone, men hvor(for)?

82 innlegg i emnet

Skrevet

250040.jpeg

God kveld alle trofaste ITpro brukere!

Har ikke følgt med på så mye av iPhone nyhetene, men faren min reiser nå hyppig opp og ned til Miami så jeg har tenkt meg muligens å skaffe meg iPhone 16GB svart.

Hvor blir det billigste stedet å kjøpe telefonen? Ikke noe eBay eller den slags... AppleStore og AT&T selger den, men selger ikke bare AT&T den med et abonnoment?

Og hva var alt dette med at man kunne si opp abonnomentet med Netcom?

Lønner det seg for meg å kjøpe den i Amerika eller Norge?

Kan jeg kjøpe telefonen uten ab. i Amerika og betale for et ab. her hjemme med Netcom?

ProPoeng blir selvfølgelig delt ut til alle som bidrar meg på jakten mot iPhone 16GB Svart :)

PS. Wooohoo min to hundrede post! 800 igjen nå så skal jeg ta noen dagers pause fra ITpro :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

God kveld alle trofaste ITpro brukere!

Har ikke følgt med på så mye av iPhone nyhetene, men faren min reiser nå hyppig opp og ned til Miami så jeg har tenkt meg muligens å skaffe meg iPhone 16GB svart.

Hvor blir det billigste stedet å kjøpe telefonen? Ikke noe eBay eller den slags... AppleStore og AT&T selger den, men selger ikke bare AT&T den med et abonnoment?

Og hva var alt dette med at man kunne si opp abonnomentet med Netcom?

Lønner det seg for meg å kjøpe den i Amerika eller Norge?

Kan jeg kjøpe telefonen uten ab. i Amerika og betale for et ab. her hjemme med Netcom?

ProPoeng blir selvfølgelig delt ut til alle som bidrar meg på jakten mot iPhone 16GB Svart :)

Han får nok ikke kjøpt den i Miami.. Dem selger kun 2.generasjons iPhone, og når du kjøper den, MÅ du binde deg til et abonnement.. På eBay får du tak i 1. generasjons iPhone.. Jeg har den, meget fornøyd. Kjøper du en 1.generasjons iPhone på eBay, så må du hacke den(hvis den ikke alt er hacket). Det ligger 1000-vis av guider på nettet for dette. Jeg kjøpte min iPhone for 2250,- .. Du setter i sim-kortet, hacker den . Voila, den fungerer!

Endret av DoNe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Beklager så mye! Glemte å si at det var 2. GEN jeg var ute etter! Unnskyld!

Endret av LieX
Slettet dobbeltpost
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dersom du skal ha 2.gen så må du nok binde deg opp mot en avtale. Dette kan du selvsagt kun gjøre i Norge (du kan sikkert skaffe deg et abonement i Miami også, men hvor lurt er vel det? ;)).

Netcom selger telefonen for en heftig penge per abonoment:

https://netcom.no/iphone.html

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan kjøpe deg iPhone fra Netcom og så melde deg ut.

Prisen blir da 4289 for 8GB versjonen og 5198 for 16GB verjonen.

Mer info finner du her ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ahh så kjipt at jeg ikke kan kjøpe telefonen uten abo. i Amerika for så å betale for et her i Norge... Ingen andre muligheter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Foreløpig så er nok Netcom alternativet det billigste, men hvem vet hvor mye mobil uten abo. fra f.eks Frankrike kommer til å koste...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmmm ja... Men kan jeg kjøpe telefonen av Netcom melde meg ut å sette inn et telenor abo.? Er vi da inne på Jailbreak...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmmm ja... Men kan jeg kjøpe telefonen av Netcom melde meg ut å sette inn et telenor abo.? Er vi da inne på Jailbreak...

Du kan kjøpe telefonen av Netcom og bryte abonnementet ja. Dette koster 2399,-. Jailbreak er noe annet. Du kan fint bruke din telefon med telenor etter du har brutt avtalen med netcom:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men du må huske å si til Netcom folket at de skal fjerne sperren på telefonen, for slik som med andre telefoner, så er det nok ikke noe de "husker" å gjøre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Okey, men jeg kan ikke kjøpe telefonen med et abo. fra AppleStore eller AT&T og så bryte abo. med dem da? For så å sette inn telenor?

Som jeg har skjønt det ville jo dette blitt betraktelig billigere siden telefon med abo. er billigere i Amerika, men blir svindyrt hvis jeg skal ringe... Men hvis jeg da bytter til Telenor burde vel alle være glad?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har lest litt rundt omkring og kom over dette

"AT&T also says it will offer a "no-commitment option" in for the iPhone 3G, charging $599 for the 8 GB version and $699 for the 16 GB version. Current iPhone customers can also purchase an "early upgrade" to an iPhone 3G, getting the 8 GB version for $399 and the 16 GB version for $499; AT&T will require users to sign a new two-year contract, but it's a quick way out of an existing iPhone contract for folks who must absolutely have the latest and greatest. "

Men vet ikke om man kan kjøpe telefonen uten abo. slik det står der enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde planer om å kjøpe iphone selv, men jeg fant en du burde titte på... har kjøpt den og er stor fornøyd. Den heter HTC Touch Diamond. ca 4500kr uten abb og den har en del flere aplikasjoner enn iphonen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Okey, men jeg kan ikke kjøpe telefonen med et abo. fra AppleStore eller AT&T og så bryte abo. med dem da? For så å sette inn telenor?

Som jeg har skjønt det ville jo dette blitt betraktelig billigere siden telefon med abo. er billigere i Amerika, men blir svindyrt hvis jeg skal ringe... Men hvis jeg da bytter til Telenor burde vel alle være glad?

Du får ikke kjøpt iPhone på AppleStore. Apple har gjort det slik at du må kjøpe hos forhandler og binde deg til abo UANSETT. Kjøper du fra AT&T og bryter abonnementet der må du hacke den. Det er foreløpig ingen hack til firmware 2.0 som iPhone 3G er utstyrt med. Denne hacken kan komme idag, eller om 1 måned. Dev-team har hacket beta-versjonen av 2.0 og er godt i gang med den store hacken. Du kan holde deg oppdatert på Dev-Teams hjemme side http://blog.iphone-dev.org/.

Anngående HTC Touch Diamond så er den veldig bra etter hva jeg har lest om den. Men står valget mellom HTC-en og iPhonen, så velger du såklart iPhonen. iPhone har en stor skjerm, mer ram, bedre prosessor og et ubeskrivelig OS. Har hørt at HTC Touch Diamond er litt hakkete i OSet sitt, grunnet lite ram. Og å si at HTC Touch Diamond har fler apps enn iPhone er jo bare tull ..... iPhone er AppStore, Installer, Cydia osv... Det er opp til deg selv hvor mange programmer vil ha på iPhonen. Det er utrolig mange nyttige, og ikke minst morsomme programmer som er å få tak på!

Jeg er glad jeg sitter med mine 1.gen iPhones ...

Endret av DoNe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Pussig at dere nevner HTC Diamond, har per dags dato en HTC Touch som jeg er veldig fornøyd med, UNTATT FARTEN! Går jo noen ganger treigt som ***stygt ord***.

Har sett på HTC Diamond og lest mange Diamond vs. iPhone 3G. Er enda usikker, men hack kommer etterhvert uansett (til iPhone altså) :)

Så det står mellom HTC Diamond og iPhone 3G, veldig usikker, noen innspill?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

HTC DIAMOND OFCOURSE! hva tenker du på når du sier iphone? OPPSKRYT!!! blir litt irritert når alle tror iphone er så jævlig bra!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, kan vel begynne med å si at jeg har startet denne tråden får å finne ut forskjellen. Kritikken du ga meg der var veldig lite konstruktiv, hvordan skal det svare overbevise/hjelpe meg?

hva tenker du på når du sier iphone? OPPSKRYT!!!

Da vet jeg det, men har du en liste over ting iPhone har som ikke Diamond har og eller motsatt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Pussig at dere nevner HTC Diamond, har per dags dato en HTC Touch som jeg er veldig fornøyd med, UNTATT FARTEN! Går jo noen ganger treigt som ***stygt ord***.

Har sett på HTC Diamond og lest mange Diamond vs. iPhone 3G. Er enda usikker, men hack kommer etterhvert uansett (til iPhone altså) :)

vil anbefale diamond...liker navnet og udsenet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

iPhone er en superhypet sak, du finner alt du trenger på en htc diamond og i tillegg trenger du ikke ha noe med de arrogante jæ**ne i drittcom å gjøre.

Rune

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

iPhone er en superhypet sak, du finner alt du trenger på en htc diamond og i tillegg trenger du ikke ha noe med de arrogante jæ**ne i drittcom å gjøre.

Rune

d var det eg meinte:)

netcom sucks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg får se hva det blir til etterhvert med tiden som kommer, leste forøvrig denne testen fra Amobil. Noen som er uenig/enig med karakteren 4 til HTC Diamond? iPhone fikk nelig 5'er (8 GB og 16 GB versj.), så nå sitter jeg å stusser over hvorfor...

htctd-konk.jpg

VERSUS

iphone_3g_p8.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

skjermen til iPhone er knasete

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan er den knasete? Den er av glass/plast etc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du som sier iPhone er oppskrytt.. Har du prøvd den? Eller er dette noe du sier bare fordi du har din HTC som du er fornøyd med? Jeg syns begge partene er et bra kjøp, men for meg ville det endt opp med en iPhone, med tanke på prosessor, ram .. Jeg er ikke begeistret for noe hakkete os. iPhone har et stilrent os som kjører stabilt hele tiden. Minus ved iPhone er batteritiden. Vet ikke åssen dette er med HTC-en, men for å være helt ærlig så suger levetiden på iPhone. Med vanlig bruk holder det 2 dager kanskje. Med heftig bruk av musikk, edge osv.. varer den kun i 5 timer. Mye av dette kommer jo fra den store og gode skjermen. Men alt i alt, tror jeg du gjør et godt kjøp uansett hvilken telefon du ender opp med!:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei, personlig hadde jeg kjøpt en iPaq fra HP isteden for... Jeg er dessverre ingen fan av apple, og dette kun på grund av at det ikke er kompatibelt med noe annet en mac og apple programvare.

Om det er av interesse, så er denne med mobil innebygget http://cellphones.about.com/library/bl-pi-hp_ipaq_6325.htm :)

hp-ipaq-6325-g.jpg

:)

Denne enheten er jo en pda og kan selvfølgelig spille av en rekke medie-formater. Regner med at man kan få tak i filkonverteringsprogrammer også for denne slit at hvis du mottar en sang noen sender deg og ikke få spilt den av, så kan du likevel høre på den...

hp-ipaq-phone.jpg

http://msmobiles.com/news.php/3594.html

...måtte bare legge til at man enkelt kan hente ned musikk fra en delt harddisk på hjemmenettverket. :)

Endret av Veg@rd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive