tastatur - gale tegn

8 innlegg i emnet

Skrevet

har-fått-ett-problem-med-tastaturet-og-lurer-på-om-noen-av-dere-kanskje-har-ett-tips-til-meg.

når-jeg-trykker-på-shift-knappen-for-å-få-stor-bokstav,-kommer-opp-ei-feilmelding-om-at-outlook.ikke.fins.

og-når-jeg-trykker-på-spaxce-kommer-sdette-opp-askgf.

så-nå-at-enkelte-bokstaver-kommer-med-en.ekstra-foran,-sdette-gjelder.Xc-og xc.x-kommer-altså-i-tilleg.

hadde-satt-stooor-pris-på-hjelp-her-for-dette-var-ganske-så.irriterensde..

mvh-stine :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv å trykke inn venstre ALT-knapp og venstre SHIFT, altså ALT + SHIFT.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

da-kommer-jeg-på-menyen-for-bokmerker... B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nede ved klokken på skrivebordet, til venstre for pilen, står det noe om språk - klikk der og vel "norsk bokmål" - bare et forslag, selv om jeg ikke tror at dette er problemet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ITPro blitt gjettekonkurranse eller?

Først må vi vite hva TS gjorde FØR det ble sånn... Skudd i blinde hjelper ingen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Skjer dette bare i web-leser (Internet Explorer e.l.) ?

... prøv i tilfelle å starte den uten tillegg ( høyreklikke på Internett-ikon --> kjør uten tillegg ).

Jeg prøver rett og slett å AVGRENSE dette noe - det er ikke alle forslag som er like gode.

------

Hvordan PC / tastatur / mus har du ?

Eksempler:

"Stasjonær PC med trådløst tastatur, trådløs mus"

"Stasjonær PC med USB-tastatur, mus med rund plugg"

"Bærbar PC, USB-mus"

På enkelte slike opplysninger vil jeg be deg koble fra / koble til enheten - eventuelt i annen port. Sjekke batterier på trådløst utstyr og andre enkle forslag.

------

Andre forslag du kommer til å få er å restarte maskinen, restarte maskinen i sikker modus, sjekke oppstartsprogrammer og lignende ting.

------

EDIT:

Logikken i forslagene mine er stort sett å finne ut HVA som er sannsynlig årsak:

- sjekke om noen tillegg i Internet Explorer er årsak

- sjekke om det gjelder andre programmer

- sjekke tilkoblinger av tastatur og mus - og ENDRE tilkobling for å se om problemet endres.

- teste et annet tastatur hvis du har, gjerne med annen type tilkobling

- sjekke om du har noe annet trådløst utstyr som forstyrrer et trådløst tastatur

- batterier i trådløst tastatur

Resten går mer på oppstarts-programmer og drivere:

- Restarte maskinen for å finne ut om det er et "midlertidig problem" som blir borte av seg selv.

- restarte maskinen i sikker modus for å finne ut om det skyldes program i oppstart.

- La maskinen kjøle seg ned, restarte etter en halv time

Som regel blir det avdekket noen mulige årsaker på disse stegene. Alle de første tiltakene er unnagjort på 10 minutter - de er beregnet på å utelukke mange mulige årsaker.

Eventuelle neste steg kan være å foreta en scan med Hijackthis, installere driver på nytt, foreta mer omfattende scan etter virus og spyware, og lignende tiltak. Jeg foreslår ikke slike tiltak før det er mistanker om noe spesielt. FØR jeg kommer med slike forslag bør jeg ha SPURT om problemet oppsto etter en installasjon eller lignende.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hei-igjen. har prøvd med ett annet tasdtatur, men feilen er her æortsatt,og nå¨er det flere tadster som ikke fungerer. oppdaget 2 trojanske virus-som avg-ikke-få¨r-bort. :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Følg oppskrifter fra norbat, snippsat eller r2d290.

norbat - følg oppskrift på MBAM og Combofix.(langt nede på siden)

r2d290 - oppskrift på SuperAntiSpyware

Følg oppskriften til norbat her - både MBAM og Combofix. Loggen fra Combofix postes i neste innlegget ditt.

1 av disse vil overta saken og gi deg anbefalinger om noe bør fjernes - mye av dette er "assistert virusfjerning" som krever mer innsikt enn jeg har. Linken til SuperAntiSpyware behøver du ikke følge nå.

Jeg har anbefalt disse løsningene siden januar 2008 fremfor å foreslå noen egne løsninger - fordi metodene her har vært effektive.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive