Et heftig skytespill for meg

25 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

kunne tenke meg en lignende spill opplevelse som Call OF Duty 4, iom at jeg har rundet det, men ble forelsket i den spill typen.

Så det jeg lurte på var om dere hadde noen tips på skytespill til PC!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Åssen spill liker du da? Single-player, multiplayer, sci-fi, gamle, "nåtid", spill som legger vekt på historien?

Kan kort komme med nokre annbefalninger:

Singleplayer:

Skyting: Ghost Recon Advanced Warfighter (1 og 2), Tom Clancys Rainbow Six Vegas (1 og 2).

Eit par gode spill med GOD historie + skyting:

- Half-Life 2 (inkludert utvidelsene Episode 1 og 2)

- Mass Effect (dog masse snakking som du deltar i ved å velge kva karakteren din skal seie men også ein god del action)

- Crysis

Multiplayer:

- Battlefield 2 (og ekspansions), må bare nevnes. Veldig godt multiplayer skytespill.

- Counter Strike Source (med alle modsene, digger zombiemod!)

- Tom Clancys Rainbow Six 2 (også den første, men syns 2ern er best) (spille igjennom heile spillet co-op med 1 venn eller andre multiplayer mods med 4 og 16 andre spillere).

Kjekt om du kanskje kan utdype interessene?

Endret av Spike
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Et til spørsmål ?

Siden du liker COD4 så er du sikkert en spilelr som liker grafikk ? :)

Da er i hvertfall crysis å annbefale! Spillet som krever mest hittil gjennom historien ^^

Men har hørt at det kommer et nytt COD spill også.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Cs 1.6. Har cod 4 selv. Har kommet i tiende prestige mod. Men ingenting er som cs.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

syns cod4 er best SP, mens cod2 er best MP

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Et til spørsmål ?

Siden du liker COD4 så er du sikkert en spilelr som liker grafikk ? :)

Da er i hvertfall crysis å annbefale! Spillet som krever mest hittil gjennom historien ^^

Men har hørt at det kommer et nytt COD spill også.. :P

Krever mest?

Bare tull. Age og Conan krever vel en del mer på full grafikk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

BioShock? Ganske skummelt spør du meg, men fin grafikk og relativt bra historie. Vet ikke om multiplayer.

Du styrer en eller annen fyr som sitter på et fly, plutselig krasjer flyet og lander rett med inngangen til undervannsverdenen Rapture. Du får hjelp av en kis på radioen til å komme deg framover. Masse halvdaue mennesker å slå i stykker. Du kan også skyte strøm og is ut av hånden. Kjempekult, men er du rundt 15/16 (som meg) kan det være litt nerve pirrende. Brennende mennesker(iallefall nesten mennesker) som løper rundt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan faktisk hende at det krever mere ja, men det er ikke et skytespill...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bigred men du skrev: Da er i hvertfall crysis å annbefale! Spillet som krever mest hittil gjennom historien. Du skrev ikke at det er fps spillet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan faktisk hende at det krever mere ja, men det er ikke et skytespill...

Hvorfor gikk jeg da tidligere i dag rundt med pistol og skøyt zombie aktige mennesker?

Du ser bare hendene, du kan ha pompehagle (etterhvert) maskingevær, pistol og sikkert mer...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

liker singleplayer og taktiske skyte spill...

Når kommer COD5, Battefield: Heroes og Far Cry 2?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

CS: Source. Du blir hekta :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

CS: Source. Du blir hekta :P

Har jo det.

Men tenkte på singleplayer spill som er ordentlige, og mer realistiske militær spill aka. COD4

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, når det gjelder spill som er realistiske og minner om åssen hæren kan være i dag, så har eg i hovedsak to spel å annbefale:

- Operation Flashpoint (med utvidelsene)

- Armed Assault (også kalla ArmA)

Liker bedre Operation Flashpoint enn ArmA sjølv om den er eldre, begge to er krigssimulatorer frå samme utvikler om eg ikkje hugser feil. Til tider kan dei væra frustrerende vanskelig, for dei krever eit anna syn på 'kriging' enn mange andre spel gir. Med andre ord, du kan komme til å bli småsur av kor lett fienden plukker deg ned når du prøver å rykke fremover i full fart :P Velger å ikkje beskrive ArmA siden den minner ein god del om OFP. ArmA har dessuten eit par småting som får meg til å velge OFP forran den.

Du etterlyser taktikk? Det kan du få massevis av i OFP. I begynnelsen så må du ta til takke med å lytte etter ordre og sånt, men det gir deg god mulighet til å gjøre deg kjent med spillet og ting. Men du kommer til kommandoen tidlig nok :)

I OFP får du oppleve det meste som du kan finne på å gjøre i krig. Og det aller meste er virkelig gøy når man får det til. Enten du sitter i ein tanks og banker fienden eller om du taktisk planlegger å sende nokre menn frem for å lure fienden mot deg mens du har plassert eit maskingevær og nokre riflemen i skogkanten for å meie dei ned når dei kjem for å ta deg.

Spillet er riktignok relativt gammelt, lansert i 2001.. Men uansett om grafikken ikkje er den beste er det nok til å få deg til leve deg inn i spillet og historien bak det og oppleve gameplayet. Annbefales :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vil ha nye tittler....

Nye krigstittler

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, når det gjelder spill som er realistiske og minner om åssen hæren kan være i dag, så har eg i hovedsak to spel å annbefale:

- Operation Flashpoint (med utvidelsene)

- Armed Assault (også kalla ArmA)

Liker bedre Operation Flashpoint enn ArmA sjølv om den er eldre, begge to er krigssimulatorer frå samme utvikler om eg ikkje hugser feil. Til tider kan dei væra frustrerende vanskelig, for dei krever eit anna syn på 'kriging' enn mange andre spel gir. Med andre ord, du kan komme til å bli småsur av kor lett fienden plukker deg ned når du prøver å rykke fremover i full fart :P Velger å ikkje beskrive ArmA siden den minner ein god del om OFP. ArmA har dessuten eit par småting som får meg til å velge OFP forran den.

Du etterlyser taktikk? Det kan du få massevis av i OFP. I begynnelsen så må du ta til takke med å lytte etter ordre og sånt, men det gir deg god mulighet til å gjøre deg kjent med spillet og ting. Men du kommer til kommandoen tidlig nok :)

I OFP får du oppleve det meste som du kan finne på å gjøre i krig. Og det aller meste er virkelig gøy når man får det til. Enten du sitter i ein tanks og banker fienden eller om du taktisk planlegger å sende nokre menn frem for å lure fienden mot deg mens du har plassert eit maskingevær og nokre riflemen i skogkanten for å meie dei ned når dei kjem for å ta deg.

Spillet er riktignok relativt gammelt, lansert i 2001.. Men uansett om grafikken ikkje er den beste er det nok til å få deg til leve deg inn i spillet og historien bak det og oppleve gameplayet. Annbefales :)

BTW: sjekk her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja men det spillet er jo ikkje kommet ut enda..

Når det gjelder nye titler så kan du vente på:

- FarCry 2

- CoD 5

- Crysis 2

- OFP2

Kanskje du ville likt Ghost Recon Advanced Warfighter spillene?

GRAW 1 vart utgitt i 2006 og GRAW 2 i 2007.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja men det spillet er jo ikkje kommet ut enda..

Når det gjelder nye titler så kan du vente på:

- FarCry 2

- CoD 5

- Crysis 2

- OFP2

Kanskje du ville likt Ghost Recon Advanced Warfighter spillene?

GRAW 1 vart utgitt i 2006 og GRAW 2 i 2007.

Når er disse releasene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Far Cry 2: hausten 2008

CoD 5: hausten 2008 / våren 2009 (holder ein knapp på enten mot jul eller til våren)

Crysis 2: usikkert, nokre trur vår/sommer 2009

OFP2: våren 2009

GRAW 1 og 2 er som sagt allerede ute.

Det er ikkje vanskeligere enn eit søk på "release date" i Google ;)

Endret av Spike
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Soldier of Furtune Payback er det heftigste og blodigste skyttespillet jeg har prøvd til nå! Men hust å ha nyeste patchene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vil anbefale S.W.A.T4 btw, tregt, men intenst, taktisk skytespill.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Doom |||

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vil anbefale S.W.A.T4 btw, tregt, men intenst, taktisk skytespill.

Ville bare nevne at dette spillet krever litt tolmodighet for å gjøre det bra (få best uttelling). Du kan sjølvsagt ta ein M4 og meie ned 'terroristene' men da får du lite poeng. Bra spill egentlig, men går bestandig lei eit stykke utti :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hmm.... multiplayermode er ikke helt sånn da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Multiplayer med oppdragene co-op syns eg er skikkelig bra når folk hører på hverandre og ikkje stormer frem alene :)

EDIT: Fallout 3 ser også ut til å bli eit ganske bra spill :) Kommer i haust ei gong..

Endret av Spike
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive