Det ultimate webutviklingsverktøyet

7 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg leter etter det ultimate programmet for behandling av PHP, CSS, HTML osv. for bruk på nettsider.

Det hadde vært super om det hadde vært inkludert i programmet/mulighet for å inkludere hjelpefunksjoner som gjør det lettere for meg som ikke er kjempeflink i slik koding (f.eks. forslag til kodesnutter (sikker for mye å be om?)).

Det programmet jeg allerede bruker til sånt er Notepad ++ men da må jeg lete meg fram på ellers av nettet til koder jeg kan bruke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Zend studio, er kun det jeg bruker. Flott code completion for HTML/PHP og higlighting for de fleste webspråk.

Demo kan lastes ned her: http://www.zend.com/en/products/studio/downloads

EDIT: inneholder kode snutter også.

Endret av thasimon
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Notepad++ til ALT! Veldig deilig og lett program. Med mindre du trenger å få ferdige templates og diverse - så vil jeg si Notepad++ er det aller beste for utviklere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Holder kanskje en knapp på det jeg å.

Må bare få testa de andre alternativene før jeg kan si noe sikkert.

EDIT:

Blææ, den kodefullføringa i Notepad er i langsommeste laget, du får liksom ikke begrenset utvalg, du får alle valgene ikke har no sammenheng med det jeg skriver før i linjen.

Likte kodefullføringa i Zend derimot, den er smart.

Synd det bare er en trial.

Menmen ..

Endret av Ponas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Notepad++ til ALT! Veldig deilig og lett program. Med mindre du trenger å få ferdige templates og diverse - så vil jeg si Notepad++ er det aller beste for utviklere.

Aller beste for enkel utvikling kanskje ja. Avhengig av kompleksiteten på prosjektene man jobber med så vil et fullverdig IDE komme til sin rett. "Diverse" i "ferdige templates og diverse" kan f.eks. være:

- interlinking av kildefiler (klikk på referanser/metodekall/etc for å automatisk bli sendt til filen som implementerer dette)

- integrert verktøy for kjøring av enhetstester

- støtte for refaktorering

- automatisk generering av "boilerplate"-kode f.eks. aksessorer til domenebjekter, minimum HTML-innhold

- debugger

- umiddelbar tilbakemelding av kodefeil (syntaksfeil, manglende tagger, ulovlige attributter, etc)

- integrasjon av byggverktøy

- integrasjon av versjonskontrollsverktøy (Subversion etc)

Å sette seg inn i denne type verktøystøtte som er fritt tilgjengelig kan spare en for mye tid og unødvendige rutineoppgaver.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker Komodo Edit. Den har god autocomplete for mange språk, er gratis og støtter de fleste OS. :)

Det finnes også en mer avansert versjon, Komodo IDE, men som koster penger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive