SCCM 2007 problem med boundaries og clienter.

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Jeg skulle flytte SMS 2007 til en virtuel server men oppdager at clientene ikke vil installeres på pcene. Dette har tydelivis noe med boundaries å gjøre.

Jeg har prøvd endel forskjellige typer boundaries men ingen ser ut til å virke, så nå er alle clientene unmanaged. Clientene instller seg hvis jeg tar bort krysset på innenfor boundaries.. (men da blir de unmanaged)

jeg har sjekket at boundaries kommer inn i AD Skjema hver gang jeg har skiftet.

Noen som har noe tips om hvordan jeg skal få boundaries og cliente til å installeres på nytt.

Jeg kjører SCCM SP1 på Windows 2008 server.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Jeg skulle flytte SMS 2007 til en virtuel server men oppdager at clientene ikke vil installeres på pcene. Dette har tydelivis noe med boundaries å gjøre.

Jeg har prøvd endel forskjellige typer boundaries men ingen ser ut til å virke, så nå er alle clientene unmanaged. Clientene instller seg hvis jeg tar bort krysset på innenfor boundaries.. (men da blir de unmanaged)

jeg har sjekket at boundaries kommer inn i AD Skjema hver gang jeg har skiftet.

Noen som har noe tips om hvordan jeg skal få boundaries og cliente til å installeres på nytt.

Jeg kjører SCCM SP1 på Windows 2008 server.

Hvis klientene dine skal kunne gå i mellom boundrys må klientene være advanced.

Forstår ikke helt spørsmålet ditt. Du har gjort endringer på SMS infrastrukturen din? Altså opprettet flere sites/boundaries i AD og flyttet inn klienter her?

Har disse klientene installert agenten til SMS fra før? Hvilken agent har eventuelt fra før (standard / advanced)?

Morten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei..

Det tok bare en dag før selve SCCM consolet oppdaterte at klienten var installert..

Andre problemer jeg har er egentlig med å bruke SUP som er innbygd i SCCM.

Jeg gikk tilbake til WSUS pga alle pcene sto som unknown.

Noen som har vært borti dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må nesten forklare litt nærmere. Jeg har satt opp SUP for mange miljø og funnet noen egenheter, men så lenge man vet om disse går det som regel greit.

Sitter selv å feilsøker litt på ConfigMgr og WSUS, men mine problem gjelder rundt proxy. Spesielt ISA og WPAD, er vanskelig å bruke GPO med FQDN navnet til WSUS serveren da den da alltid går mot ISA serveren og det går ikke (klarer ikke å autentisere seg). Selv om om legger inn unntak i WPAD filen så bruker den ikke dette men ønsker heller å lese WinHTTPSetting register instillingen..litt irriterende, men kan løse det ved å bruke netbios navnet i GPO i sted.

Når det kommer til ditt tilfelle så kjør trouble shoot rapporten : Troubleshooting 1 - scan errors og se hva den rapporterer.

Du ser at klientene har fått agent og at denne kommuniserer inn data til ConfigMgr databasen?

Morten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja clientene har fått agentene.. bruker bla den til å fjernstyre alle pcene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

ja clientene har fått agentene.. bruker bla den til å fjernstyre alle pcene.

Har miljøet du setter den opp i proxy?

Har du WSUS server fra før i infrastrukturen?

Hvordan har du satt opp GPO som styrer klientene dine mot SUP?

Det viktigste er at du får klientene dine til å vite hvor SUP er, dette gjøres som regel med GPO. Ellers kan denne for testing settes direkte i registeret.

Se:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb633194.aspx

for info om hvilken GPO instilling som skal settes.

Endret av lerun
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har miljøet du setter den opp i proxy?

Har du WSUS server fra før i infrastrukturen?

Hvordan har du satt opp GPO som styrer klientene dine mot SUP?

Det viktigste er at du får klientene dine til å vite hvor SUP er, dette gjøres som regel med GPO. Ellers kan denne for testing settes direkte i registeret.

Se:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb633194.aspx

for info om hvilken GPO instilling som skal settes.

Miljøet har ingen proxy.

Wsus servern var der fra før og virker helt fint med de gpo instillingene som er satt fra før

Skal disse settingene endres når jeg skal ha SCCM 2007 til å styre det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Miljøet har ingen proxy.

Wsus servern var der fra før og virker helt fint med de gpo instillingene som er satt fra før

Skal disse settingene endres når jeg skal ha SCCM 2007 til å styre det?

Når du legger til SUP (Software Update Point) rollen i ConfigMgr vil den ta over WSUS, det kan kanskje være lurt å dele opp i to. En WSUS server for patching av klienter (for å få automatisk godkjenning av nye oppdateringer) og en WSUS kontrollert av ConfigMgr som kan brukes til å oppdatere servere. I ConfigMgr må du selv velge ut oppdateringer man ønsker å sende ut i infrastrukturen og lage en pakke for dette.

Du må da ha to GPO'er, en som er satt for klient OU'er (styrer mot den gamle WSUS) og en for Server OU'en (den nye WSUS kontrollert av ConfigMgr).

Det er litt kvasi om det går ann å bruke samme WSUS server, da ConfigMgr skriver over konfigurasjonen av WSUS hele tiden og kan da være vanskelig å få til å bruke automatisk godkjenning av patcher (liker ikke helt dette aspektet ved ConfigMgr).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive