[LØST] Xbox 360 ---> PC problemer

10 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har koblet Xbox 360'en min direkte i PC'en med den medfølgende ethernet kabelen.

Men den vil ikke koble til. Hver gang jeg tester står det "failed" på "IP address" og jeg

har prøvd å resette routeren, skifte IP addresse (kun på Xbox'en), lett igjennom forumer og på xbox's sider,

men ingenting har virket.

Jeg vet at det verken feiler noe med Xbox'en eller ethernet kabelen, for jeg har koblet den

til en bærbar maskin tidligere å da virket det strålende.

Jeg kjører Windows XP Home SP2 og har prøvd både Windows media connect og WMP.

Takker for alle svar, poeng vil bli delt ut når saken er løst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må koble begge to til samme ruter. Som her: http://www.xbox.com/NR/rdonlyres/D3EEE0AD-...ercolor0001.jpg Du har xbox 360 men det er det samme. Hadde samme problem som deg før. Selv fikset jeg det for lenge siden.

Joda, det gikk. Men jeg syns å huske at det skal gå å koble direkte fra PC til Xbox?

For routeren står i et annet rom og er trådløs. Jeg har rett og slett ikke muligheten til å ha routeren i samme rom.

Så hvis du eller noen andre har en løsning på hvordan jeg skal kunne koble Xbox'n til PC'en direkte utn at jeg må hente routeren så hadde d vært fint... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

så lenge xboxen og pc'en kjører på samme nettverk skal det vel gå.

hvis du spiller på xbox live, har du vel xboxn koblet til nettet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så lenge alle er koblet til samme ruter Er det ikke noe problem. Jeg har ruteren på et rom og pcen og xbox 360 på et annet rom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

så lenge xboxen og pc'en kjører på samme nettverk skal det vel gå.

hvis du spiller på xbox live, har du vel xboxn koblet til nettet?

Får ikke koblet til Xbox live... å må ikke xbox'en være på samme nettverk som PC'en når de er direkte koblet sammen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ikke sikker, men må man ikke ha en krysset nettverkskabel for å kunne koble rett til pcen? slik er det vel med pcer og, at du kan ikke bruke en "vanlig" nettverkskabel for å koble to pcer sammen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ikke sikker, men må man ikke ha en krysset nettverkskabel for å kunne koble rett til pcen? slik er det vel med pcer og, at du kan ikke bruke en "vanlig" nettverkskabel for å koble to pcer sammen.

Hmm... vet ikke hvordan det er med den stasjonære, men jeg koblet i allefall direkte til laptop'en med den med følgende ethernet kabelen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har kjøpt meg wireless netadapter, så problemet er fikset :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1. Nei du kan ikke koble sammen datamaskiner eller Xbox for den saks skyld med en vanlig nettverkskabel.

2. Ja du kan som regel bruke krysset kabel, men anbefaler alikevell en switch av noe slag. (f. eks en trådløs router med switch innebygget)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive