Umulig? Exchange 2003 og sending av "interne" eposter ut på nett.

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

En kunde av meg har SBS 2003 med exchange og pop3 connector (har ikke fast ip).

Og nå skal kunden benytte visbook som skal hente en epostadresse via pop3.

Kunden har altså ett domene (fks domain.com) der han har rundt 10 epostadresser som alle blir hentet av exchange hos domeneshop.

Så har han en epostadresse (visbook@domain.com) som han skal vidresende eposter som skal inn i visbook.

Det som skjer da er at exchange serveren naturlig nok ikke finner den brukeren med epostadresse visbook@domain.com fordi han ikke sender eposten ut av sitt nettverk..

Er dette teknisk mulig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

lag en regel i outlook klienten som videresender alle mailer med visse regler til den adressen du snakket om... tror jeg da, jeg skjønnte vel ikke fullt og helt hva du spurte om her, men kan det være en ide?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sku gjerne gjort det, men feilen er altså at Exchangeserveren ikke sender eposten ut av sitt nett...

Han søker kun på sitt eget domene (domain.com) etter adressen, finner han den ikke der - gir han beskjed om at brukeren ikke finnes..

Jeg vil derimot at serveren sender mailen videre og ut på internett.. der står nemlig domeneshop sin server og vil ta i mot eposten..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det noen grunn til at du ikke kan opprette adressen internt og benytte den der? Jeg regner med at Visbook henter mail via pop eller IMAP, og dette kan du åpne for i Exchange. Liker du ikke å åpne tjenester helt kan du begrense tilgang til pop/imap til IP-en Visbook-serveren kjører på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive