spørsmål angående iphone 2

23 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei jeg syntes iphone 2 så veldig heftig ut. Men det er noe jeg lurer på.

På denne videoen sier han at den koster 199 $ som da er cirka 1000 kr. Men er det med noe abonemant ? Eller er det slik at jeg bare kjøper den. Så putter jeg inn kortet. Så virker resten som en vanlig telefon ? Endret av GTA IV FAN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei jeg syntes iphone 2 så veldig heftig ut. Men det er noe jeg lurer på. På denne videoen sier han at den koster 199 $ som da er cirka 1000 kr. Men er det med noe abonemant ? Eller er det slik at jeg bare kjøper den. Så putter jeg inn kortet. Så virker resten som en vanlig telefon ?

Regner med at det er med noen slags abonnement. Når han sier at den koster 199 $, så vil jeg tru at han ikke går ut i fra fabrikkpriser, men i steden for vanlige butikk annslag.

Vil nok tro at iphone 2 vil koste mer en 1000kr. Vi kan nok regne med at prisen på iphone vil ligge på 1250.- og oppover. (Norge)

Endret av Caution
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jo men 250 eller 1 kroner mere skader ikke. Hadde nesten trodd at den skulle koste 3 - 5 lapper

EDIT: Men er det noen som vet om det abonemant greia ?

Endret av GTA IV FAN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har lest et sted på nettet. det er Netcom som innfører IPhone 2. Det sies også Iphone koster rundt kr 1000,-, men det man ikke vet - hvilket abonnement som gjelder, kanskje det er svin dyrt abonnement.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men må det være abonement ? Jeg bruker kontantkort. Slik at når det er ferdig. Kjøper jeg nytt kort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

På WWDC sa Steve Jobs at iPhonen ikke vil koste mer enn $199 verden over. Men med skatter, og evt. abonnementkostnader så vil vel prisen stige.

Dette gjelder for iPhone 3G 8 GB.

EDIT:

Følg med på Apples hjemmesider, der finner du oppdatert info om pris og hvor du får kjøpt den når den evt. kommer ut...

Endret av dd-mann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her kan det hende du finn noko som kan veilede deg til prisen:

ITavisen - Så mye er iPhone Subsidiert

Litt blanda, men når/hvis den kjem uten abonnement, så kan den vel kanskje ligge mellom 3000 - 6000 (?)..

Foreløpig blir det vel binding til Netcom for oss i Norge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva er forskjell på Iphone 1 og 2 ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Foskjellen er at det er utbedret 3g teknologi og GPS muligheter ( tom tom), utseendet er endret i tilleg.

Prismessig blir den å ligge på 1500-2000 med abb. uten abb blir den å koste ca 4000 NOK( er usikker på om det gjelder 8/16gb) (har en kompis innenfor bransjen)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Syns det er digg med min iPhone 1 eg å ha tele2 på den :D eg har ikkje noko bruk for 3G... Hadde aldrig brukt det uansett... Åsså har eg Video opptak med lyd, MMS og alt eg skulle ønska på min iPhone :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

iPhone pris med netcom!

Her er prisen.. Og fy faen kor dyrt :P

WEEE no får eg den nye iphonen med 16GB :D for mye mindre en det norge selger den for :P

hehe..

har den gamle.. Den skal dama få :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Les litt videre i artikkelen dere legger inn - så ser dere følgende 2 avsnitt

- Ønsker du å bryte bindingstiden på abonnementet, koster det fra 2400-3500 kroner, avhengig av abonnementstypen, forteller kommunikasjonsjef i NetCom Øyvind Vederhus til VG Nett.

Dette gjelder hvis du vil bryte bindingen umiddelbart. Med andre ord: Ønsker du en 16 Gb iPhone uten NetCom binding, får du den for rundt 4500 kroner - men husk at du da sannsynligvis også får et mindre gunstig abonnement et annet sted (hvis du skal surfe mye på nett med telefonen).

Edit: Prisen som er oppgitt i overskriften er for telefon samt 12 mnd med abonnementer: «iTalk Large» som er det største og dyreste (i artikkelen) for den telefonen

Endret av Horrorr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Les litt videre i artikkelen dere legger inn - så ser dere følgende 2 avsnitt

Edit: Prisen som er oppgitt i overskriften er for telefon samt 12 mnd med abonnementer: «iTalk Large» som er det største og dyreste (i artikkelen) for den telefonen

De mener vel da at det koster 2-3 tusen kroner etter at du har kjøpt telefonen med netcom da.. og kem vil vel ut med 2-3 tusen for å bryte kontrakten? Det er jo kjempe dyrt...

Billigere å kjøpe telefonen utan abonomang i utlandet... Norge er og forblir eit dyrt land :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hater slike ting som dette. Du gleder deg til en ting. Poff der koster den 5 tusen kroner mer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg dropper i phone. Koster 14 lapper http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=501229

Synes faktisk ikke dette er så innmari dyrt, men det forutsetter at man bruker den veldig mye.

For kr 1100 i mnd får du jo tross alt 1000 sms, 1000 ringeminutter og 1000 GB data... regn på det på ett år og sammenlign med andre abonnementer så ser du at det slett ikke er ille.

Selv har jeg et abonnement som koster meg kr 400 i mnd. Da er ringekostnadene ikke medregnet. På ett år blir det da kr 400 x 12 mnd = kr 4800. La oss si at man ringer i tillegg da for kr 200 i mnd. Da blir det +kr 2.400,- = 7200,-. Dette er fortsatt uten databruk for det har jeg ingen nytte av å ha. Et ordinært abonnement hvor man sender over gjennomsnittlig antall sms og ringer nær sagt ubegrenset (1000 ringeminutter i mnd er MYE) og bruker telefonen til mye opp-/nedlastning blir jo fort det samme som hva en iPhone vil koste det.

Nå må det sies at jeg ikke er Applefan på noen som helst måte, og skulle gjerne sett at de de tilpasset abonnementet (og prisen) til oss normalbrukere også, men som sagt; bruker man tlf. sin mye er ikke dette en ublu pris.

Endret av kjelle392
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker vel mindre enn 100 min i året. :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg tror jeg kjøper ipod touch. Så laster jeg ned sån snakke program. De er billige å ganske greie å ha. Så kjøper jeg øre propper. Så venter jeg til noen klarer å lage en heftig gps til touch. Så har jeg jo en iphone. :D

Endret av GTA IV FAN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

stemmer..... Eller du kan kjøpa den i utlandet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Synes dere det er greit å betale 5200 kr for iphone 16 gb ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive