Ny stasjonær gaming pc

9 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann!

Jeg skal nå like før sommerferien få meg en ny stasjonær pc.

Jeg vil bruke PCen til:

- Spilling (COD:4, CS:S, Crysis osv)

- Skolearbeid (Office programmer)

- Webutvikling (Tunge programmer som Adobe Photoshop, Macromedia Dreamweaver)

- Film & Musikk

Har noen krav til PCen:

- God prossesor

- Bra skjermkort

- Antec Nine Hundred kabinett eller annet kult gaming kabinett.

- god kjøling?

Jeg har sett litt rundt på butikker som Komplett, Amentio, SHG o.l. men jeg har ikke funnet noe.

Derfor ber jeg om hjelp fra dere.

Har dere noen ider om hvilken PC som passer til meg?

Jeg skal ikke bygge selv, jeg vil ha en ferdgbygd.

Har tenkt litt på ett hovedkort med SLI støtte slik at jeg senere kan kjøre SLI...

Også lurte jeg på om jeg burde ha 2 eller 4 GB RAM..

Noen som har foslag?

@@@@@

Har mus og skjerm fra før. Så derfor bare PC og tastatur.

Kom gjærne med tps til gamingtastatur.

@@@@@

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Crysis er kjedelig, så bare glem det spillet.

Ca budsjett hadde du tenkt deg? Og hvorfor i vil du ha et så stygt og harry kabinett som Antec Nine Hundred? 4GB Ram er veien å gå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var kanskje litt lite hyggelig å si at Antec Nine Hundred er stygt når trådstarter liker det kabinettet.

Og bare så det er sagt: Jeg liker Antec Nine Hundred veldig godt selv - både kjølingsevenen og utseende. Kjølingsevenen i seg selv er grunn nok til å kjøpe det =)

Kanskje du kan se her:

http://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=10627

Komplett har mange veldig bra tilbud på ferdigbygde maskiner.

Denne er kanskje tingen for deg? =)

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10238

Antec Nine Hundred

Mulighet for SLI

Veldig bra prosessor til spilling

Veldig bra grafikkort.

Det eneste er at du bør kanskje kjøpe 2GB med minne ekstra til den ;)

Ellers - en utrolig god PC ;)

EDIT:

En ting til:

Crysis er jo veldig moro å spille det =) Har det selv og spiller det stadig vekk ;)

Den PC'en vil greie å dra Crysis, sånn at du vet det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp, bunnløse meninger bør holdes for seg selv. :)

Multicom har også noen ferdigbygde PCer. Denne f.eks: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...500941;c:100583 til 10000kr.

Kan fåes ferdig med SLI om ønsket. :) Holder godt til tunge spill. Husk og velg med 4gb minne om du skal ha den.

En annen en med skjerm: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...541759;c:100584

Velg med 4gb minne og 9800GTX og du er i boks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Antec er KONGE kabinett! :D Jeg har det selv og 3 av vennene mine har det! ;)

Jeg kjøpte min ferdig bygd av Komplett... men jeg valgte denne http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10286

Sett kabinettet på Antec og du kan velge strømforsyning, hovedkort, en god QUAD prosessor, masse bra RAM brikker, stort valg av flerne harddisker, CD-ROM av lesere brennere og bluray :), bare gode skjermkort å velge mellom, lydkort, tastatur og spill o litt diverse...

Så du har mange muligheter her og på bjaanes sitt forslag fra komplett... :thumbs:

Endret av mr.vistnes
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Sier ikke at Antec er dårlig, bare at Ninehundred er litt harry etter min smak. Men "kidsa" liker jo lys og moro, så da er det kanskje greit nok? Personlig ville jeg heller kjøpt et Antec One P182 (eller den nye P183). Men det er jo dem som synes disse kabinettene er "kjedelige" å se på, hver sin smak egentlig.

Ellers kjøp et X48/X38 hovedkort, E8400 (quad er bortkastet til spill), 4GB greit DDR 2 minne og et 9800GTX (gjerne ferdig overklokket) som du nå får kastet etter deg for lommerusk :)

Endret av Flodas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sier ikke at Antec er dårlig, bare at Ninehundred er litt harry etter min smak. Men "kidsa" liker jo lys og moro, så da er det kanskje greit nok? Personlig ville jeg heller kjøpt et Antec One P182 (eller den nye P183). Men det er jo dem som synes disse kabinettene er "kjedelige" å se på, hver sin smak egentlig.

Ellers kjøp et X48/X38 hovedkort, E8400 (quad er bortkastet til spill), 4GB greit DDR 2 minne og et 9800GTX (gjerne ferdig overklokket) som du nå får kastet etter deg for lommerusk :)

Hva mener du med at det er bortkastet til spilling?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvorfor skal du ha en ferdig pc?

det beste er jo å sette opp en bygge pc som du får nett buttiken til å bygge får deg..

shg tar vel 500 kr mens netshops tar 300 kr trur jeg sikkert flere som bygger får deg også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er få spill som utnytter 4 kjerner på en gang. Men forskjellen er ikke all verden... Spill benytter seg hovedsaklig av skjermkort. :)

Men en to-kjernes prosessor egner seg i noen tilfeller bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive