ctrl +c / +v, copy/paste virker ikke på IBM T61

8 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann. Et par stykker på jobben byttet til IBM Thinkpad T61 her om dagen. Etter dette har begge 2 fått problemer med å bruke ctrl+c, ctrl+v og høyreklikk kopier /lim inn.

Det virker kanske en halvtime etter boot, så er det helt stopp. Har prøvd å oppgadere fra sp2 til sp3 på den ene maskinen. Det ga ingen forskjell. Maskinene står i docking.

Noen som har vært borti dette problemet ?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har IBM Thinkpad T60, og har opplevd det samme. Det ser ut til at det har gitt seg nå, uten at jeg er helt sikker på hva jeg gjorde.

EDIT:

Når jeg tenker meg litt nærmere etter, så gikk det bort etter en formatering, men vil tro at det er en mye enklere løsning.

Endret av Tindron
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Prøve alternativ løsning ?

Ctrl Ins erstatter Ctrl C (Copy)

Shift Ins erstatter Ctrl V (Paste)

Dette er gammel WordStar standard som fortsatt ligger inne i nesten alle programmer eller operativsystemer.

EDIT:

De 2 siste av disse glemte jeg:

Shift Del (klipper ut, kopierer til utklippstavle) - "Cut" ?

Ctrl Del (klipper ut uten å kopiere til utklippstavle.

Shift Del bruker jeg svært sjelden, fordi den har fått nye betydninger i enkelte programmer (bl.a. Explorer).

Ctrl Del pleier sjelden å være av interesse.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Desverre så fungerte ingen av de heller... Men takk for tips.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette virker som et BIOS-problem eller som et IBM-problem ?

Spør leverandøren (IBM direkte ?). Post gjerne løsningen på forumet, vi prøver å gi gode svar. Alle løsninger hjelper til for gode svar neste gang.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare en tanke, utklippstavlen er/blir "full" når problemet oppstår?

1.Åpne Windows Utforsker og gå til Verktøy-> Mappealternativer-> Frakoblede filer og fjerne markeringen for "Aktiver Frakoblede filer-boksen.

2.Deretter gå til Verktøy-> Synkroniser, og ikke bare fjern merkingen, men fjerne alt fra den listen.

Forsøk et punkt av gangen.

Alternativ

Når problemet oppstår kan du sjekke om den forsatt kopierer, men ikke limer inn.

Start>kjør>skriv inn> clipbrd.exe trykk enter, da vil du få frem utklippstavlen, se om det står noe i den.

Uansett forsøk en systemfilsjekk.

Klikk Start > Kjør > skriv: sfc /scannow

Husk at det skal være mellomrom etter sfc

Nå blir alle systemfiler sjekket. Er det en eller flere skadet,

så blir de reparert, og filer som mangler blir lagt inn igjen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare en tanke, utklippstavlen er/blir "full" når problemet oppstår?

1.Åpne Windows Utforsker og gå til Verktøy-> Mappealternativer-> Frakoblede filer og fjerne markeringen for "Aktiver Frakoblede filer-boksen.

2.Deretter gå til Verktøy-> Synkroniser, og ikke bare fjern merkingen, men fjerne alt fra den listen.

Forsøk et punkt av gangen.

Alternativ

Når problemet oppstår kan du sjekke om den forsatt kopierer, men ikke limer inn.

Start>kjør>skriv inn> clipbrd.exe trykk enter, da vil du få frem utklippstavlen, se om det står noe i den.

Uansett forsøk en systemfilsjekk.

Klikk Start > Kjør > skriv: sfc /scannow

Husk at det skal være mellomrom etter sfc

Nå blir alle systemfiler sjekket. Er det en eller flere skadet,

så blir de reparert, og filer som mangler blir lagt inn igjen.

Har fjernet "aktiver frakoblede filer" og alt er fjernet fra synkroniser listen.

clipbk.exe : Tjenesten clipbook er ikke tilgjengelig eller startet.

prøver å starte tjenesten : kan ikke starte tjenesten clipbook på lokal datamaskin, feil 1068.

Da trodde jeg at feilen var funnet, men så viser det seg at tjenesten clipbook heller ikke går på de andre T61 hvor copy/paste virker.

Skal ta en systemfilsjekk etterpå for å se om det kan hjelpe.

Takk for bra forslag så langt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

You are unable to start the Clipbook service. When trying you receive the following error:

Could not start the ClipBook service on Local Computer.

Error 1068: The dependency service or group failed to start.

This happens because the dependencies that Clipbook relies on are not running.

You must start the Network DDE and Network DDE DSDM services first before you start the Clipbook service.

http://www.technipages.com/error-1068-when...ok-service.html

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive