[LØST] 32 bit til 64 bit

7 innlegg i emnet

Skrevet

har vista ultimate 32 bits os

kan jeg bare innstallere/oppgradere til 64 bit uten og måtte innstallere alle spill osv?

takker for hjelp:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hvorfor skal du oppgradere til 64 bits?

På grunn at du skal få mere en 4 GB ram?

32 og 64 bits operativsystemer er ganske så forskjellig oppbygning så du må nok installere operativsystemet på nytt.

Du må også være klar over at prosessoren må støtte 64 bits, men de fleste pcer i dag som ikke er eldre enn 1-2 år vil høyest sansynlig støtte 64 bits, uten om enkelte celeron mobile prosessorer.

Samt så koster det vel ekstra for en ny lisens.

Hadde du hatt 2 partisjoner kan du bare installere på nytt på system partisjonen også bruke den andre der du har programmer og spill lagret.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

men kan jeg lage partitioner i windows eller må jeg bruke et annet program?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tror du fint kan bruke din eksisterende 32-bit vista lisensnøkkel på 64 bit utn problemer, bare du har en 64-bit installasjons-DVD. Partisjonering kan du gjøre under installasjonen regner jeg med. Ville helt klart installert fra scratch.

Men spill bør du heller ta backup av. Steam spill har en egen backup funksjon innebygget i steam, andre spill som WoW og AoC kan du fint bare filkopiere hele mappen til et annet sted enn C: - m.a.o. legg det på en annen disk enn den du installerer Windows på. Du kan uansett ta backup av det meste du har installert i dag, mens andre ting er ikke vits i (som std installasjon av Acrobat Reader).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alt må installeres på nytt.

Og du kan nok IKKE bruke lisensnøkkelen til ditt eksisterende OS. Den gjelder kun for Vista 32-Bit, ikke 64-bit. Såvidt jeg vet er det slik det funker. (Nå skal det sies at jeg kan ta feil på dette punktet)

EDIT: Jeg innser at jeg tok grundig feil på dette punktet =)

DOG, det finnes noen oppgraderingsmuligheter fra microsoft. Legg merke til at du at kun oppgraderer lisensen din, du får ikke oppgradert fra 32-bit til 64-bit uten en full clean installasjon av Operativsystemet ditt (dette er rett og slett fordi arkitekturen er HELT annereledes).

Jeg anbefaler deg å installere alle spill på nytt også, da du mister mange registernøkler ved å bare flytte hele foldere med spill. Det kan sørge for både bugs og ustabilitet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

x64 Vista må installeres reint, selv ikke x64 XP kan oppgraders til x64 Vista. x32 til x64 er ikke mulig siden registeret er forskjellig, så sorry det blir nok reinstallering.

Det er ingen forskjell på x32 og x64 nøkkler, nøkklene angir bare versjonen (home, ultimate.....)

Du må reinstallere alt, men husk at de fleste spill har filer som save games så ta vare på disse.

/ ;) lav

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det er ingen forskjell på x32 og x64 nøkkler, nøkklene angir bare versjonen (home, ultimate.....)

Ja, jeg brukte kun min "kistremerke" OEM Business-lisens (originalt 32bit) for å installere Vista x64 (Business), det eneste jeg trengte var riktig installasjonsmedia.

Endret av Flodas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive