[LØST] Brenne dvd i formatet jeg lasted ned i

9 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har fått en haug med filmer. nå tenkte jeg å brenne de ut på DVD. Jeg har kjøpt cd'er med 4.7 gb.

Men problemet er at jeg ikke har noe brenne program. Kun "trial" av Nero 8.. Kan noen hjelpe meg ? blir gaaal ! Finnes det noe guides eller lignende ?

Jeg må vel konvertere filmene?

Trenger:

-Konverteringsprogram

-Brenneprogram

Noen annbefalinger?

Hasteeer ! Deadline i kveld.

Alle svar er vel motatt :D

Endret av Newwb
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Oppgi hvilket format filmene er i ?

ISO-format skal kunne brennes rett ut med trial versjon av Nero 8, men det er et tricks jeg ikke kjenner der. Jeg kan linke til en gammel tråd hvis filmene er i ISO-format.

BIN + CUE er et annet diskimage format.

AVI og MPEG er vanlige format for filmer. Litt vrient å konvertere disse til vanlig videofilm for TV, men der har jeg ikke sett etter løsninger heller.

MPEG og VCD: Video-CD format. Spesialtilpasset for å passe på 700Mb CD, ikke DVD.

Dette var de mest vanlige PC-formatene, men ikke medregnet vanlig DVD-format ( film og undertekster i 2 separate filer).

NB. AVI og MPEG kan brennes til DVD som vanlige DATA-filer. Greit nok hvis du bare skal bruke det på PC, litt verre hvis du skal se på filmene via en DVD-spiller på TV. Du får plass til snaue 4,2 Giga med data på en DVD.

EDIT:

Trialversjonen av Nero 8 er en 14 dagers FULL versjon - ingen begrensninger bortsett fra TID du kan bruke det.

... og jeg ser jeg glemte Xvid og DivX blant vanlige brukte formater, sikkert noen flere også. Det vrimler av formater på lyd, bilde og film.

... men pointet mitt var egentlig at du bør oppgi format, ikke å "undervise" om ulike video-formater.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Trenger:

-Konverteringsprogram

-Brenneprogram

Noen annbefalinger?

ConvertXtoDVD: konvertere avi++++++++++ til DVD og brenner dvd'n i samme operasjon

http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

ConvertXtoDVD er ikke gratis. Gratis versjonen etterlater vannmerke på filmen, eller konverterer kun 60% eller noe..

Filmene er i avi format. En kompis av meg fikset så jeg brukte Nero7. Den brant alle filmene uten problemer.

Men nå er det et nytt problem, filmene hakker når jeg spiller de av på DVD-spiller. Har ingen anelse hvorfor !

Det er en helt vanlig DVD-spiller vil jeg tro. Sony produkt. Konverterte ikke filmene før jeg brant de ut. Jeg brant de bare rett ut med Nero.

HJELP

Endret av Newwb
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan bruke den siste gratisversjon av VSO DivxToDVD uten vannmerke.

DivxToDVD konverter dine filmfiler fra AVI, XVID, MPEG, og DIVX til DVD

http://www.321download.com/LastFreeware/pa...VSO%20DivxToDVD

Alternativt kan du bruke CDBurnerXP til brenning av filene.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=490911

Høres bra ut :D Skal prøve meg fram litt. Men det at filmen hakker, er det fordi jeg ikke hadde konvertert de før brenning?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare et tips, si heller er du har fått mange filmer eller noe. Nedlastning er ulovlig...

Sitatet "Noen lastet den ned for oss" er veldig orginal.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Etter konvertering til DVD-format hakker filmen. Hvorfor? Det bare småhakker litt, men det er plagsomt!

Endret av Newwb
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Etter konvertering til DVD-format hakker filmen. Hvorfor? Det bare småhakker litt, men det er plagsomt!

Mye av "hakkingen" forekommer av platene du har brent på. Kjøp noen av bra kvalitet. Jeg har også noe av det samme problemet. Du kan prøve å brenne på lavere hastighet også, kan bli bedre da, men kan ikke garantere noe.

EDIT

Det kan også være at laseren i dvd spilleren er veldig følsom. At det er den som forårsaker det.

Endret av owdee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive