[LØST] egen web side

24 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Jeg er nybeggyner når det gjelder å lage sin egen hjemmeside,alt jeg kunne finne om det gjelder når man har webhotell,jeg har ikke det,men har domenenavn eller web side som jeg kjøpte hos UniWeb,er det mulig å lage hjemmeside med den.

Jeg tenkte å bruke Joomla,men når jeg prøver å koble meg på min domene med Smart Ftp så får jeg ikke forbinelse.

Kan noen værsåsnill hjelpe meg med å lage egen hjemmeside.

Må jeg ha webhotell til det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du fått informasjon til å logge på uten at du har webhotel?

Har du isåfall satt opp egen fpt-server som nettsiden din er lagt til under?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Grunnen til at du ikke får forbindelse er fordi du kun har et domenenavn og ikke en webserver. Domenenavnet peker besøkende til ditt webhotell hvor nettstedet ditt ligger. Dermed må du ha et webhotell for å kunne ha en egen hjemmeside. Det finnes en del gratis webhotell, men jeg ville personlig betalt for en mye bedre tjeneste. Siden du har kjøpt domenenavn hos UniWeb, kan du like godt kjøpe webhotell der også. Om ikke har One.com gode priser så vidt jeg vet (har ingen erfaring med dem). Husk at webhotellet ditt må støtte PHP og ha en MySQL-database for å kunne kjøre Joomla. Du kan også sette opp webhotell på datamaskinen din om dette er ønsket, uten at jeg skal gå ytterlige inn på dette.

Når du har kjøpt webhotell vil du få korrekt tilkoblingsinformasjon som du kan bruke i FTP-programmet ditt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

One.com er billig med tanke på at til og med de billigeste alternativene har godt med plass og støtte for det meste (CGI, SSI, PHP5, MySQL5 osv), men å opprette subdomener (vhost) er et forbanna herk hos one.com. Og den 24/7 support-chat'n er jo like mye hjelp som du får av å stirre tomt ut i rommet en halvtimes tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det morsomste er å lære HTML, CSS og PHP + MySQL og kode selv :D

Er noe eget med det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

[Men,nå når jeg allerede har domenenavn hva kan jeg gjøre med den?

Kan jeg lage hjemmeside likevel?

Hvis ja,hvordan?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan bestille webhotell og overføre domenet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eller du kan være übergjerrig og videresende domenet ditt til et gratis alternativ (home.no etc.).

Eller du kan betale 10 kr måneden for one.com sitt billigste alternativ (da har du iallefall alt du trenger til Joomla).

Siden du allerede har domenet hos UniWeb så er det vel enklest å bare skaffe seg et webhotel hos de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du allerede har et domenenavn kan du flytte over domenet til serveren min så kan jeg hoste webhotellet for deg gratis :) send meg en pm dersom det er aktuelt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det samme hvilken webhotell pakke fra one.com jeg bestiller hvis jeg skal ha hjelp av Joomla?

Vet noen om jeg kan stoppe abonnement hvis den er på 12 mnd og få pengene tilbake.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det samme hvilken webhotell pakke fra one.com jeg bestiller hvis jeg skal ha hjelp av Joomla?

Vet noen om jeg kan stoppe abonnement hvis den er på 12 mnd og få pengene tilbake.

Hei!

Du får ikke pengene tilbake hvis du har "brukt" webhotellet en stund, men du har jo 30 dagers returrett...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hjelp av Joomla? :huh:

Alle one.com sine alternativer har det som Joomla krever for å bli installert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så i utgangspunktet hvis jeg har domenenavn kan jeg ikke bruke den alene til noe som helst?

Altså,jeg kan ikke publisere det på internett!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I utgangspunktet, nei. Domenenavnet peker kun brukerne videre til webhotellet (serveren) hvor din nettside ligger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

I utgangspunktet, nei. Domenenavnet peker kun brukerne videre til webhotellet (serveren) hvor din nettside ligger.

Ikke hos Domeneshop iallefall. Der får du muligheten til å peke domenenavnet til en annen adresse (f.eks. et gratis alternativ som home.no og lignende). Der kan du iallefall velge imellom både vanlig videresending eller cloaked (en ramme blir opprettet på ditt domene som inneholder innholdet på en ekstern nettside).

Endret av Jr.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var dumt,for da har jeg egentlig betalt for noe jeg kunne få ved bestilling av Webhotellet,nå må jeg betale til webhotellet i tilleg til domenenavn.

Det var som pokker :angry:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var dumt,for da har jeg egentlig betalt for noe jeg kunne få ved bestilling av Webhotellet,nå må jeg betale til webhotellet i tilleg til domenenavn.

Det var som pokker :angry:

Sikker på at UniWeb ikke har en mulighet for videresending til andre nettsider? Mange (som sagt tidligere f.eks. Domeneshop.no) verter har nemlig en slik funksjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg tar sjansen på å linke til Lissa explains it all her også (3. gang i dag).

Sidene inneholder omtrent alt du trenger å vite fra nybegynnernivå for hvordan man setter opp sin egen side. Jeg fant siden via BennysPlace.com (Benny Hill). Eksempel fra innledende sider om HTML.

Wikipedia om Lissa explains it all.

EDIT:

Fikset ødelagt link (den første linken).

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Altså, jeg skjønner problemet ditt.

Du har et domene men ikke noe webhotell (web-plass).

På mange sider man kan kjøpe webhotell, kan man enten velge å kjøpe et nytt domene, ELLER bruke domenet man har fra før. I ditt tilfelle kan du da velge å "overføre" ditt domene altså bruke ditt domene sammen med webhotellet du kjøper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tar sjansen på å linke til Lissa explains it all her også (3. gang i dag).

Sidene inneholder omtrent alt du trenger å vite fra nybegynnernivå for hvordan man setter opp sin egen side. Jeg fant siden via BennysPlace.com (Benny Hill). Eksempel fra innledende sider om HTML.

Wikipedia om Lissa explains it all.

Du.. Linken til det Lissa greiene fungerer ikke en gang.. Og det er bare BB-kode.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja,altså,jeg tror rett og slett at jeg kjøper meg en webhotell og blir ferdig med det.

Det skal koste meg 270 kr hos one.com eks.mva.,men jeg vet ikke hvor mye tar de mva. for da jeg kjøpte meg domenenavn sto det 19 kr,men det ble 85 kr til slutt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei,jeg sjekket den Lissa side,det var ikke det jeg trengte

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja,altså,jeg tror rett og slett at jeg kjøper meg en webhotell og blir ferdig med det.

Det skal koste meg 270 kr hos one.com eks.mva.,men jeg vet ikke hvor mye tar de mva. for da jeg kjøpte meg domenenavn sto det 19 kr,men det ble 85 kr til slutt

One.com tar 25% MVA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke hos Domeneshop iallefall. Der får du muligheten til å peke domenenavnet til en annen adresse (f.eks. et gratis alternativ som home.no og lignende). Der kan du iallefall velge imellom både vanlig videresending eller cloaked (en ramme blir opprettet på ditt domene som inneholder innholdet på en ekstern nettside).

Det er jo det jeg sier. Les svaret mitt lengre oppe i tråden. Home.no er en server/webhotell hvor man eventuelt kan plassere nettsiden. Domenenavnet peker da til denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive