[LØST] Hvordan fjerne spyware som heter "Antivirus 2008"?

19 innlegg i emnet

Skrevet

Etter et par timer på pc-en til sønnen min for å fjerne Antivirus 2008 (spyware) har jeg gitt opp og sjekker her inne om noe faktisk har klart å fjerne det og hvordan?

Jeg har installert og kjørt Hitman pro (som var ganske heftig), forsøkt Trend Micro House Call, Ccleaner og scannet med Avast.

Mye rask er fjernet, blant annet en XPAntivirus 2008, men ikke denne Antivirus 2008.

Jeg har ikke forsøkt sikkert modus fordi jeg har lest at Spyboot SD ikke trenger det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Last Combofix ned ,legg på skrivebordet.

Ikke klikk på vindu mens programet kjører.

post logg C:\combofix.txt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har søkt i noen virus spyware databaser. Dem finner ikke noe som heter Antivirus 2008. Sikker på at det er det viruset heter ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er ikke virus, men gjerne noe som kalles PUA (Potentially unwanted applications - Potensiell uønsket programvare). Programvare som er aggresiv i markedsføringen, som lover mer enn det som er reelt, lurer kunder til å betale for å få fjerne feil og annet rusk det 'liksom' finner på pc'n, propper pc'n full av popups etc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har søkt i noen virus spyware databaser. Dem finner ikke noe som heter Antivirus 2008. Sikker på at det er det viruset heter ?

Den heter det, ja.

Starter opp når jeg starter maskinen og gir beskjed om at maskinen er full av vrius.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Navnet er helt uvesentlig poster du loggen så får du fjernet dette.

Endret av snippsat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for innspill. Fått info av andre som måtte gi tapt for nettopp denne sorten spyware-eller-hva-det-nå-er.

Vurderer å levere maskinen inn og formatere på nytt.

I kveld får i hvert fall maskinen, og mitt hode, hvile.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tomy,

gjør som snippsat sier og kjør combofix. Det er enkelt, gratis og mest sannsynlig er problemet ditt fixet i løpet av 30 min. :)

Endret av norbat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fått info av andre som måtte gi tapt for nettopp denne sorten spyware-eller-hva-det-nå-er.

Hva andre har gjort spiller ingen rolle,tar jeg eller norbat det så er det iorden i løpet av kort tid.

Du vil vel ikke at betatle for at noen skal formater for deg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Super Anti Spyware! Enkelt og greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vist du har spyware så kan du bruke Spyware Doctor, den funker kjempe bra

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Malwarebytes' Anti-Malware er et bra prog. SAS, som er nevnt over likeså.

Uansett, en combofix-logg vil avsløre om det ligger filer knyttet til malware på pc'n. Loggen kan fortelle hva som videre er lurt å gjøre. Du har jo kjørt en del anti-prog (hitman pro) uten at det har renset alt.

Vil tro både Malwarebyte sitt anti-prog og Superantispyware fjernet Antivirus 2008, men en combofix-logg bør uansett postes for å sjekke om det fortsatt ligger infiserte filer igjen.

Endret av norbat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vist du har spyware så kan du bruke Spyware Doctor, den funker kjempe bra

Den er innebygd i Hitman, men hjalp ikke.

Ulempen med å sitte med sånne anti-alt-programmer er jo at paranoiaen bygger seg opp og man tror alt er malware og spyware. :)

Imponert over hvor ivrige dere er til å hjelpe, kjempeglad for det.

Synes bare denne Combofixen ser ut for å være "over my head" hva gjelder kunnskap om data.

Endret av tomy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Combofix fjerner en hel del kjent malware. Det som er viktigere er at den lager en logg som kan vise om det fortsatt ligger infiserte filer på pc'n. Det er ikke værre enn det :)

Men, både Malwarebytes sitt anti-prog og SAS, vil fjerne Antivirus 2008 (du ville ha blitt bedt om å kjøre SAS uansett, selv etter Combofix:))

Endret av norbat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Synes bare denne Combofixen ser ut for å være "over my head" hva gjelder kunnskap om data.

Du skal ikke gjøre noe som helt,bare kjøre programet og poste en tekst fil C:\combofix.txt

Da får du instuksjoner om hva du skal gjøre,det er ikke værre en det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg gyver løs på det i morgen. Promise! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Malvare-programmet gjorde susen. Nå er Antivirus 2008 borte!

Lenovoen hans orker jeg ikke engang begynne på. Der ligger en liten Antispyware Shield og stanser absolutt alt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En combofix-logg er som tidligere nevnt, lurt å poste da den kan fortelle om det er noe mer man bør gjøre for å bli spywarefri.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive