[LØST] Alt fryser seg :s

9 innlegg i emnet

Skrevet

Hei :)

Når jeg bruker pcen fryser alt seg hele tiden, og det er ikke mulig og gjøre noenting.

Jeg har restartet flere ganger og scannet for virus, men ingenting hjelper.

Eneste som hjelper er å trykke Ctrl-alt-del og oppgavebehandling, da stopper den å fryse en liten stund.

Har en pc stående med Xp, med akkuratt samme problemet :s

[ så kan jeg heller ikke sette bakgrunn på pcen min, og alle ikoner og mapper ser helt rare ut]

Har veldig lite lyst å formatere pcen min.

Noen som kan hjelpe meg med dette problemet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dårlig forklart problem... , men det første som slår meg er for dårlig kjøling av skjermkort. Kan det være at pc'ene er grodd igjen av drit?

Du må gjerne beskrive problemet bedre og fortelle hva slags maskiner du har....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har en Hp Pavilion dv 9500. (bærbar)

Problemet er at det ikke er mulig å trykke på noenting, men jeg kan bevege på musen. Vet ikke hvordan jeg skal forklare dypere enn det.

Hvordan får jeg fjernet den skiten da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du har mulighet så start maskinen trykk f8, velg da sikkermodus. se om det samme skjer der. kan tenkes at det er windows din som er helt ødelagt. har media cd? trykk f12 under boot så velger du cd rom eller så booter den plata automatisk. trykk enter for og instalere, ta også slett partisjonen når du ser den menyen. hvis ikke du har plata så ringer du hp og spørr om du kan få en hvis du ikke har rota den bort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har kjørt virusscan osv?

Bra.

Spyware da?

Spybot Search & Destroy:

http://itpro.no/fil/418.html

Denne er også veldig fin for å bli kvitt masse dritt:

http://itpro.no/fil/850.html

Ellers så kan jeg anbefale deg å kikke litt i oppstarten din om det er mange programmer du ikke trenger:

Start - Kjør -> skriv inn "msconfig"

Gå på fanen oppstart og se om det er mange programmer som strengt tatt ikke TRENGER å starte opp.

:)

Last ned de 2 programmene jeg har linket til her og installer de. Kjør de deretter en og en.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du har mulighet så start maskinen trykk f8, velg da sikkermodus. se om det samme skjer der. kan tenkes at det er windows din som er helt ødelagt. har media cd? trykk f12 under boot så velger du cd rom eller så booter den plata automatisk. trykk enter for og instalere, ta også slett partisjonen når du ser den menyen. hvis ikke du har plata så ringer du hp og spørr om du kan få en hvis du ikke har rota den bort.

Det fulgte ikke med noe cd til pcen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eneste som hjelper er å trykke Ctrl-alt-del og oppgavebehandling, da stopper den å fryse en liten stund.

For å gå direkte til oppgavebehandling når alt fryser så kan du forresten bruke "CTRL" + "SHIFT" + "ESC".

Virker som om en formatering (av begge, siden du har to med samme problem) er eneste utvei.

Hvor lenge er det siden forrige formatering? Eller siden forrige opprensking i registeret? Eller siste defragmentering?

Etter min erfaring så blir alle maskiner forferdelig treige om det går flere år imellom hver formatering og lite er gjort underveis for å renske opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har muligheten til og ringe HP support. og si at du ikke har fått noe media når du kjøpte pc. test i sikkermodus da. der har du jo muligheten til å stille maskinen tilbake før problmet begynte. men ser ikke på det som noe god løsning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

sto at jeg ikke skulle ha med cd, fordi alt var instalert på pcen.

Har formatert 1 gang siden jeg fikk den (1 år siden)

Prøvde en systemgjenopprettning på bærbare nå, det ser ut til å ha fungert.

Det gikk ikke på den stasjonære(xp), så må nok formatere den da <_<

takker for hjelpen =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive