Hjemmeside - Ftp server. Blir spurt om brukernavn og passord?

16 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, :D

Jeg har hjemmeside, og blir nå spurt om brukernavn og passord når jeg skal inn på hjemmesiden min..?

Vil jo ikke få opp det, for da kan ingen andre se hjemmesiden.

Hva har skjedd?

Tidligere hadde jeg en velfungerende side, men etter jeg slettet alt og ville starte på ny, og la opp index.html - så fikk jeg opp denne boksen som spør etter brukernavn og passord.........

Kan det være noe galt med instillinger, evt indexfilen?? :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det snakk om at du får beskjed om passord og brukernavn når du skal logge inn med ftp ?

Det må du ha. Sannsynlighvis så har du fått dette på mail fra din host eller så har du det i ditt control panel..

Om du går inn med en nettlser så kan det henne at du har en modus som heter: Vedlikeholds modus'' Det vil si at kun du/admin kan komme inn på siden inntil en admin logger seg inn på siden og skrur av vedlikeholdsmodus ..

Om du skal instalere prøv dette:

www.dittnavn.no/install.php

eller:

www.dittnavn.no/install

eller

www.dittnavn.no/setup.php

eller

www.dittnavn.no/setup

Håper det var til hjelp :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Om det ligger en .htaccess eller .htpasswd fil i rotmappa, slett den og prøv igjen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar! :thumbs: :thumbs:

Skal sjekke det dere sier her. B)

Jeg mener når jeg går inn på nettleser, ikke når jeg skal logge inn på ftp. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar! :thumbs: :thumbs:

Skal sjekke det dere sier her. B)

Jeg mener når jeg går inn på nettleser, ikke når jeg skal logge inn på ftp. :)

Jeg vet det, men når man skal passordbeskytte en mappe (i ditt tilfelle rotmappa), så lager man .htaccess og .htpasswd. (Om det er på en linux server).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om han har en .htpasswd, så er ikke det noe problem, det er .htaccess som 'låser' tilgangen.

For å få noe klarhet: Du slettet alt du hadde i rootmappa di, for så å laste opp bare ei ren index.html fil?

Hvis annet - gi klarhet i hva du bruker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om han har en .htpasswd, så er ikke det noe problem, det er .htaccess som 'låser' tilgangen.

For å få noe klarhet: Du slettet alt du hadde i rootmappa di, for så å laste opp bare ei ren index.html fil?

Hvis annet - gi klarhet i hva du bruker.

Ja index.html, pluss left.html, main.html og up.html; som blir en side med fast meny osv.

Bruker Dreamweaver og FlashXTP (tror jeg serveren heter..)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

FlashXTP er vel et ftp program du laster opp bildene med?

Litt lurt å bruke DW til dette, da du kun trykker en knapp der (når du har satt rett settings), så laster DW opp for deg. Samt at du får veldig grei oversikt med det.

Hvor laster du opp siden din hen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekk i cPanel om det er satt noe passord.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mener du å skrive hjemmesiden og /cpanel?

The page cannot be found........

Har prøvd å maile fastname, men ikke svar enda..

Kan ikke se at noe annet ligger i rootmappa mi.. Hm :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ah dumme meg! :lol:

jeg lagte jo ny mappe, så det er vel grunnen?

at da ligger jo ikke .htacess der...

DET må vel være grunnen??

fastname tar lang tid å svare...så jeg får sjekke etter jobb

om det er filen som er problemet. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ånei....finner ikke .htaccess når jeg søker..

hva nå?? :o:o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vær sikker på at du har index.html i rota av serveren og ikke i ei mappe. Hvis du har den i ei mappe, så blir adressen slik for å se den: www.domene.her/mappenavn/

Egentlig skal alt bli slettet når du sletter, så det at en .htaccess fil ligger igjen høres litt rart ut egentlig. Du skulle i så fall fått feilmelding på at du ikke har rettigheter til dette.

Var det en ferdig løsning du brukte tidligere,(som du slettet) eller var det bare dreamweaver og filer du laget med den?

Har du Web Shell (file manager) i administrasjons panelet ditt når du logger inn på fastname.no, så kan du se den der hvis den er der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vær sikker på at du har index.html i rota av serveren og ikke i ei mappe. Hvis du har den i ei mappe, så blir adressen slik for å se den: www.domene.her/mappenavn/

Egentlig skal alt bli slettet når du sletter, så det at en .htaccess fil ligger igjen høres litt rart ut egentlig. Du skulle i så fall fått feilmelding på at du ikke har rettigheter til dette.

Var det en ferdig løsning du brukte tidligere,(som du slettet) eller var det bare dreamweaver og filer du laget med den?

Har du Web Shell (file manager) i administrasjons panelet ditt når du logger inn på fastname.no, så kan du se den der hvis den er der.

I rota av serveren, hva betyr det? hehe...er ikke så teknisk av meg nei :P

Jeg har den i ei mappe, og drar den over i www-mappa på ftp serveren, er det rett?

Jeg fant ikke htaccess fila..

Alt ble laget i dreamweaver ja, og lastet opp med ftp server..

Jeg tror ikke jeg har web shell...skal sjekke.

Takk! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

fant ikke file manager....rart...har mailt fastname men de svarer aldri

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har den i ei mappe, og drar den over i www-mappa på ftp serveren, er det rett?

Ja, ser på fastnames sider at det er rota for å vise på web.

Det er altså kun index fila som du legger i www mappa.

Vanskelig å hjelp når man ikke har tilgang selv til siden din, så hvis ikke du har satt på noe sperring i kontrollpanelet og ikke har lastet opp en .htaccess fil selv og index fila ligger rett, så vet jeg ikke mer enn å vente på svar fra fastname. Eventuelt vurdere bytte av leverandør hvis dette tar for lang tid og svar ikke kommer.

Edit: Hvis det mot formodning er Flashfxp du bruker og ikke FlashXTP, så er det mulig å se skjulte filer slik ser det ut som:

Press F6 for preferences (Options > Preferences)

Select the "Advanced" tab, in the middle-right, under "List Method" select "Show hidden files". If that doesn't work, select custom, then make sure it has "ls -la" (without quotes) as the custom command.

Endret av kandasa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive