Dårlig trådløst signal

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hey folks!

Sliter med at det trådløse signalet til den stasjonære pcen er svakt. På den bærbare er det gjerne 20-25% bedre i samme rom (men dog noko høgare over bakkenivå). Det kan ha med at det er murvegg mellom den trådløse boksen og ned til rommet og da signalet blir betydelig svekka på ein høgdeforskjell på rundt 1-2m.

Har strekt boksen så langt som den går og pcen står der den må stå.. Kva kan eg gjere for å forbedre signalet? Kjøpe antenne med kabel som kan settes høgare opp?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan være et triks ja - enten det eller kable :P

Eller kanskje kable et stykke lenger så du får den trådøse nærmere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når det gjelder murveggen. Tenk den signalet som en rett strek mellom pc og trådløs-adapter. Jo brattere vinkelen blir jo mere mur må signalet passere. En vegg på 20cm blir blir fort "en halvmeter tykk" dersom vinkelen bare er bratt nok. Alt fast materiale som signalet må passere vil ha en vis invirkning på signalets kvalitet/styrke.

Fant ikke tilbake til den siden jeg leste dette på forresten, men det høres da logisk ut....

Vet ikke om det gjelper deg stort i dette tilfellet? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

wlan repeater kan muligens løse problemet ditt. Det er da en antennelignende sak som viderefører signalet

http://www.wlansupply.no/index.asp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja, det stemmer det dere begge seier.. Det blir jo lengre for signalet å reise gjennom veggen desto skarpare den står i forhold til vinkelen..

Tanken med å prøve å flytte ruteren nærmere den stasj. pcen nede var for å prøve å komme meir "over" murveggen. Hmm.. Får prøve meg litt fram. Men i tilfelle, er det nokre gode og rimelige antenner som kan annbefales?

EDIT: loretta, disse løsningene der var egentlig veldig dyre. Men rota meg inn på ein underside med kabler der. Har allerede ein antenne som henger utenpå pcen (PCI porten der det trådløse kortet står). Kunne det gå ann å berre kjøpe ein kabel og flytte litt på antenna kanskje?

Endret av Spike
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Mente at man fant diverse utstyr på den siden som kunne være til hjelp. Har selv langdistanse sambandspakken, fungerer utrolig bra får jo nestn inn hele verden =P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hmm, har no prøvd å flytte enda eit stykke til på ruteren. Klarte i går å komme opp i 240kB/s stabilt, og nokre gonger varierende mellom 250 - 300 kB/s. 312kB/s er maks på bredbåndet.

Men det hender at nettet detter ut når eg spelar. Dette er noe surt da eg spelar eindel online.. Har hatt dette kortet 2-3 veker no, men kan vel levere kanskje reklamere på at produktet ikkje leverer det eg forventar? Valgte Linksys WMP54G fordi det var eit linksys kort, har linksys ruter og folk har igjennom tiden annbefalt å bruke same type klientkort som ruter. Men skjønner ikkje kost den bærbare klarer seg så mykje bedre enn den stasjonære da..

Vurderer å skaffe eit anna kort..

Endret av Spike
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive