ikt-jobb under utdannelsen?

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg er førsteårsstudent, og studerer informasjonsbehandling over nettet. Kunne tenkt meg en deltids it-jobb på siden til neste høst. Jeg innser at som andreårsstudent har jeg ikke allverdens kompetanse, men kan sikkert fungere greit til forefallende arbeid.

Vet dere om it-bedrifter pleier å ansette studenter?

Endret av Rune Flobakk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvilke oppgaver og slikt ser du for deg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mange firmaer der ute som søker ett IT-studenter til kundesupport og lignende.

Det er jo bare å sjekke innom finn eller annonnser generelt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du studerer over nettet, så jeg tar forbehold om at du bor hjemme. Personlig ville jeg løpt rundt til bedrifter du kunne tenkt deg å jobbe for og søkt om sommerjobb. En sommerjobb er en genial måte å få en fot innenfor og kunne vise hva du kan. (Selv hadde jeg et 4 ukers vikariat (som skulle fornyes etter 2 uker ettersom de ikke visste hva jeg kunne), gikk tom for arbeid etter 2 uker, mistet derfor jobben (det var jo ikke arbeid...) og fikk, grunnet studier, vikariat ut året hvor jeg mer eller mindre kom og gikk som jeg ville (så lenge det forefallende og heller kjedelige arbeidet ble gjort). Valgte selv å ikke fortsette i etterkant ettersom det rett og slett ble for mye arbeid i forhold til studier.

En annen mulighet du har er å traske rundt til lokale bedrifter som passer inn i drømmebildet ditt. Ta med en CV, ta en dusj i forkant og presenter deg selv på et hyggelig vis. IT sliter litt med for mange arbeidsplasser i forhold til arbeidstakere (GUD som jeg hater at jeg ikke gadd å gjennomføre dataingeniør-studiet), så du bør absolutt kunne ha en god mulighet til å snappe opp en deltidsjobb.