ikt-jobb under utdannelsen?

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg er førsteårsstudent, og studerer informasjonsbehandling over nettet. Kunne tenkt meg en deltids it-jobb på siden til neste høst. Jeg innser at som andreårsstudent har jeg ikke allverdens kompetanse, men kan sikkert fungere greit til forefallende arbeid.

Vet dere om it-bedrifter pleier å ansette studenter?

Endret av Rune Flobakk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvilke oppgaver og slikt ser du for deg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mange firmaer der ute som søker ett IT-studenter til kundesupport og lignende.

Det er jo bare å sjekke innom finn eller annonnser generelt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du studerer over nettet, så jeg tar forbehold om at du bor hjemme. Personlig ville jeg løpt rundt til bedrifter du kunne tenkt deg å jobbe for og søkt om sommerjobb. En sommerjobb er en genial måte å få en fot innenfor og kunne vise hva du kan. (Selv hadde jeg et 4 ukers vikariat (som skulle fornyes etter 2 uker ettersom de ikke visste hva jeg kunne), gikk tom for arbeid etter 2 uker, mistet derfor jobben (det var jo ikke arbeid...) og fikk, grunnet studier, vikariat ut året hvor jeg mer eller mindre kom og gikk som jeg ville (så lenge det forefallende og heller kjedelige arbeidet ble gjort). Valgte selv å ikke fortsette i etterkant ettersom det rett og slett ble for mye arbeid i forhold til studier.

En annen mulighet du har er å traske rundt til lokale bedrifter som passer inn i drømmebildet ditt. Ta med en CV, ta en dusj i forkant og presenter deg selv på et hyggelig vis. IT sliter litt med for mange arbeidsplasser i forhold til arbeidstakere (GUD som jeg hater at jeg ikke gadd å gjennomføre dataingeniør-studiet), så du bør absolutt kunne ha en god mulighet til å snappe opp en deltidsjobb.

Det er vel også muligheter for å kunne få en nettbasert datajobb, men da må du nesten huske på at du konkurrerer mot hele landet og ikke bare lokalmiljøet. Konkurransen er hardere, og jobbene går gjerne til de virkelig flinke nerdene. Dersom du plasserer deg blant disse, bør du derimot ikke ha for vanskelig med å få en jobb (og husk; nerd er et hedersbevis).

Kundeservice er som tidligere nevnt en mulighet, men litt avhengig av hva du studerer etc er kanskje ikke blant de mest relevante jobbene. Det er dog en veldig grei studentjobb (i mine øyne ettersom jeg driver med det selv).

Lykke til...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive