ShoutCast server problemer

2 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei, jeg driver og setter opp en ShoutCast server, dels som ett personlig lite prosjekt og dels så vennene mine kan spille de sangene de lager og la andre høre på (eget band)

Men her kommer problemet, jeg har fulgt denne guiden til punkt å prikke, men har fortsatt problemer. Problemet ligger i at jeg faktisk ikke får trykket på "connect" knappen :S

185870.jpeg

Noen forslag til hva jeg gjør galt? eller, best av alt, hvordan løse det :P

Takker for alle svar (som til en viss grad holder seg til topic)

EDIT:

Plutselig bestemte den seg for at den skulle la meg "connecte", men når noen prøver å komme inn på serveren får de "timed out" og jeg får:

<04/18/08@01:04:14> [yp_add] yp.shoutcast.com gave error (nak)

<04/18/08@01:04:14> [yp_add] yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: 81.167.186.145:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out).)

<04/18/08@01:09:25> [yp_add] yp.shoutcast.com gave error (nak)

<04/18/08@01:09:25> [yp_add] yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: 81.167.186.145:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out).)

Har satt brannmuren (ESET Smart Security) til å ekskludere Winamp/ShoutCast, hvordan jeg gjør med NAT og ISP cache vet jeg ikke. og har ikke noe P2P programmer oppe

Jeg har statisk IP og port 8000-8001 oppe..

Endret av skaperen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, jeg driver og setter opp en ShoutCast server, dels som ett personlig lite prosjekt og dels så vennene mine kan spille de sangene de lager og la andre høre på (eget band)

Men her kommer problemet, jeg har fulgt denne guiden til punkt å prikke, men har fortsatt problemer. Problemet ligger i at jeg faktisk ikke får trykket på "connect" knappen :S

185870.jpeg

Noen forslag til hva jeg gjør galt? eller, best av alt, hvordan løse det :P

Takker for alle svar (som til en viss grad holder seg til topic)

EDIT:

Plutselig bestemte den seg for at den skulle la meg "connecte", men når noen prøver å komme inn på serveren får de "timed out" og jeg får:

<04/18/08@01:04:14> [yp_add] yp.shoutcast.com gave error (nak)

<04/18/08@01:04:14> [yp_add] yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: 81.167.186.145:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out).)

<04/18/08@01:09:25> [yp_add] yp.shoutcast.com gave error (nak)

<04/18/08@01:09:25> [yp_add] yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: 81.167.186.145:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out).)

Har satt brannmuren (ESET Smart Security) til å ekskludere Winamp/ShoutCast, hvordan jeg gjør med NAT og ISP cache vet jeg ikke. og har ikke noe P2P programmer oppe

Jeg har statisk IP og port 8000-8001 oppe..

Bare benytt din lokale ip istedenfor localhost ( ipconfig/all ) - ser ikke at det skal være noe feil dersom du har åpnet portene som skal til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive