Beste internettleverandør?

6 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei :)

Nå er jeg mektig forbanna på Grimstad kabelTV (Tel-Ag). Mister internett hele tiden. Har klagd flere ganger men ingenting skjer. Så nå lurer jeg på å bytte leverandør.

Det som er viktigst er at nettet er stabilt og at det er billig.

Nå har vi en pakke som heter Internett Small 4/4 Mbit som koster 240 kr i 3 mnd, den er grei nok den når jeg faktisk er på internett. Kjørte hastighetstesten på telag.no og jeg fikk dette rasultatet:

Du brukte 3.6 sekunder på å laste ned et bilde som tar 1240720 bytes.

Hastigheten din blir da: 2757kbps eller 337kBps.

Så hvem er best?

Endret av StianBe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

!!BUMP!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tjaa, vil anse tele2 som en meget bra aktør :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Prislisten fra Tafjord Mimer imponerte meg - jeg har online.no.

Selve løsningen er kanskje ikke egnet for deg siden dette er Sunnmøre, men det kan gi deg ideer om hva du bør se etter og søke etter på nettet.

Her er Aftenpostens bredbåndskalkulator - søk på Aust-Agder. Også der kom Tafjord Mimer godt ut i hastighet og pris.

Jeg tror du klarer deg langt med et slik søkeverktøy i starten for å finne de beste tilbudene ?

EDIT:

På noe lengre sikt ser tilbudene fra Tel-Ag ut til å være greie nok - spesielt hvis du har kombinert kabel-TV og Internett ?

De er i ferd med å installere fiber-nett, og kan tilby langt større hastighet i tiden fremover. De vil ha temmelig konkurransedyktige tilbud når ting er mer "up&go".

Jeg hadde trolig valgt å feilsøke MIN del av internett-tilkoblingen, og bedt om prisavslag for DERES feil (hvis det i hovedsak er deres feil) - men jeg hadde trolig valgt å beholde samme leverandør.

Jeg fikk ikke sjekket detaljer særlig nøye på Grimstad kabel-TV. Siden var direkte frustrerende med stadig å bli redirected til Tel-Ag's sider. Jeg har vært borte i langt mer oversiktlige tilbud om bredbånd fra de fleste andre.

EDIT:

Jeg fikk endelig sjekket noen priser - Agder Telenett - prisene er temmelig "sammenvevd" med tilbud om IP-telefoni, kabel-TV og andre slike ting. Jeg hadde trolig valgt å bytte leverandør likevel hvis nåværende leverandør ikke tilbyr OK forbindelse.

-

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok. Skal sjekke det ut :) Liker alt med Grimstad KabelTV untatt at nettet forsvinner HELE tiden... Jeg har vært og klaget og nå skal vi få (enda) ett nytt modem. Hvis ikke det heller hjelper så bytter vi...

Takker for svara :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har selv start.no som bredbåndsleverandør. Har ikke hatt problemer med de etter jeg skaffet meg bredbånd. Prisen er også bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive