Frostwire skrur av pc'n min

10 innlegg i emnet

Skrevet

Når jeg har brukt frostwire i noen minutter, så skrur pc'n seg av uten noen forvarsel.

Hvordan får jeg slutt på det?

*Nybegynner!* x)

takk<3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har du prøvd noen andre bittorrent-program ? Om dette gjelder bittorrent generelt, eller FrostWire spesielt.

Det er vanskelig å finne årsak hvis du ikke får opp noen feilmelding / blåskjerm.

EDIT:

Jeg ville testet om problemet også gjelder andre bittorrent-programmer, for å få avgrenset problemet til kun å gjelde ett program, ellerbittorrent-settings generelt.

Bittorrent pleier sjelden å forårsake reboot av PC-en. Langt vanligere er problem med hastighet som skyldes NAT-problem (må åpne port i ruter).

Hvis annet bittorrent-program funker OK er problemet avgrenset til FrostWire. En re-install hvor du er ekstra nøye med hvilke settings du velger kan være en løsning (lese installerings-valg nøye før du velger).

------

PC som skrur seg av uten forvarsel skyldes ofte varme. Dette er en "krise-håndtering" for å hindre skader, men det er vanligvis ikke knyttet til ett bestemt program alene. Mindre alvorlige problemer blir varslet med feilmeldinger eller BlueScreen.

Du kan skru av at maskinen restarter automatisk ved feil. Dette gir deg tid til å lese feilmelding før den forsvinner.

Jeg linker til en beskrivelse på hvordan du setter opp denne innstillingen - hentet fra TheMetalGod via en annen tråd.

EDIT:

Jeg linker til nærmere beskrivelse av systemkrasj fra samme side. Jeg har kun hatt slik feil under installering 1 gang, så her er det andre med langt mer erfaring.

-

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Velkommen som ny bruker :)

Ellers så ville jeg prøvd et annet program. Eventuelt reinstallere programmer for å se om det hjelper.

Skjer dette KUN i dette programmet? Ikke når du f.eks. spiller eller lignende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

må bare legge til at limewire og frostwire er vel ikke de beste og mest troende programma du burde bruke på pc. snakker bare etter erfarig ved bruk av limewire.ville avninstallert det i safemode hvis ikke ikke du kommer inn i vanlig win. og kanskje brukt.noe som helt annet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har bittorrent, men når jeg skal ha enkelt sanger så er det greiest med frostwire.

Skjærmen bli blå i et halvt sekund, så slår den seg av.

Ok, jeg skjønner INGEN ting av det dere snakker om, jeg kan faktisk ikke' no om PC :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det som skjer er at du får en blåskjerm. det du gjør start opp maskinen trykk f8 også disable du automatisk restart under feil. også gjør du samme prosedyre.da vil det stå en stop: 0x000000osv. men avinstallere hele greia. bruke noe annet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

må bare legge til at limewire og frostwire er vel ikke de beste og mest troende programma du burde bruke på pc. snakker bare etter erfarig ved bruk av limewire.ville avninstallert det i safemode hvis ikke ikke du kommer inn i vanlig win. og kanskje brukt.noe som helt annet.

FrostWire er open source, så tryggere program finner du ikke (i det henseende at du kan sjekke hele kildekoden om du ønsker/har kunskapen som trengs). Er det programvare jeg stoler på, så er det open source lastet ned fra produsentens hjemmeside.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Prøv å skru av automatisk restart - slik at du får LEST feilmelding.

Du kan skru av at maskinen restarter automatisk ved feil. Dette gir deg tid til å lese feilmelding før den forsvinner.

Jeg linker til en beskrivelse på hvordan du setter opp denne innstillingen - hentet fra TheMetalGod via en annen tråd. (klikk på linken "Jeg linker...")

Feilmelding er i denne stilen: STOP 0x0000007E - da holder det at du sier "Stop 7E" for at vi kan peile oss inn på hvilken feil det gjelder.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

kanoner: Kan vel kanskje nevne endel tryggere endet, men så frostwire, limewire og bearshare er de tryggeste programene du anbefaler, er jo vel kanskje ikke noe nytt at disse er de som sprer mest virus. gjennom open source. if you dont belive me google frostwire, limewire. står ikke noe annet enn hvordan fjerne virus. kan ikke huske så lenge jeg har hatt internett der det står en anbefaling av noen som helst som har drevet elle som ja gudene vet. at de anbefaler og bruke disse programmene. så jeg vill kanskje ikke sagt at det var trygt.

Men når det er sagt,så skal det sies at denne er min mening.vi har alle forskjellige syn på ting og erfaringer.

Endret av dagsat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kanoner: Kan vel kanskje nevne endel tryggere endet, men så frostwire, limewire og bearshare er de tryggeste programene du anbefaler, er jo vel kanskje ikke noe nytt at disse er de som sprer mest virus. gjennom open source. if you dont belive me google frostwire, limewire. står ikke noe annet enn hvordan fjerne virus. kan ikke huske så lenge jeg har hatt internett der det står en anbefaling av noen som helst som har drevet elle som ja gudene vet. at de anbefaler og bruke disse programmene. så jeg vill kanskje ikke sagt at det var trygt.

Men når det er sagt,så skal det sies at denne er min mening.vi har alle forskjellige syn på ting og erfaringer.

Nå er jo dette en avsporing, så ja det er vel en subjektiv mening. Jeg tror nok at de fleste treffene du får på google om virus som gjelder frostwire er hva du laster ned, ikke selve programmet. Noen med peiling correct me if I'm wrong.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive