[LØST] Uhell med NAS-server

9 innlegg i emnet

Skrevet

Hadde nylig skaffet meg Thecus N2100. Brukte den med Raid1. PC er HP/Windows Prof. Og sen datt den på gulvet. 60 cm.Kunde ikke slå av uten å trekke ut fra vegg. Etter litt jobbing og reinstallering går det å kjøre den untatt att kan ikke se innehållet på de to HDene.Har kjøpt nå en ny og identisk server fra Komplett.no.

Kan jeg flytte de gamle HDene til den nye serveren og hva som skjer da?

Det hender!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kommer helt an på hva som ble gjort under reinstallering. Jeg ville anbefalt å satt en av de inn i en standard PC og se om du kan lese den. Hvis ikke NAS-serveren har bygd opp harddiskene på nytt da du reinstallerte er det en god sjanse for at ihvertfall en av diskene fortsatt inneholder dataen din siden det faktisk var RAID 1.

Dog, om RAID-oppsettet har blitt gjenoppbygd kan det som sagt fort bli vanskelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kommer helt an på hva som ble gjort under reinstallering. Jeg ville anbefalt å satt en av de inn i en standard PC og se om du kan lese den. Hvis ikke NAS-serveren har bygd opp harddiskene på nytt da du reinstallerte er det en god sjanse for at ihvertfall en av diskene fortsatt inneholder dataen din siden det faktisk var RAID 1.

Dog, om RAID-oppsettet har blitt gjenoppbygd kan det som sagt fort bli vanskelig.

Satt den in i PCn og fant alt. Mange takk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Thecus som datt på gulvet har startet prikkfritt. Jeg har møtt nytt problem og det med nye server N2100. Oppdaterte til siste firmware V2.1.09. Der også RAID1. Alt bra med den men jeg finner ikke serveren med min HP nx7400 /XP pro. Da jeg søker datamaskin N2100 finner HP den men får den ikke synlig på Min Datamaskin-side. Har ikke disse begge servere heller i samme lokal. De er koblet nå hvær til sin egen datamaskin i olike byer.Den første server blev installert med HP og Thecus var synlig og brukbar på "min datamaskin".Er det instillinger i HP eller Thecus som ikke er riktig? Syns jeg har prøvt alt jeg kan.

Jeg kommer in til Thecus med Setup lWizar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er glad at Thecus som datt er no helt grei. Alt som var inne fikk jeg igjen.

Den nye serveren vill ikke bli min venn.Identisk med den forrige. Har oppdatert firmewaren til den nyeste V2.1-09. Kommer in med setup wizar men finner den ikke på min datamaskin som den forrige server. Etter reset til fabrikks instilligene får resultat

Network OK

Sevice Skipped

Raid Skipped

Password OK

Fortsatt ikke synlig.Har Norton Internet Secyuty 2006 og XPPro i HP. Av og til har RAID vært OK men Servis alrig.

RAID1 Heathy. Det går an å kofigurere lett.No viser den so.

Network FTP i port 21.

LAN1 Dynamic

Network servise:

HTTP Port 80

Secure HTTP port 443

Det som skjer er at etter hver installering blir det mindre OK. Dårlig vei. Øsker meg hjelp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg fikk melding fra Thecus Support at feilen liggen i nettverk. Enten nettverks instillinger eller "mapping networks driver". Jeg bruker her D-Link 635 og Canal Digital, men dette har vel ingenting å gjøre med det sist næmnte. Skall jeg banke min rutere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker Network Magic og den viser at jeg har to routere selv jeg har kun ein.D-Link DIR 635 har fått to navn. Har resetta den og starta med ny navn. Kan dette væare skulden til problen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det siste var bare tull. Der ser man att man ikke kan so mye. Dlink går no til service og HP får ny Recowery- cd....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Idag fikk jeg en ny rutere, installerte den og har no nettverks server som VIRKER. Det var feil med ruteren som kopler av og på, men det største feilet var at jeg ikke godtog ved installasjon de alternativene som var der. jeg trodde de forvalgte instillingene var ferdige til bruk og jeg ville ikke endre de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive