[LØST] IP adresse spm - Hvordan endre ekstern IP?

91 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Tror rådstarter er voksen.

btw, sikkerheten er nok litt bedre nå en i "gamle irc dager"

mange som bruker irc fremdeles btw

Endret av Dj_Evelen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En lærerik tråd dette her, men begynner det ikke snart å bli litt overkill? Hadde jeg vært TS hadde jeg ikke skjønt en dritt og rett og slett mistet motet. Husk at det enkle er ofte det beste.

Dessuten forstår jeg ikke helt poenget med å bytte IP-adresse, skifte nettverkskort etc. etc. etc. Det som skjer om du bytter IP-adresse, er jo at noen andre får den... og da har jo vedkommende fått din bekymring.

Nei gjør som KongKlykken var inne på tidlig: varsle admin hos Sol og få utestengt utysket.

IP-adresse er offentlig info i utgangspunktet. Det er bare når det kobles opp mot navn etc. det blir sensitiv info.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

FEILFEILFEIL.

hjelper ikke en dritt.

Og hvorfor skal du ha ny MAC adr?

bare enehter i det lokale nettet kan se den.

Og intern IP har ingenting og se for ekstern IP

Han trenger ikke en nye mac, men han får det likevel. Og om du skifter ifra trådløst nettverkskort til f.eks. et Ethernetkort så vil du enormt ofte få ny IP siden leasen på den gamle fortsatt henger igjen på det gamle kortet.

Prøv selv, jeg har iallefall alltid forskjellig ekstern IP om jeg skulle gidde å plugge i kabelen ifra routeren som står 60cm ifra maskinen, imens jeg kobler ifra det trådløse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg prøvde å motsi ham ved å si at ip-ene til sol chat er kryptert. Da sa han at det finnes dekrypteringsprogrammer. Så sa jeg at flere kan ha samme ip men ikke på samme tid men da sa han dette:

web sider bruker cokies for å huske at akkuratt den maskinen har vert der før +++ mere

Så jeg tror faktisk at han vet hva han prater om. Hån påstår fortsatt at han kan se folks IP. Og han har skremt flere.

Dette er trakassering og sol gjør ikke noe med det. Jeg har sendt dem mail flere ganger. Hjelper ikke.

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvorfor gidder du å svare han egentlig? Det er nok det som trigger han til å fortsette.. Om du bare ignorerer han, vil han gi seg etter hvert.

Uansett, bruker du en av disse proxy-serverne som nevnt over, skal du ha en annen IP og nye cookies/infokapsler vil bli brukt. Men han kjenner vel igjen brukernavnet ditt da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hvorfor gidder du å svare han egentlig? Det er nok det som trigger han til å fortsette.. Om du bare ignorerer han, vil han gi seg etter hvert.

Uansett, bruker du en av disse proxy-serverne som nevnt over, skal du ha en annen IP og nye cookies/infokapsler vil bli brukt. Men han kjenner vel igjen brukernavnet ditt da?

Han setter meg i selvforsvar når han lyver om meg. Sprer usannheter om meg.

Jeg vil bare chatte i fred og kan ikke gå et annet sted for jeg har mange av mine chatvenner der. Flere som ikke kjente meg godt har begynt å tvile på MEG fordi han høres så troverdig ut utifra alt dette han påstår han kan.

Men hvis jeg bruker en av disse proxy-serverne, må jeg bytte det også hver gang jeg skal inn på sol chat da? for å ha ny IP igjen og cookies osv?

( Man kan ikke logge inn med 2 nick samtidig på sol chat, men det har han klart. Dette har flere testet ut med et triks han nevnte og nå går det plutselig an. Så han prater ikke tull).

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Han trenger ikke en nye mac, men han får det likevel. Og om du skifter ifra trådløst nettverkskort til f.eks. et Ethernetkort så vil du enormt ofte få ny IP siden leasen på den gamle fortsatt henger igjen på det gamle kortet.

Prøv selv, jeg har iallefall alltid forskjellig ekstern IP om jeg skulle gidde å plugge i kabelen ifra routeren som står 60cm ifra maskinen, imens jeg kobler ifra det trådløse.

Det er jo kun ruter i dette tilfellet som gir ip til maskin. Derfor vil jo ikke nytt nettverkskort hjelpe.

Dersom en bytter ruter / innloggende enhet så kanskje man får ny ip, for disse har jo en macadresse som da blir endret overfor isp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men hvis jeg bruker en av disse proxy-serverne, må jeg bytte det også hver gang jeg skal inn på sol chat da? for å ha ny IP igjen og cookies osv?

( Man kan ikke logge inn med 2 nick samtidig på sol chat, men det har han klart. Dette har flere testet ut med et triks han nevnte og nå går det plutselig an. Så han prater ikke tull).

Du vil nok ha forskjellig IP for hver gang du benytter disse proxyserverne, samt at infokapslene vil være forskjellig fra gang til gang. Men det hjelper jo lite siden du antageligvis logger deg på med brukernavn og passord (har aldri prøvd sol-chat selv). Er nok der han "tar deg"..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hva heter denne brukeren? nick.

Hvilken kanal holder han til på?

EDIT: er ganske sikker på at det er kaker han kjenner deg igjenn på.

Fjern kakene ved og velge Tools --> Internett Options -->Delete --> Delete all

Tror kakene fjernes da

Endret av Dj_Evelen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hva heter denne brukeren? nick.

Hvilken kanal holder han til på?

EDIT: er ganske sikker på at det er kaker han kjenner deg igjenn på.

Fjern kakene ved og velge Tools --> Internett Options -->Delete --> Delete all

Tror kakene fjernes da

Han kaller seg CapteinJack og er å finne på 40+ . ( sol chat )

Men ikke si at jeg har tatt kontakt med dere her. Da kommer han hit og leser dette innlegget og gud vet hva annet han finner på/ut da :(

Kan bare si ( hvis du har tenkt å si noe ) at du kjenner noen fra sol som plages med at....

Han sier ikke noe når det er en moderator der...

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv får jeg alltid samme IP når jeg er hjemme, uansett hvor mange dager jeg er borte på påskefjellet eller ikke. Jeg må enten skifte ifra trådløst kort til Ethernetkort eller boote opp et annet OS for å få ny IP.

HotSpotShield eller Proxyer er også alternativ verdt å sjekke opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Han kaller seg CapteinJack og er å finne på 40+ . ( sol chat )

Men ikke si at jeg har tatt kontakt med dere her. Da kommer han hit og leser dette innlegget og gud vet hva annet han finner på/ut da :(

Kan bare si ( hvis du har tenkt å si noe ) at du kjenner noen fra sol som plages med at....

Han sier ikke noe når det er en moderator der...

Sier selvsagt ikke noe om deg og ITpro ;)

Skal bare se hvor Pro han egentlig er

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sier selvsagt ikke noe om deg og ITpro ;)

Skal bare se hvor Pro han egentlig er

Flott. Sorry. Dette har nok gjort meg litt...eh...paranoid :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Leser at du har prøvd å fått kontakt med mod, uten å lykkes. Tror fortsatt det er det eneste du kan gjøre for å få bukt med problemet.

Har du forresten prøvd å kontakte kundeservice?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Leser at du har prøvd å fått kontakt med mod, uten å lykkes. Tror fortsatt det er det eneste du kan gjøre for å få bukt med problemet.

Har du forresten prøvd å kontakte kundeservice?

De har et tlf nr men aldri noen som svarer.

Jeg har sendt mange mail OG kontaktet kundeservice flere ganger, ja.

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når jeg klikker start chat og det kommer opp en liste over chaterom ligger ikke enkelte der, blandt annet 40pluss

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når jeg klikker start chat og det kommer opp en liste over chaterom ligger ikke enkelte der, blandt annet 40pluss

http://chat.sol.no/solchat/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jaja, men sol1 starter når jeg klikker 40pluss

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

jaja, men sol1 starter når jeg klikker 40pluss

Det står sol1 til høyre over nickene ja men du ER i 40+.

Det har vært sånn de siste ukene. Sol jobber med å fikse det.

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Aha, skjønner..

EDIT: ok, da har jeg funnet han på chatten.

Han påstår selv han ikkkedriver med noe av dette, han greide og se hvilken ISP jeg hadde, muligens tipping.

Han påstår at han ser min IP adresse, men han sier "Jeg gir ikke ut sånn", og ellers prøver og sakke seg vekk fra emnet.

Dette til tross for at IP-en ikke er sensitiv, ivertfal ikke når det er min egen IP.

Han påstår også at han kunne se at jeg hadde en bruker der, noe jeg ikke har.

Han påstår at han kjenner meg igjenn på skrivemåten, men sier ikkem hvem (snakker seg hvekk fra det)

Han er nokk rett og slett bare en vanlig bruker med god overtalingsevne.

Ellers er kanskje dette løsningen:

untitled.jpg

Du har ingenting og frykte slik jeg ser det.

Endret av Dj_Evelen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Aha, skjønner..

EDIT: ok, da har jeg funnet han på chatten.

Han påstår selv han ikkkedriver med noe av dette, han greide og se hvilken ISP jeg hadde, muligens tipping.

Han påstår at han ser min IP adresse, men han sier "Jeg gir ikke ut sånn", og ellers prøver og sakke seg vekk fra emnet.

Dette til tross for at IP-en ikke er sensitiv, ivertfal ikke når det er min egen IP.

Han påstår også at han kunne se at jeg hadde en bruker der, noe jeg ikke har.

Han påstår at han kjenner meg igjenn på skrivemåten, men sier ikkem hvem (snakker seg hvekk fra det)

Han er nokk rett og slett bare en vanlig bruker med god overtalingsevne.

Ellers er kanskje dette løsningen:

untitled.jpg

Du har ingenting og frykte slik jeg ser det.

Tusen takk for hjelpen.

Beklager at du måtte "oppleve" hvordan han er du også.

Men han har nok ødelagt chatten for meg. Han har også spredt rykter om meg. Og som du sier: han har god overtalingsevne.

Tusen takk til alle

Dere er snille

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

np.

Om du vil chatte vil jeg heller anbefale deg og joine IRC btw.

Diverse Chattesider som sol, chat.no osv er ganske useriøse, ingenting annet en folk som vil ha kontaker på MSN.

mvh Evelen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Skal legge ut en screenprint her.

Hvordan gjør jeg det?

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ha vinduet aktivt.

Trykk Alt + PrtScreen knappen ( tar skjermdump )

Åpne bildebehandlingsprogram ( paint funker greit ) og lim inn skjermdump.

Rediger om ønsket. ( Fjerne sensitiv info )

Lagre som .jpg

Gå til Bildr.no ( link i min sigg )'

Last opp bildet du lagret.

Kopier url nr2 ( den i mitten )

Lim inn linken i neste post du lager.

Du vil nå få en thumbnail-link i posten.

Se også KongKlykkens Bilde-Guide.

Endret av TheMetalGod
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Gå til Bildr.no ( link i min sigg )'

Last opp bildet du lagret.

Kopier url nr2 ( den i mitten )

Lim inn linken i neste post du lager.

Du vil nå få en thumbnail-link i posten.

Se også KongKlykkens Bilde-Guide.

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive