[LØST] IP adresse spm - Hvordan endre ekstern IP?

91 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har fått en gris etter meg på chat. Det hjelper meg ikke å bytte nic for han ser at det er meg med en gang. Han påstår at han kan se min IP-adresse.

Så jeg lurer på følgende:

- Hvordan kan man se andres IP-adresse ( på Sol Chat )

- Hvordan kan man endre IP-adresse på en enkel måte ofte

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ai.. IP-adressen som identifiserer deg får du tildelt fra internett-leverandøren din. Den er litt vanskelig å skjule sånn sett, men det finnes løsninger. Altså å benytte en "tjener" som f.eks denne: http://www.hide-myip.info/

Jeg søkte bare kjappt på google nå, så kan ikke garantere at dette fungerer.

Det du også bør gjøre er å tipse foreldre/sol.no/politi om dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ai.. IP-adressen som identifiserer deg får du tildelt fra internett-leverandøren din. Den er litt vanskelig å skjule sånn sett, men det finnes løsninger. Altså å benytte en "tjener" som f.eks denne: http://www.hide-myip.info/

Jeg søkte bare kjappt på google nå, så kan ikke garantere at dette fungerer.

Det du også bør gjøre er å tipse foreldre/sol.no/politi om dette.

Den var på engelsk joooo :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

last ned http://hotspotshield.com/

Installert

Start programme, høyreklikk på ikonet som kommer nede til vensre og "Connect".

Endret av Dj_Evelen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Installert

Hmmm, men hvor vanlig er det å ha en sånn security da?

Hvis jeg er den eneste som har det i rommet ser han jo at det er meg igjen jo :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmmm, men hvor vanlig er det å ha en sånn security da?

Hvis jeg er den eneste som har det i rommet ser han jo at det er meg igjen jo :lol:

Sol Chat har jo massevis av brukere (sist jeg sjekket)

Eneste denne HotSpotShield gjør er og "gi deg" en ny IP.

Altså en amerikansk IP-adresse.

Det er ikke uvanlig og bruke slike verktøy på f.eks åpne trådløse nettverk for og forhindre sniffing.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sol Chat har jo massevis av brukere (sist jeg sjekket)

Eneste denne HotSpotShield gjør er og "gi deg" en ny IP.

Altså en amerikansk IP-adresse.

Det er ikke uvanlig og bruke slike verktøy på f.eks åpne trådløse nettverk for og forhindre sniffing.

Unnskyld, jeg stiller sikkert dumme spørsmål men...

Kommer ikke en amerikansk IP til å skille seg ut?

Lastet den ned forresten men nå får jeg reklame hele tiden på googles første side

:(

Du som har vært på Sol. Greier DU å se andres IP?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

er flere år siden jeg har vert på den chaten, kommer ikke inn n¨å, den bare laster "movie" står det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg slo modemet av og på.Har fortsatt samme IP adresse.

Kan noen hjelpe meg? :cry

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan egentlig ikke drive å skjule IP og andre "nevrotiske tiltak". På kort sikt er det en løsning, men det blir for slitsomt på lang sikt.

Jeg aner ikke hva saken dreier seg om. Det er en grense mellom hva som regnes som fleip og hva som er "plagsom forfølgelse". Hovedforskjellen er vel egentlig hvor lenge en ting holder på - ikke selve innholdet eller handlingen.

Du kan oppleve temmelig "drøye ting" fra jevnaldrende som i hovedsak er fleip (selv om det ikke VIRKER som fleip). Dette pleier å holde opp temmelig raskt, folk mister rett og slett interessen. En fleip er morsom å gjennomføre bare i kort tid.

Du vet sikkert selv forskjellen uten at jeg behøver å fortelle det.

Det beste rådet til nå har vel vært å melde fra til nettstedet om saken - la ansvarlige der foreta seg noe eller vurdere saken. Kamuflering av IP-adresse kan bli litt "nevrotisk" metode i det lange løp.

Jeg vurderer ikke dette som bruker av SOL eller andre chatte-løsninger - men jeg ser på om løsningen er egnet på lang sikt (det er litt stressende stadig å måtte bytte IP eller kamuflere seg).

For kjendiser kan en slik løsning være eneste alternativ. Hemmelig telefonnummer har vært brukt av kjendiser i mange år. Forskjellen er at disse er langt mer utsatt enn oss andre for plagsomme telefoner og annen trakassering. En "vanlig" person bør heller finne andre løsninger.

-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan egentlig ikke drive å skjule IP og andre "nevrotiske tiltak". På kort sikt er det en løsning, men det blir for slitsomt på lang sikt.

Jeg aner ikke hva saken dreier seg om. Det er en grense mellom hva som regnes som fleip og hva som er "plagsom forfølgelse". Hovedforskjellen er vel egentlig hvor lenge en ting holder på - ikke selve innholdet eller handlingen.

Du kan oppleve temmelig "drøye ting" fra jevnaldrende som i hovedsak er fleip (selv om det ikke VIRKER som fleip). Dette pleier å holde opp temmelig raskt, folk mister rett og slett interessen. En fleip er morsom å gjennomføre bare i kort tid.

Du vet sikkert selv forskjellen uten at jeg behøver å fortelle det.

Det beste rådet til nå har vel vært å melde fra til nettstedet om saken - la ansvarlige der foreta seg noe eller vurdere saken. Kamuflering av IP-adresse kan bli litt "nevrotisk" metode i det lange løp.

Jeg vurderer ikke dette som bruker av SOL eller andre chatte-løsninger - men jeg ser på om løsningen er egnet på lang sikt (det er litt stressende stadig å måtte bytte IP eller kamuflere seg).

For kjendiser kan en slik løsning være eneste alternativ. Hemmelig telefonnummer har vært brukt av kjendiser i mange år. Forskjellen er at disse er langt mer utsatt enn oss andre for plagsomme telefoner og annen trakassering. En "vanlig" person bør heller finne andre løsninger.

-

Jeg har selvfølgelig prøvd å løse dette problemet på andre måter. Henvendelse til chatledelsen mange ganger men så lenge de ikke er der ( som er 99% av tiden ) får de ikke sperret vedkommende.

Synes ikke jeg fikk svar på spørsmålet mitt her.

Fikk ikke noe hjelp her. Ba ikke om råd om hva jeg skulle gjøre angående den personen men:

Hvordan man kan se andres ip

Hvordan man på en enkelt måte kan skifte IP

Setter stor pris på svar på DET.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Du har rett. Det var tåpelig av meg å vinkle saken annerledes.

---

Du trenger en norsk IP-adresse som ikke skiller seg ut ?

... og du må ha mulighet til å kunne bytte ut denne relativt ofte ?

... og det skal helst være gratis eller en "overkommelig pris" ?

Såkalte "HideMyIP"-løsninger er litt mindre alminnelig i Norge, her må i hvert fall JEG søke på nettet for å finne noen. Da får du trolig raskere svar fra noen som kjenner løsninger.

Eventuelle løsningsforslag limes inn i dette innlegget - det er lite behov for å skrive et nytt innlegg bare for noen linker.

EDIT:

HideMyIP 2007 free trial, men pris 30$ hvis du skal fortsette å bruke det (litt dyrt). Du får TESTET løsningen. Relativt trygg nedlasting

http://www.hidemyass.com/

Her var det flere fornøyde brukere enn på Hide-my-ip

Change-ip-address.com - 18$ - men her skiller du deg skikkelig ut som kinesisk e.l.

Her er en relativt grei forklaring på hvordan en proxy-server virker Anonym den 31/01/2008 - 01:57 (hvordan IP-adresse kamufleres).

--

Resten av løsningen (hvordan noen kan se din IP) følger.

Her er deler av svaret. Herfra kan du laste ned IPnetInfo som kan gi deg mer opplysninger hvis du HAR ip-adressen til den andre.

Jeg tror det holder foreløpig ?

--

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm.....Er det ikke mulig å endre IP-addrese rimelig greit...Hmm..mente det gikk an å endre IP-addresen ved å f.eks skru av å på Routeren i x antall minutter....

Er det ikke PC-addresen eller hva den nå heter som er viktig, ikk IP.....?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, hvis jeg var deg ville jeg rett og slett byttet chattekanal slik at han ikke kan fortsette å plage deg. :).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det er vanlig at du får ny IP adresse etter å være utlogget en stund, avhengig av din ISP

Jeg har Ventelo som leier linje hos Telenor, der får jeg samme IP adresssen hver gang jeg logger på, går ut fra at Ventelo er fast oppkoplet mot min linje der, og derfor fast IP.

Så det er avhengig av ISP'ens infrastuktur der du bor.

Har du Telenor burde du få ny IP adresse hvis du er avlogget en stund.

Prøv denne, ser riktig nok ut til at den er linket til en annen side??: http://surf.sauda.net/

Edit. lagt inn link

Endret av BlackHawk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har rett. Det var tåpelig av meg å vinkle saken annerledes.

---

Du trenger en norsk IP-adresse som ikke skiller seg ut ?

... og du må ha mulighet til å kunne bytte ut denne relativt ofte ?

... og det skal helst være gratis eller en "overkommelig pris" ?

Såkalte "HideMyIP"-løsninger er litt mindre alminnelig i Norge, her må i hvert fall JEG søke på nettet for å finne noen. Da får du trolig raskere svar fra noen som kjenner løsninger.

Eventuelle løsningsforslag limes inn i dette innlegget - det er lite behov for å skrive et nytt innlegg bare for noen linker.

EDIT:

HideMyIP 2007 free trial, men pris 30$ hvis du skal fortsette å bruke det (litt dyrt). Du får TESTET løsningen. Relativt trygg nedlasting

http://www.hidemyass.com/

Her var det flere fornøyde brukere enn på Hide-my-ip

Change-ip-address.com - 18$ - men her skiller du deg skikkelig ut som kinesisk e.l.

Her er en relativt grei forklaring på hvordan en proxy-server virker Anonym den 31/01/2008 - 01:57 (hvordan IP-adresse kamufleres).

--

Resten av løsningen (hvordan noen kan se din IP) følger.

Her er deler av svaret. Herfra kan du laste ned IPnetInfo som kan gi deg mer opplysninger hvis du HAR ip-adressen til den andre.

Jeg tror det holder foreløpig ?

--

Tusen hjertelig takk for hjelpen. Skal kikke på disse forslagene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm.....Er det ikke mulig å endre IP-addrese rimelig greit...Hmm..mente det gikk an å endre IP-addresen ved å f.eks skru av å på Routeren i x antall minutter....

Er det ikke PC-addresen eller hva den nå heter som er viktig, ikk IP.....?

Jeg prøvde dette.Samme adresse etterpå.

Har GET da.Vet ikke om det har noe å si.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Siterer frå Get sine sider:

IP-adressen er dynamisk og tildeles via en DHCP-server. Get forblir eier av av IP-adressene. Men tjenester som no-ip og dyndns fungerer å bruke slik at du har et eget 'domene' knyttet opp mot din IP-adresse.

Get kundeservice kan ikke hjelpe til med bruken av disse tjenestene.

Så i prinsippet så kan du få ei ny adresse når du restartar modem. Men det er sjølvsagt avhengig av kor lang lease tid dei har (altså kor lenge det går før get/modemet gløymer kva adresse det hadde forrige gang). Det må du nesten spørje Get om.

Og berre til info, men det er vel kanskje heilt irrelevant i forhold til det du spør om da....

Get har IP-segmentene som går fra 84.208.xxx.xxx til 84.215.xxx.xxx. Dette er IP-adressen du vil få på din datamaskin dersom denne er tilkoblet direkte til kabelmodemet.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er vanlig at du får ny IP adresse etter å være utlogget en stund, avhengig av din ISP

Jeg har Ventelo som leier linje hos Telenor, der får jeg samme IP adresssen hver gang jeg logger på, går ut fra at Ventelo er fast oppkoplet mot min linje der, og derfor fast IP.

Prøv denne, ser riktig nok ut til at den er linket til en annen side??: http://surf.sauda.net/

Edit. lagt inn link

Hmm.....Tror de fleste får ny IP-addrese.... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Edit. lagt inn link

Ventelo har, dersom det ikke er endret siden bluecoms tid, ip lease time på enten 12 timer eller 24 timer. Dvs at dersom du har avskrudd utstyr i over 24 timer, så frigir du ipen du har hatt til nye kunder. Du kan likevel risikere å få samme ip tilbake når du skrur på utstyret igjen.

Trådstarter:

Du kan jo bruke ipconfig /release og ipconfig /renew i cmd og se om du får ny ip (dette Kun dersom du har leverandør med dhcp og pc koblet rett i modem).

Gjør da følgende:

velg start, så kjør (dersom XP) eller start, søk og skriv command, høyreklikk på ledetekst og start som administrator.

Følgende DOS kommandoer kan benyttes:

Skriv: ipconfig /release (frigir ipen du har)

skriv så: ipconfig /renew (for å be om ny ip). Du kan likevel fortsatt få samme ipadresse.)

Dersom du er koblet trådløst eller med kabel i en router, så må du logge på ruter for å finne mulighet til å frigi og få ny ip- adresse.

Dersom du følger oppskriften over og bare skriver ipconfig får du opp noe som ser ut som dette: (eksempel

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Tilkoblinsspesifikt DNS suffiks :

IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.64

Nettverksmaske . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standard gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.254

Dette er lokal tilkobling til et speedtouchmodem med innebygd router tatt som eksempel her.

For å komme inn på ruter, skriv inn ipadressen på standard gateway: 192.168.1.254 (eller annen tilsvarende) for å komme inn på ruter.

Får du spm og brukernavn om passord, så skriv inn merke + ordene user guide i google for å finne standard. Noen leverandører har egenoppsatte br. navn og passord på utstyr de leverer. Dette oppgis da av leverandør.

Eller man kan simpelthen ringe leverandør og spørre om de kan bistå. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette kunne være et alternativ, hvis du hadde vist hvilken ip vedkommende har.

Jeg bruker Peerguardian for å blokkere ipadresser.

http://www.webfrik.com/veiledning-31.html

Lage din egen blokkeringsliste og eventuelt huke vekk de andre listene som følger med programmet.

Skap din egen blokkeringsliste i notisblokk, lagre den til et passende filnavn.

F.eks Devilip:xx.99.252.0-xx.99.253.200

Trykk add i list manager.

152798.jpeg

Browse filen du har laget.

152802.jpeg

Hvis du senere vil legge til ip'r, marker din fil i list manager>Klikk open list

152805.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Åh, jeg føler meg som ei jente på en guttenerdkonvensjon: skjønner ikke noe av disse innleggene.

Men dere er sikkert frustrerte over at jeg er så "dum" også. Så unnskyld :huh:

Jeg har gått inn på linker jeg har fått her.

Jeg slo av hele greia over natta, som er foreslått å gjøre i en av linkene, Jeg våknet opp til null internett. D-linken hadde dødd og jeg måtte ringe en tekniker for å få internett igjen....så jeg er litt frustrert....litt mer....men ikke deres feil.

Og jeg prøvde det å skrive de "greiene" dere foreslår å skrive i KJØR. Fikk samme IP etterpå.

Jeg har GET som leverandør.

Ikke gi meg opp. Kom med flere forslag. Helst forslag som.....ja, lat som om dere prøver å forklare for en 5-åring.

Eller gjerne en triks. Noe a la å knipse med fingeren og voila ny IP hadde vært utrolig kjekt.

:wub:

Men det spørs om jeg tør å gjøre noe mer nå etter dagens episode.

Tilstand: forhåpentligvis-midlertidig-angst

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vil nokk tro HotSpotShield som jeg forslo lenger oppe i tråden er det enkleste.

Det er en VPN tunell du går gjennom.

Er vel i prinsippet det samme som en Proxy server slik jeg ser det.

Bare at HotSpotShield er en av de få gratis alternativene som gir bra hastighet (max 10GB trafikk pr mnd).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Installert

Hei,

Jeg installerte den igår, men så fikk jeg reklame så ofte at jeg valgte å avinstallere :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå skjønner jeg ingen ting:

Når jeg sjekker min ip hos IP Chicken og hos whatismyip.com får jeg en ip adresse , og når jeg sjekker under nettverkstilkoblinger hos meg selv har jeg en annen ip-adresse.

Hvilken er riktig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive