[LØST] Hjelp med Roaming Profiles

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, jeg har ordnet roaming profiler, så alle filene brukerene lagrer blir lagret på serveren, men jeg har et problem, når jeg åpner profil mappene på serveren får jeg en feilmelding, Access Denied, hva skal jeg gjøre får å komme meg inn i mappene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvor prøver du å aksessere mappen fra? Og med hvilken bruker?

Sjekk tilganger som er gitt på mappen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har prøvd å aksessere mappen i fra serveren med Admin.... Det har blitt satt att admin skal ha tilgang. men funker ikke

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg? :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Roaming profile får som oftes tilgangsrettighetene til den brukeren som profilen blir opprettet for.

Du kan legge til f.eks admin slik at den har rettigheter til profilene, men da vil brukeren få en ny profil da brukeren ikke har ekslusive rettigheter til profilen. Dette må da settes i en GPO slik at brukeren ikke krever ekslusive rettigheter til profilen.

Håper dette var forståelig, hvis ikke så skal jeg prøve å forklare litt bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Roaming profile får som oftes tilgangsrettighetene til den brukeren som profilen blir opprettet for.

Du kan legge til f.eks admin slik at den har rettigheter til profilene, men da vil brukeren få en ny profil da brukeren ikke har ekslusive rettigheter til profilen. Dette må da settes i en GPO slik at brukeren ikke krever ekslusive rettigheter til profilen.

Håper dette var forståelig, hvis ikke så skal jeg prøve å forklare litt bedre.

Skjønner hva du mener, men fint om du kan ta å forklare litt mere ja. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når en profil blir opprettet så får den rettighetene og "ownership" til den brukeren som oppretter profilen.

Hvis du skal kikke inne i en profil så må du ta ownership på profilen. Det som da skjer er at brukeren ikke har ownership til profilen og vil da få opprettet en ny profil ved neste pålogging.

Du kan skru av slik at det ikke blir sjekket på ownership på profilen i GPO. (computer - admin templ. - system - user profile).

Det du kan sjekke først er å gi deg selv rettigheter på selve profilkatalogen og se om dette hjelper og sjekke at brukerene ikke får opprettet en ny profil før du tester ut det som jeg skrev over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive