Deploying XP from wim images

3 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei ossen er det jeg lager wim image i windows loghorn server 2008 skal bruke det på en WDS server alt fungrer men finner ikke ut ossen jeg lager wim image av windows XP kan noen hjelpe meg ???

haster

Endret av The_playmaker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ikke så veldig godt svar, men ...

Du kan få noen linker fra nettet.

Vanligvis må vi kombinere noen svar på slike oppgaver, hvis du ikke er heldig og får en OK guide på norsk.

Dette er mer ment mot å gi deg et RASK svar enn å gi deg en løsning. Jeg har 0 erfaring med oppgaven, så du får trolig et bedre svar fra noen med erfaring.

-

EDIT:

Her er en sak fra ITpro.

Denne omhandler ImageX-kommandoer.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ressurs samling med det du trenger rundt ny ms deployment

Generelt sett når man skal lage images installerer man en maskin slik man ønsker å ha den, deretter generaliserer man den med verktøyet sysprep for å kunne gjenbruke på maskiner. Så tar man et image av maskina. For å lage et wim image brukes kommandoen imagex /capture.

Det vanlige er da å slå av maskina etter generalisering og boote den igjen på et winpe image som så tar seg av å lage image av disken. Du kan sette opp dette i MS Deployment. WDS er jo bare en simpel tjeneste, se på Microsoft Deployment, tidligere BDD 2007, for å få resterende verktøy. Workbenchen og dokumentasjonen her vil hjelpe deg med alt. Du kan også laste ned Windows Automated Installation Toolkit, WAIK, enten manuelt eller via MS Deployment workbench. Litt mer verktøy, f.eks for å lage egen winpe. Deployment løsningen er mye greiere å jobbe med enn bare den enkle wds syns jeg.

Etter at du har laget et slikt image kan du legge det til på WDS.

Se ellers oppskrift og andre tips under. meget bra blogger om deployment der:

http://www.deployvista.com/Blog/tabid/70/E...US/Default.aspx

Når det gjelder Vista/server 2008 kan du lage image på samme måten eller evt bruke standard imaget på dvd'en, install.wim. legg til dette og lag de nødvendige unattended filene for å tilpasse standard oppsettet. Unattended filer for vista/2008 lager du lett med System Image Manager verktøyet i WAIK

Endret av KristianS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive