[LØST] problemer med hjemmesider på egen server

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har ett lite problem jeg mener å sett en løsning på her i forumet tidligere.

har søkt, men finner det ikke igjen.

Jeg kjører Server 2003 på en nextgentel linje med flere domener på.

Har og fast IP.

Problemet er at jeg ikke kommer inn på domenene på vanlig måte via Internett explorer.

Dette gjør det litt tungvindt, da flere av sidene er php basert, og krever at jeg administrerer de gjennom en nettleser.

Så vidt jeg har forstått er dette normalt, og at det er ruteren som stopper trafikken. Det vil si at trafikk fra innersiden av ruteren ikke

kommer ut på nett og inn igjen på egen server.

Ruteren min er: Produktnavn: SpeedTouch 5x6, Programvareversjon: 5.4.4.1

Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.

Madcow

Endret av Madcow
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Velkommen som medlem.

Vi har "standard-løsninger"med å åpne porter i ruter og modem, men dette gjelder i hovedsak spørsmål om bittorrent, gaming og slike ting.

Nettlesere bruker stort sett port 80. Den overvåkes oftest av software-firewall (antivirus, internet security, Windows brannmur, osv.). Du løser trolig oppgaven best ved å finne ut hvilke av disse som sperrer ?

Jeg linker til Telenor guide Hvordan åpne porter i SpeedTouch 546T2, men jeg tror ikke det er rett måte å løse oppgaven på.

----

Du skal vel egentlig ikke UT på nett for å redigere ?

Dette må vel være enklere å redigere LOKALT ? ... gå inn på sidene med vanlig Windows Explorer, som igjen "drar igang" Internet Explorer.

Eller andre lignende løsninger, f.eks. arbeide frakoblet, Internet Explorer --> Fil --> Åpne -- navn på FIL som nettsiden er lagret på ?

----

Det er mulig jeg bommer litt på forslagene ( tidlig på morran - ikke helt "i gang" uten kaffe). Men dette er omtrent slik jeg ville forsøkt å løse det i XP. Du må kanskje tiloasse svaret til server 2003.

Du får heller si fra om bedre løsning hvis du finner det.

----

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, og takk for velkomsten. :-)

Problemet tror jeg ligger i en sperre i ruteren som hindrer en loop fra min ip adresse til min ip adresse.

Såvidt jeg har forstått så er dette vanlig blandt de flest ISP'er.. i hvertfall her i landet.

Hvis jeg benytter en proxy, så fungere det.. men dette synes jeg er tungvindt.

Det å åpne domenet lokalt er ikke like enkelt, da jeg har 5 domener kjørenes på serveren, og derved på samme interne ip.

Har ikke funnet noen måte å få min browser til å åpne riktig hjemmeside, da alle jo ligger på samme lokale adresse.

Mener som sagt jeg har sett noe ang dette tidligere.

Noe om port forwarding tror jeg....

Madcow

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Etter litt søking på nett fant jeg løsningen på problemet.

Har testet det på min ruter og det fungerer perfekt.

Til de som skulle trenge det....

Punkt 1. - Bruke Telnet:

Klikk: Start - Kjør - Telnet

Skriv: "o 10.0.0.1"

Brukernavn: "Administrator" (Case sensitive pass på stor A. Det er ingen passord.)

Du er nå logget inn i telnet på routeren. Det første vi skal gjøre er å skru av timeout, og aktivisere for å

bruke WAN IP på intranettet.

Skru av timeout i telnet.

env set var=SESSIONTIMEOUT value=0

Punkt 2. - Bruke WAN IP på intranettet:

kommando: "ip config natloopback=enabled"

Kommando: "saveall"

Du kan nå benytte WAN IP på intranettet.

Madcow

Endret av Madcow
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive