[LØST] hjelp med tekstbasert spill

10 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hmm jeg har beggynt å lære meg språket C++... og lurte på om jeg kan lage tekstbaserte spill ut av det?

Jeg har lest at du må kunne PHP, ASP, Javascript, Actionscript etc. og databaser osv

Men jeg har tenkt å lære meg sikkelig c++ før jeg lærer meg noe annet...

Endret av ThanhDuy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, du kan lage tekstbaserte spill i C++, selfølgelig men Hvis du vil ha online spill i C++ krever det mye, tror jeg.. som steam osv...

Men hvis du programmerer PHP, ASP med databaser osv, så kan du spille med andre på en netside online: ))

Et eksempel tekstbasert spill er http://www.nordicmafia.net/

De bruker PHP med database.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja, du kan lage tekstbaserte spill i C++, selfølgelig men Hvis du vil ha online spill i C++ krever det mye, tror jeg.. som steam osv...

Men hvis du programmerer PHP, ASP med databaser osv, så kan du spille med andre på en netside online: ))

Et eksempel tekstbasert spill er http://www.nordicmafia.net/

De bruker PHP med database.

Men kan jeg lage et spill som nordicmafia med C++? eller er det PHP?

Jeg tenkte da at når jeg har lært meg C++ kunne jeg starte litt med PHP også... Men det tar vel litt tid...

Men da tenkte jeg å lære meg C++ og prøve å lage tekstbasert spill som nordicmafia og gladiatus osv.

Eller hva er forskjellen på å lage tekstbasert online spill med C++ og PHP? Er det mer du kan gjøre med PHP eller? :S

Og hva er det med database og ASP? hehe er litt ny i programmeringsverden se :P

Endret av ThanhDuy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, du kan ikke lage spill som nordicmafia i C++, fordi nordicmafia er et spill som man må bruke en nettleser for å spille. Å da er det PHP, ASP med database!!

Hvis du lager et tekstbasert spill i C++ kan det være for eksempel et spill i en konsoll, alt som blir programert i C++ blir et program på datan, og ikke en side man kan se med internet explorier. Vertfall så er C++ programering mere avansert en PHP og ASP!!

PHP og ASP er det samme prinsippet, fordi allt du gjør med ASP kan du også med PHP, Det er bare at programeringsmåten er forskjellig. ASP stammer fra Microsoft og PHP er 'gratis'.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

oij tusen takk :D

Så hvis jeg lærer meg PHP og ASP kan jeg lage et tekstbasert spill.. Og C++ er consol så det er sånn 3D spill jeg laster ned?

okey da har jeg skjønt det ;P tusen takk :D

Men kan jeg bare starte å lære meg PHP med en gang eller må jeg kunne noe annet språk før jeg starter med PHP?

Endret av ThanhDuy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan bare kaste deg i vei med PHP, ikke noe galt med det :D

Eller så kan du satse på Java, og "slå to fluer i en smekk"!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

oij tusen takk :D

Så hvis jeg lærer meg PHP og ASP kan jeg lage et tekstbasert spill.. Og C++ er consol så det er sånn 3D spill jeg laster ned?

okey da har jeg skjønt det ;P tusen takk :D

Men kan jeg bare starte å lære meg PHP med en gang eller må jeg kunne noe annet språk før jeg starter med PHP?

Du må velge mellom ASP og PHP. fordi det er to forskjellige språk men gjør de samme tingene:)

Nei du må ikke kunne noe mere hvis du skal begynne med PHP, bare lær det.

EDIT: Men husk at du kan bruke database med PHP. databasen blir kalt MySQL. Hvis du programerer ASP er databasen ofte MSSQL men kan også bruke MySQL.

Endret av xun!que
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Du må velge mellom ASP og PHP. fordi det er to forskjellige språk men gjør de samme tingene:)

Nei du må ikke kunne noe mere hvis du skal begynne med PHP, bare lær det.

EDIT: Men husk at du kan bruke database med PHP. databasen blir kalt MySQL. Hvis du programerer ASP er databasen ofte MSSQL men kan også bruke MySQL.

Oh okey... Så jeg er i stand til å lage et tekstbasert spill med bare PHP da? eller må jeg bruker andre ting og koder også? eller kan jeg bare kode med PHP så funker alt som f.eks nordic?

Endret av ThanhDuy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

PHP i harmoni med databaser (MySQL), kommer du veldig langt tilsvarende nordic ja. Men du kan ta i bruk annet enn bare server-side applikasjoner og scripts; på client-side kan du kjøre diverse Javascripts, Ajax osv for å filtrere og organisere innhold og gjøre ting mer dynamisk..

PHP @ php.net = beste kilden for PHP-brukere/utviklere! (alternativt for simplere og mer kortfattet kilde: w3schools.com)

MySQL @ mysql.com eller tizag.com eller php-mysql-tutorial.com

Javascript @ tizag.com eller w3schools.com

Ajax @ w3schools.com eller phpbuilder.com

Lykke til! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

takk! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive