iPhone vs. iFone hva burde jeg velge? hvor kjøpe?

20 innlegg i emnet

Skrevet

Hvor kan jeg kjøpe iFone? Har googlet, men finner ingenting. Er iFone fullgod iPhone?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

iFone er IKKE en fullgod iPhone. Den mangler mange av funksjonalitene. Blandt annet har den ikke en fullgod multitouch-funksjon. Og det kommer du til å savne, TRO meg.

Søk på iFone her:

http://finn.no/torget/?WT.svl=vertical

Der finner du mange.

Uansett. iFone har mye av det iPhone har - til en litt rimeligere penge. Men søk på iPhone også og se prisforskjellen. Kanskje det hjelper deg litt? :)

Du kan jo også lese itpro sin test av ifone:

http://itpro.no/omtaler.php?id=2074

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har selv iPhone.. Og vil på det sterkeste annbefale den! Det er utrolig hvor mye du får for pengene her.. Kjøper du iPhone blir du garantert fornøyd :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den mangler jo MMS..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Joda, men hvor ofte bruker man det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg? med frifamilie så det er gratis (en del ;D)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Okey ;)

Er noen som bruker det aktivt. Personlig bruker jeg nettet til å sende slike ting.

Bruker både telefonen min (P1i) og mp3-spilleren min (iPod Touch) for å sende og motta MAIL. Det er mye bedre enn MMS :)

Men det er ikke alle som er like tilgjengelige på mail kanskje - men mine venner er nå det :D

Men mms mangler ja - så du får selv velge hvor viktig det er for deg.

Det kan også hende det kommer en update? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har sett iPhone i aksjon, og må si jeg ble mildt sagt imponert. Vanvittig god skjerm, og en av de beste touch-skjermene jeg har sett på lenge.. Samt at responsen på denne telefonen, og "prosessorytelsen" er relativt god. Ingenting "hakker" eller lagger.

Kameraet trekker litt ned ("2mpx", uten autofokus og andre ting), samt mangelen av MMS og det at du blir bundet til apple-software... Går batteriet i stykker må telefonen inn til service, da dette ikke er meningen at man skifter selv.

iFone har jeg hverken sett eller prøvd, men utifra testen på ITpro virker den helt grei. Men tror nok ikke den kan måle seg med iPhone når det kommer til ytelse og skjerm.. ;)

EDIT:

Skal sies at jeg ikke er noen apple-entusiast i det heletatt. Har aldri eid et appleprodukt i hele mitt liv. Men iPhone var imponerende.. :P

Endret av KongKlykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har lyst på europeisk versjon av iPhone (MMS og 3G),

men pga prisen blir det nok ikke før om noen år til.

Har mest lyst til å oppdatere min Nokia 6280, men

vet ikke hvordan gjøre og om gratis..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg får vel slenge meg på å spørre om noe jeg å. Jeg tenker på å shope iphone. Er en apple butikk nede i byen selger de det.

Og hvor mye må jeg ca betale for det. Viktigste spørmålet kan jeg bruke telenor kontantkort ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis de selger det i Norge så er det veldig suspekt. De har ikke lov til det trur jeg.

Uansett, for å bruke telenor kontant i den må du utføre en jailbraik - noe som tilsier at garantien går vekk osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selger de ikke iphone i norge ?? Når kommer det til norge ? :o :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den mangler jo MMS..

Har du selv iPhone? :)

På iPhone kan du laste ned et program fra _installer_ som gjør at du kan både sende og motta MMS, så tror ikke det skulle være noe problem ;)

iPhone kommer til Norge til sommeren, og er venta å koste rundt 3000-4000,- + et svindyrt abonnement!

Kjøper du iPhone blir du fornøyd. Jeg har ingen erfaringer med iFone, men jeg er ihvertfall _veldig_ godt fornøyd med min iPhone :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

På iPhone kan du laste ned et program fra _installer_
Ikke noe unlock greier da?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

iPhone kommer til Norge til sommeren, og er venta å koste rundt 3000-4000,- + et svindyrt abonnement!

Kjøper du iPhone blir du fornøyd. Jeg har ingen erfaringer med iFone, men jeg er ihvertfall _veldig_ godt fornøyd med min iPhone :D

må nesten komme med no jeg å da =p

kan ærlig si at iphone er en helt fantastisk telefon. ekstremt imponerende.

men prisen som ble evnt i norge der syntes jeg var drøy :o

jeg kjøpte min i dubai idag og jeg betalte 2800kr for bare telefonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er fullt mulig å oppdatere Ipone til å kunne motta mms, det vet jeg, 2 kompiser har det.

de sa det kom oppdatering snart som gjorde at de kunne sende også.

Ipone, kommer til norge rundt sommertider, kommer sannsyneligvis til å ligge på 5k ca...

ikke mere tror jeg.

Men På Ebay, får du dem til 3k ca.

Men pass på at visst du skal kjøpe den, kjøp med version: 1.1.2

det er den letteste å hacke.

visst ikke må du ha autosim, ellns husker ikke hva det heter, og det koster 500 i tilegg....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det er fullt mulig å oppdatere Ipone til å kunne motta mms, det vet jeg, 2 kompiser har det.

de sa det kom oppdatering snart som gjorde at de kunne sende også.

Ipone, kommer til norge rundt sommertider, kommer sannsyneligvis til å ligge på 5k ca...

ikke mere tror jeg.

Men På Ebay, får du dem til 3k ca.

Men pass på at visst du skal kjøpe den, kjøp med version: 1.1.2

det er den letteste å hacke.

visst ikke må du ha autosim, ellns husker ikke hva det heter, og det koster 500 i tilegg....

Ikke for å være frekk, men er du oppdatert? _ALLE_ firmwares kan nå enkelt unlockes med et program som heter ZiPhone.

Og turbosim eller annet hacksimkort koster _langt_ ifra 500... Du får de til 20$ på eBay.(altså rundt 100 NOK med den kursen som er idag)

Og jo! iPhone kommer til å være så dyr som jeg nevnte tidligere.. Bare å vente :) En kompis av meg driver Apple butikken her i distriktet, og jeg tviler på at opplysninger fra han er feil ;)

Endret av chillphil
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke for å være frekk, men er du oppdatert? _ALLE_ firmwares kan nå enkelt unlockes med et program som heter ZiPhone.

Og turbosim eller annet hacksimkort koster _langt_ ifra 500... Du får de til 20$ på eBay.(altså rundt 100 NOK med den kursen som er idag)

Og jo! iPhone kommer til å være så dyr som jeg nevnte tidligere.. Bare å vente :) En kompis av meg driver Apple butikken her i distriktet, og jeg tviler på at opplysninger fra han er feil ;)

Jaok, da beklager jeg, har ikke denne selv, som sagt sånn halvveis:P

Men har bare hørt dette her.

Men da må du bare høre på han:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For å kunne sende og motta MMS må du jailbrake telefonen noe som gjøre at garantien går føyka, samt at du IKKE kan oppdatere telefonen fra apple - fordi neste oppdatering alltid vil gjøres slik at jailbrakes ikke funker.

Dette er også i gråsonen til hva som er LOV.

Forøvrig trenger du ikke betale noe for jailbrake - men det koster deg derimot dyrt dersom telefonen blir ødelagt eller noe. Eple vil ikke hjelpe deg når telefonen er jailbraket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For å kunne sende og motta MMS må du jailbrake telefonen noe som gjøre at garantien går føyka, samt at du IKKE kan oppdatere telefonen fra apple - fordi neste oppdatering alltid vil gjøres slik at jailbrakes ikke funker.

Dette er også i gråsonen til hva som er LOV.

Forøvrig trenger du ikke betale noe for jailbrake - men det koster deg derimot dyrt dersom telefonen blir ødelagt eller noe. Eple vil ikke hjelpe deg når telefonen er jailbraket.

www.dr-ipod.no

Problemet løst. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive