[LØST] Litt scipt hjelp

9 innlegg i emnet

Skrevet

Korrsn får jeg pc'en til å starte et script før windows loader, eller noe i den dur?

Lager et lite sikkerhetsprogram slik at når pc'en starter opp skal den stoppe og så vente på aktivitet

fra en eller anna port før den fortsetter. F.eks at den venter på at en minnepinne settes inn i usb'en og så leter den etter

en fil der det ligger et passord som du må så skrive, viss det er rett passord, ok da forsetter pc'en videre å loade windows. :)

Ikke det at dette er sikkert eller praktisk, men vil bare prøve det ut :D

All hjelp settes pris på!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg prøvde det men bat fila starta ikke den, dessverre.

Er det noen andre som har gode forslag?? :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan kanskje legge det som et startup script?

Start -> Kjør -> gpedit.msc

under computer configurations, windows settings finner du valgene startup script.

Hvordan scriptene vil bli vet jeg dog ikke.. lykke til ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om jeg forstår rett, du vil kreve en eller annen form for sikkerhet før Windows blir lastet inn? Den eneste jeg har vært borti hvor det har vært mulig er kryptering av hele disken. Det finnes vel en del forskjellige programmer som kan gjøre dette, litt usikker på om det finnes noen som er gratis eller åpen kildekode.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Trenger ikke nødvendigvis være nokka slags sikkerthetsprogram, men bare et script som kjøres før windows loader der bruker må gjøre ett eller anna for å komme videre.

Enkelt f.eks:

Starter maskina, en beskjed dukker opp, "Ditt navn? :" du skriver inn navnet ditt og trykker enter, etter det dukker det opp f.eks Velkommen Lars på skjermen, ikke at dette har hensikt men vil bare prøves. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan lese HER om hvilke "nøkler" som må benyttes til å få programmer til å kjøre. Alt etter hvilke du benytter så starter programmet før login eller etter login.

HER kan du lese hvilke nøkler som kan benyttes til hvilken Windows versjon, og om det også fungerer i "Safe Mode". Legg merke til nøkkel nummer 7.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette ble litt avansert.

Hvilken nøkkel skal jeg bruke og korrsn. Skal jeg bare lage en ny nøkkel med path'en til scriptet for å få startet det?

Er ikke så veldig kjent med registereditering :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må lage en ny nøkkel under den "Run" du ønsker skal starte programmet.

Du må legge inn full path og programnavn.

Åpne registry å se på f.eks. det som ligger under:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Der bør det allerede ligge en del nøkler som starter forskjellige programmer. F.eks. på min maskin er der opprettet nøkler for bl.a. å starte COMODO brannmur og Avira Antivirus.

Hva du kaller nøkkelen spiller ikke så stor rolle, men det kan nok være lurt å ikke benytte en nøkkel som ett annet program trolig vil benytte seg av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk!

Prøvde det ut og det virka! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive