Hvordan fjerner jeg pop-ups?

21 innlegg i emnet

Skrevet

Fikk nettopp problemer med masse pop-ups. Har ikke hatt dette problemet før, og det dukket opp så uventet at jeg ikke skjønner hvor det kom fra. Garantert et eller annet dumt jeg har gjort, men vet ikke hva... Det eneste jeg kan tenke meg er et tilfelle hvor jeg mottok en link til en youtube-video fra en kompis via msn. Pop-ups dukket opp rett i etterkant av det.

Uansett, jeg får masse pop-ups fra www.adserver5.com. Noen som har en løsning for problemet mitt, og et godt råd for hvordan jeg unngår lignende i ettertid?

På forhånd takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

pop-ups kommer som regel av at du har spyware inne på maskinen din, denne spywaren "lager" pop-ups.

Derfor er det viktig å scanne med spyware programmer, og ha et program som effektivt hindere spyware å komme seg inn på maskinen din.

Les denne guiden: http://itpro.no/art/11659.html

Videre scanner du med ewido, denne er utrolig god til å fjerne spyware.

Kopier dette inn i kjør:

"iexplore http://www.ewido.net/en/onlinescan/"

Når du har blitt kvitt pop-up problemet ditt, installerer du spywareblaster, dette programmet hindrer veldig effektivt spyware å komme inn på maskinen din.

Link til programmet finnes i guiden lenger opp i tråden ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, er sikker på linken kom fra ham., Sendte melding til ham i etterkant og spurte.

Skal prøve det dere foreslo, så så får vi se.

Takk for tipsa så langt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, da har jeg fulgt begge rådene gitt. Dessverre fungerte det ikke.... Får fortsatt pop-ups. Og pop-upsene tok helt av da jeg prøvde å kjøre scanningen på symantec-siden. Men fikk kjørt det som var der til slutt. Virusscanen viste et virus: Lokale innstillinger\Temp\is-GGI63.tmp\HtmlControl.dll is infected with Torrent101

Hvordan kvitter jeg meg med den? Kjører AVG antivirus.... Hjalp lite, tydeligvis. Kan se ut som jeg trenger flere råd. Det er forresten kun pop-ups i explorer, ikke i forefox (hvis det har noe å si).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hent Combofix, og legg det på skrivebordet

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du bør også sjekk "legg til og fjerne programmer" i kontrollpanel. Noe spyware legger seg til under denne lista. Se om du finner noe mistenkelig.

->Start

->Kontrollpanel

->Legg til eller fjern programer

Hvis du ikke finner noe der kan du også prøve Ad-adware:Ad-adware

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Torrent 101, er et lureprogram (torrent-klient) som lover deg lynrask nedlasting, men gjør ikke annet enn å installere malware og tar over internett-leseren din.

Gå til ''legg til eller fjern programmer'' (Programmer og funksjoner'' i Vista) og se om Torrent 101 ligger der. Avinstaller det, og gjennomsøk maskinen igjen for virus og spyware.

Et annet alternativ, er å ta en systemgjennoppretting til før du fikk linken og problemene dine oppstod.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekket "fjern program", fant ingen torrent101, men jaggu fant jeg ikke noe annet faenskap som jeg har oversett. CiDHelp... det er det samme navnet som på de popupsene. Trykket fjern, kom opp en sånn "tastinn tallene du ser for å verifisere avinnstalleringen"-greie. tasta inn og det forsvant. Men kan vel fort være bullshit, og at det bare dukker opp igjen. Scanner med bitdefender nå i safemode. Får se hva det bringer. Hjertelig takk for hjlpen så langt. Skriver mer når jeg har kommet lenger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

...CiD...., ja, det var jo en vesentlig opplysning som var utelatt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

her er litt om hvordan du skal fjerne Torrent 101:

How Do I Remove Torrent101 Files?

Need help figuring out how to delete files, DLLs, and registry keys? While there’s some risk involved, and you should only manually remove Torrent101 files if you’re comfortable and confident editing your system, you’ll find it’s fairly easy to delete Torrent101 files in Windows.

How to delete Torrent101 files in Windows XP and Vista:

Click your Windows Start menu, and from “Search,” click “For Files and Folders…“

A speech bubble will pop up asking you, “What do you want to search for?” Click “All files and folders.”

Type any file name in the search box, and select “Local Hard Drives.”

Click “Search.” Once the file is found, delete it.

How to stop Torrent101 processes:

Click Start menu, select Run > cmd, and click “OK” to launch Windows Task Manager.

Click “Image Name” to search and find Torrent101 processes by name.

Once you’ve found the Torrent101 process, click “End Process” to kill the Torrent101 process.

Finally, remove Torrent101 process files from your system.

How to remove Torrent101 registry keys:

Your Windows registry is the core of your Windows operating system, storing information about user settings, system preferences, and software, including which applications automatically launch at start up. Because of this, spyware, malware, and adware will often bury their own files into your Windows registry so that they automatically launch every time your start up your PC.

Because your registry is such a key piece of your Windows system, you should always backup your registry before you make any changes to it. Editing your registry can be intimidating if you’re not a computer expert, and when you change or a delete a critical registry key or registry value, there’s a chance you may need to reinstall your entire Windows operating system. Make sure your backup your registry before editing it.

Select your Windows menu “Start,” and click “Run.” An “Open” field will appear. Type “regedit” and click “OK” to open up your Registry Editor.

Registry Editor will open as a window with two panes. The left side Registry Editor’s window lets you select various registry keys, and the right side displays the registry values of the registry key you select.

To find a registry key, such as any Torrent101 registry keys, select “Edit,” then select “Find,” and in the search bar type any of Torrent101’s registry keys.

As soon as Torrent101 registry key appears, you can delete the Torrent101 registry key by right-clicking it and selecting “Modify,” then clicking “Delete.”

Computer acting funny after you’ve edited your registry and deleted Torrent101 registry keys? Just restore your registry with your backup.

How to remove Torrent101 DLL files:

Like most any software, spyware, adware, and malware may also use DLL files. DLL is short for “dynamically linked library,” and Torrent101 DLL files, like other DLLs, carryout predetermined tasks. To manually delete Torrent101 DLL files, you’ll use Regsver32, a Windows tool designed to help you remove DLL and other files.

First you’ll locate Torrent101 DLL files you want to delete. Open your Windows Start menu, then click “Run.” Type “cmd” in Run, and click “OK.”

To change your current directory, type “cd” in the command box, press your “Space” key, and enter the full directory where the Torrent101 DLL file is located. If you’re not sure if the Torrent101 DLL file is located in a particular directory, enter “dir” in the command box to display a directory’s contents. To go one directory back, enter “cd ..” in the command box and press “Enter.”

When you’ve located the Torrent101 DLL file you want to remove, type “regsvr32 /u SampleDLLName.dll” (e.g., “regsvr32 /u jl27script.dll”) and press your “Enter” key.

That’s it. If you want to restore Torrent101 DLL file you removed, enter “regsvr32 DLLJustDeleted.dll” (e.g., “regsvr32 jl27script.dll”) into your command box, and press your “Enter” key.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe... skulle kanskje tatt med det... rookie mistake. Vel, holder fortsatt på så får se etterhvert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du sjekket hosts-filen?

Det har ikke blitt noen nye "entrys".

Hvordan du sjekker hosts filen:

Start>kjør>skriv eller kopier> notepad C:\Windows\System32\Drivers\Etc\Hosts.

Da vil du få opp dette:

# Copyright © 1993-1999 Microsoft Corporation

#

# Dette er en eksempel på en HOSTS-fil som brukes av Microsoft TCP/IP for Windows.

#

# Denne filen inneholder tilordninger av IP-adresser til vertsnavn. Alle

# oppføringer må være på hver sin linje. IP-adressen plasseres i den

# første kolonnen, etterfulgt av det tilsvarende vertsnavnet. IP-adressen

# og vertsnavnet må være adskilt av minst ett mellomrom.

#

# I tillegg kan kommentarer (som denne) settes inn på egne linjer, eller

# etter maskinnavnet, anført med et nummertegn ("#")

#

# Eksempel:

#

# 102.54.94.97 rhino.acme.com # kildeserver

# 38.25.63.10 x.acme.com # x-klientvert

127.0.0.1 localhost

Fjern alle linjer med ## added by CiD,når du har fjernet aktuelle linjer, klikker du Fil->Lagre.

F.eks

127.0.0.1 bin.errorprotector.com ## added by CiD

127.0.0.1 br.errorsafe.com ## added by CiD

127.0.0.1 br.winantivirus.com ## added by CiD

127.0.0.1 br.winfixer.com ## added by CiD

127.0.0.1 cdn.drivecleaner.com ## added by CiD

127.0.0.1 cdn.errorsafe.com ## added by CiD

127.0.0.1 cdn.winsoftware.com ## added by CiD

127.0.0.1 de.errorsafe.com ## added by CiD

127.0.0.1 de.winantivirus.com ## added by CiD

127.0.0.1 download.cdn.drivecleaner.com ## added by CiD

127.0.0.1 download.cdn.errorsafe.com ## added by CiD

127.0.0.1 download.cdn.winsoftware.com ## added by CiD

127.0.0.1 download.errorsafe.com ## added by CiD

127.0.0.1 download.systemdoctor.com ## added by CiD

127.0.0.1 download.winantispyware.com ## added by CiD

127.0.0.1 download.windrivecleaner.com ## added by CiD

127.0.0.1 download.winfixer.com ## added by CiD

127.0.0.1 drivecleaner.com ## added by CiD

127.0.0.1 dynamique.drivecleaner.com ## added by CiD

127.0.0.1 errorprotector.com ## added by CiD

127.0.0.1 errorsafe.com ## added by CiD

127.0.0.1 es.winantivirus.com ## added by CiD

127.0.0.1 fr.winantivirus.com ## added by CiD

127.0.0.1 fr.winfixer.com ## added by CiD

127.0.0.1 go.drivecleaner.com ## added by CiD

127.0.0.1 go.errorsafe.com ## added by CiD

127.0.0.1 go.winantispyware.com ## added by CiD

127.0.0.1 go.winantivirus.com ## added by CiD

127.0.0.1 hk.winantivirus.com ## added by CiD

127.0.0.1 instlog.errorsafe.com ## added by CiD

127.0.0.1 instlog.winantivirus.com ## added by CiD

127.0.0.1 instlog.winfixer.com ## added by CiD

127.0.0.1 jsp.drivecleaner.com ## added by CiD

127.0.0.1 kb.errorsafe.com ## added by CiD

127.0.0.1 kb.winantivirus.com ## added by CiD

OSV>>>>>

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

CiD har også en tendens til å fylle opp hosts-fila med oppføringer.

Du kan jo sjekke om den har gjort det hos deg. Enkleste veil til hosts-filen er å kopiere inn teksten under i kjør-vinduet:

notepad %systemroot%\system32\drivers\etc\hosts (gjelder XP)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

sjekket host-fila. ingenting der, alt virker som normalt. ingen nye oppføringer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser ut som det eneste som gjenstår nå er å bli kvitt den torrent101-saken (Lokale innstillinger\Temp\is-GGI63.tmp\HtmlControl.dll). Leste den manualen på engelsk, men siden jeg ikke er så god med dette her lurer jeg på om jeg bare kan slette den HtmlControl.dll-fila. Eller må det fikses på en annen måte?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1: Søke etter filen

->Åpne start->søk

Velg søk etter alle filer og mapper, søk etter torrent101 og slett filen.

2: Stoppe prossessen

->Trykk ctrl+alt+del

->Velg Prossesser fanen

->finn torrent101 og merk den.

->Klikk avslutt prosses og evt ja i bekreftelsesboksen.

3:Fjerne torrent101 i registeret(NB! Vær forsiktig i registeret! Hvis du kødder det til her kan maskinen gå helt i stå!:

->Åpne start

->Kjør

->Skriv regedit, trykk på OK

->Trykk på Rediger

->Trykk på "søk etter" Torrent101

Høyreklikk og slett.

Jeg har dessverre ikke tid til å oversette step 4 nå. kan gjøre det i morgen eller så kan du bruke denne elendige automatiske oversetteren. Da må du bruke fantasien og legge godviljen til :D Husk at f.eks. Run på engelsk blir til Løp i oversettelsen selvom det skulle vært Kjør!

Hvordan til å fjerne Torrent101 DLL arkiver : Som mest noe programvare, spyware, adware, og malware kan også bruke DLL arkiver. DLL er kort for «forbandt dynamisk bibliotek,» og Torrent101 DLL arkiver, som annen DLLs, carryout predetermined oppgaver. Manuelt til å stryke Torrent101 DLL arkiver, vil du bruke Regsver32, et Vinduer redskap som er utformet til å hjelpe deg fjerner DLL og annen arkiver.

Først vil du plassere Torrent101 DLL arkiver som du vil stryke. Åpn din Vinduer startmeny, klikker da «Løp». Maskinskriv «cmd» i Løp, og klikk «GUT». Til å forandre din nåværende katalog, type «cd» i kommandoen esken, trykker din «Å skille» nøkkel, og gå inn i den fulle katalogen hvor Torrent101 DLL arkiv er plassert. Hvis du er ikke sikker hvis Torrent101 DLL arkiv er plassert i en spesiell katalog, går inn i «dir» i kommandoen esken til å vise en katalogs innholdet. Til å dra en katalog bak, går inn i «cd.». i kommandoen esken og presse «Går inn i». Når du har plassert Torrent101 DLL arkiv du vil til å fjerne, type «regsvr32/u Sampledllname dll» (f.eks., «regsvr32/u jl27script.dll”) og trykker din «Går inn i» nøkkel. som. Det er det. Hvis du vil til å restaurere Torrent101 DLL arkiv du fjernet, går inn i «regsvr32 DLLJustDeleted dll» (f.eks., «regsvr32 jl27script.dll”) inn i din kommandoeske, og trykker din «Går inn i» nøkkel. som.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hmmm.... har gjort pkt 1-3. Fant ingenting under navnet torrent101 i vanlig søk, fant ingen prosesser som het torrent101, fant ingenting under torrent101 i registeret.

Går det til helvete om jeg sletter selve dll-filen? Altså, den HtmlController.dll? (Lokale innstillinger\Tempis-GGI63.tmp\HtmlControl.dll)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

du kan prøve et søk med ad-adware (link i en tidligere post). hvis den finner filen så prøv å reparer den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei :D Jeg hadde det samme problemet, og jeg har løst det...

Hvordan:

Gå på start--->Kontrollpanel----->Legg til eller fjern programmer..

Der er det et sponsor program til windown live messenger.

Det er et sånt program at du kan ha fargede msn nick etc.

Det er ihvertfall et sponsor program som tillater pop-ups og lignde komme opp på din data.

Slett det ---->Fjern alle filer fra papirkurven ---> og start datamaskinen på nytt.

Dette gjorde at jeg fikk vekk Problemet.

Håper det hjelper :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nydelig bump-post...

Jada, messenger plus! kan være en av årsakene til pop-ups, men det finnes sikkert ti millioner andre årsaker til pop-ups. I dette tilfallet var det trolig et msn-virus (som kom pga. en youtube-link), og da vil det ikke fungere å fjerne msn plus.

Jeg har laget en stickey i denne kategorien, og den bør være utgangspunktet for alle som får pop-ups (eller andre malware-problemer med pc-en) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive