Sette opp egen webserver / chat / domenenavn

3 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har lyst til å få satt opp en webserver, og en chattekanal hvor man kan bruke webcam.

Hva trenger jeg av programvare? Er det kanskje noen her som har gjort dette, og som kan fortelle meg hvordan jeg bør gjør det?? Jeg har domenenavn og webhotell. Kan disse brukes på noen som helst slags måte??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har ikke svaret ditt. Når det gjelder webcam så er jeg usikker. Men før noen svarer på spørsmålet ditt vil dem vite hvilket programmerings-språk du kan bruke; ) altså, ASP, PHP, Eller bare HTML.

Har du tenkt på hvilken chat du vil ha?

Hvis du har et domene og et webhotell kan du selfølgelig bruke det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, for det første må du betale streaming lisens for å kunne sende video fra ditt eget område. For det andre så finnes det UTALLIGE chat muligheter for din hjemmeside. Se på http://www.hotscripts.com/ mange av dem må du kjøpe, det er som regel dem som funker bra og er stabile.

Men hva for en chat er det du tenker på? Er det en chat som kan kobles opp mot IRC eller bare en "lokal" chat for din hjemmeside? Er det bare en lokal for din egen hjemmeside finnes det jo MASSE bra muligheter, men da må du til med litt redigering og scripting også, kommer jo ann på om du vil forandre litt på utseende etc.

Hva for no språk er du kjent med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive