[LØST] Spyware/Adware infeksjoner, i cookies

10 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg bruker Avast ! 4 , SpyBot - SD mot malwere, Avast ! finner ingenting, men det gjør derimot SpyBot - SD, jeg bruker FireFox for web lesing.

Om dere ser så virker det som at alle er cookies. Jeg trykker på Fiks merket problem, og da får jeg beskjed om at det er ordnet, men det er der for hver scan.

Hva skal jeg gjøre, denne 'FastClick' og 'DoubbleClick' er lagt merke til, det andre vet jeg ikke, hvordan får jeg fjerna coockies, og hvordan holde dette unna?

Dette fant SpyBot - SD:

1. Selskap: AdRevolver

Produkt: Cookie

Trussel: Tracking cookie or cookie of tracking site.

Beskrivelse

Uses information about your web surfing that could include any information, like accounts and passwords.

2. Selskap: Burstmedia

Produkt: Burstmedia

Trussel: Cookie

Selskapets URL:

_http://burstmedia.com/_

Beskrivelse

Burstmedia serves advertising and may deploy cookies to track the users behavior concerning the advertising. Personal identifiable information such as visited website, your internet service provider and your IP address can be stored and used for tracking.

"Privacy" erklæring

All users who receive an ad served by Burst retain complete anonymity where Burst is concerned. As ads are delivered, Burst does not acquire or collect any personal information about you. Your name, address, phone number, and email address all remain your private property. Burst does, however, collect information that is specific to how you use the Internet. Burst servers note non-personally identifying details such as, but not limited to, the server you are logged onto, the geographic location of the ISP you use, the type of browser you use, and your IP address. This information is obtained solely for the purpose of targeting ads and measuring a given ad's effectiveness on behalf of Burst clients and customers.

3. Selskap: DoubleClick

Trussel: Tracking cookie or cookie of tracking site

Selskapets URL:

_http://www.doubleclick.com/_

Selskapets "privacy"-URL:

_http://www.doubleclick.com/us/corporate/privacy/privacy/default.asp?asp_object_1=&_

Beskrivelse

Uses information about your web surfing that could include any information, like accounts and passwords.

"Privacy" erklæring

No personal information is used by DoubleClick to deliver Internet ads.

DoubleClick does not use your name, address, email address, or phone number to deliver Internet ads. DoubleClick does use information about your browser and web surfing to determine which ads to show your browser.

4. FastClick

5. Selskap: HitBox

Trussel: Tracking cookie or cookie of tracking site

Selskapets "privacy"-URL:

_http://www.websidestory.com/cgi-bin/wss.cgi?privacy&privacy&index_

Beskrivelse

How do they want to deliver specific content, if not by watching my surfing behaviour?

"Privacy" erklæring

We may use cookies to:

Keep count of your return visits to our site or our clients' sites

Accumulate and report anonymous, aggregate, statistical information on Web site usage

Deliver content specific to your interests

6. Selskap: Mediaplex

7. Selskap: Tradedoubler

Beskrivelse

8. Selskap: Zedo

Endret av Petter Sandvik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Grunnen til ad avast ikke finner noe er jo fordi den finner "virus" mens spybot finner spyware/malware.

Jeg vil råde deg til å scanne med ewido, som er en grundig spyware og malware scanner, denne tar det som er :)

Dette gjør du:

Åpne internet explorer->skriv inn www.ewido.com/en-> scannen finner du øverst til venstre.

Hvis du vil scanne for virus samtidig kan du lese i denne guiden hvordan det gjøres, samt nyttig informasjon om gode programmer for å hindre at spyware og virus kommer inn på maskinen.

http://itpro.no/art/11659.html

Lykke til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Cookies er infokapsler som du alltid får når du surfer innom nettsider. Du trenger ikke noe anti-program for å fjerne dem. I innstillingene til nettleseren din har du sikkert en funksjon for å slette cookies, temp.internettfiler etc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Fant masse med Ewido, men den tar sin tid, men er vel derimot veldig grundig.

Et spørsmål med det samme jeg er inne på sikkerhet, hvilken IP og hvilken port må jeg oppdatere AdAware SE for at det skal bli oppdatert?

Endret av Petter Sandvik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kraftigste verktøyet for å fjerne spyware tror jeg er Spyware Doctor :)

prøv det !!!! den holder din pc fri for sånt dritt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den fungerer ikke på 64-bits system noe jeg har..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Cookies: Best å overse - men du fjerner dem selvfølgelig ved en scan.

Du kan fjerne dem manuelt også via web-leser (IE eller Firefox) --> Verktøy --> Alternativer for internett --> knapp Slett... --> Slett informasjonskapsler.

Slett gjerne midlertidige filer i samme slengen, disse kan ofte være en større trusel (ikke SELVE FILENE som er en trusel, men mengden av filer kan gjøre dette til et egnet sted å skjule spyware).

----------

Jeg forsto ikke spørsmålet om port/IP for Ad-Aware SE.

Hvis du tenker på auto-update av programmet blir dette satt opp når programmet installeres.

Du har mest sannsynlig satt opp at det skal søke etter oppdateringer regelmessig.

Du kan ellers be det søke etter updates når du vil - ved å klikke på UPDATE (under Status-knappen). Jeg har valgt en slik løsning med å oppdatere programmet selv - men det beste er trolig å la programmet selv huske å oppdatere seg.

Du slipper å tenke på port eller IP - men programmet må slippes gjennom en software-Firewall for å få lastet ned updates.

Hos meg prøver Norton Internet Security stadig å stoppe slike updates - men slike er helt kurante å slippe gjennom.

Endret av Morten58
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg får error når jeg skal oppdatere, har sluppet gjennom i Windows brannmuren, har Avast ! noen brannmur jeg må åpne i?

Min siste oppdatering er 990 dager i dag.

Trykk på configurasjons:

Proxy er ikke huket av, men under står det 'Adress: 127.0.0.1 Port: 6882'

Backup old definasjons er huket av.

Den siste er ikke huket av, er alt riktig?

Finnes Ewido i 64-bit? Finnes Spyware Docktor i 64-bit?

Disse grønne strekene under enkelte ord, som man får opp et mini-vindu om man drar musa over, hvordan fjernes det?

Endret av Petter Sandvik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

her har du et lignende spørsmål på et annet forum :)

du finner litt mer ut om det går på 64 bit :)spyware doctor

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for hjelpen, jeg orker ikke på mer sikkerhet. ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive